Barbamama

5:2 tråden :)

283 indlæg i dette emne

Ja, Susanne har jo lavet en i smalltalk, men jeg mener at Fister snakkede om, om vi skulle have vores egen tråd, og jeg tænker at en "5:2 smalltalk" kunne være fin her i slankeforum :) Nu må vi se, om jeg overhovedet kan følge kuren, men jeg har tænkt mig at prøve det af og tillader mig derfor at starte denne tråd, hvor jeg forestiller mig at vi kan støtte i svære fastetimer, heppe og huje ved veloverstået faste og ved vægttab, tippe, dele faste-opskrifter osv :)

Kom frisk! :gp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er faktisk meget spændt på at starte, og har lyst til at starte imorgen :P Tror dog ikke, at det er ret smart for der skal vi til barnedåb ;)

Men til gengæld sidder jeg lige og laver madplan til den næste uge, og der bliver mandag og onsdag med faste til mig :super

Jeg er dog lidt blank for gode faste opskrifter - nogen, der vil dele? :) Mandag bliver bare kogt kyllingebryst med whatever frostgrønt, jeg falder for.

Jeg tænker også at suppe bliver en god fasteaftensmad. Og så SKAL jeg have mig sådan en spiralizer, så jeg kan lave squashspaghetti. Så kan jeg æde 2-3 squash mens drengene spiser alm spaghetti :lolhit Og en veninde gav mig et tip om at det smager rigtig godt svitset på panden a la wok :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super med en tråd. Og velkommen til - hvis man kan sige det:)

Jeg har skubbet lidt rundt på mine fastedage pga. arrangementer og skulle have fastet i går. Men jeg sprang sgu over, for det var for varmt. Jeg havde brug for at få noget indenbords. Men det bliver i morgen så (hvor M tager Theodor med til fodboldkamp og jeg har ca. 5 timer (!!!!) for mig selv).

Til morgenmad spiser jeg knækbrød med pålæg. Nemt og hurtigt:) Til aftensmad i onsdags fik jeg lidt ris med wok-grøntsager og rejer. Det var fint.

Fra onsdag i næste uge har jeg meldt mig til en udrensningskur, som min tidligere kollega har lavet (hun er nu ernæringscoach). Så der faster jeg ikke på samme måde, men skal leve af suppe og smoothies/saft i en uges tid tror jeg. Jeg har ikke fået detaljerne endnu...men jeg giver det en chance. Og SÅ er jeg med på 5:2 igen. Jeg regner med at mine fastedage bliver mandag og torsdag, men skal også lige have overblik over hvordan mine dage kommer til at se ud ift. studie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lure med herinde - er helt vildt fristet, har indimellem haft dage hvor mit kalorie indtag har lagt under 800 uden jeg har anstrengt mig, så SÅ svært tror jeg ikke det vil være, men jeg vil lige se hvad i har af tips og ideer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med flere der er med :glad

Jeg faster også mandag og onsdag, så vi kan støtte og glædes sammen ;)

Fra 2/9 skal jeg dog til at træne fast mandag aften, så der tror jeg bare jeg faster indtil aftensmad og så faster rigtigt onsdag. Måske skærer jeg endda ned til kun 1 ugentlig fastedag. Hvis min krop fortsætter med at ændre sig i samme tempo som nu, så er det vist også fint til den tid :)

Jeg har kombineret min 5:2 med omlægning til LCHF-kost - det er eddermande noget der virker for mig. Jeg har dog ikke prøvet en fastedag på LCHF, så det bliver spændende på mandag! :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen som kan svare på om fastedagene skal ligge fast eller godt må sådan svinge fra uge til uge så længe man faster 2 dage om ugen og de ikke er sammenhængende?

De må godt svinge, så det den ene uge f.eks. er mandag og onsdag og ugen efter tirsdag og torsdag. Bare de ikke er sammenhængende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan spiller slik og dessert ind? Altså jeg kan godt regne ud at man ikke skal bruge sine dyrebare 500 kcal på fastedage på lakridser og jeg kan også godt regne ud at man samlet set taber sig mere, hvis man holder snitterne ude af kagedåsen ;)

Men hvis jeg nu faster artigt mandag og onsdag, og så spiser slik lørdag aften - smadrer jeg så det hele og/eller gør det værre at faste igen mandag? Jeg tænker på om ens blodsukker bliver endnu mere skrøbeligt når man faster? Giver det mening? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i øvrigt lige købt ind til morgenmad imorgen. Regner med at skulle have skyr med lidt ananas.

Tænker at lave en fordeling imorgen, der hedder 200 til morgenmad (skyr + ananas), 100 til snack (gulerødder og måske friske ærter) og 200 til aftensmad (kylling og broccoli). Og så har jeg masser af te og danskvand :super

Jeg glæder mig til at komme igang :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser hvad jeg har lyst til på maddagene. Det eneste jeg mærker som forskel er, at jeg synes jeg spiser mindre på maddagene, hvilket jo er godt. Men jeg spiser både is og choko, når det byder sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser hvad jeg har lyst til på maddagene. Det eneste jeg mærker som forskel er, at jeg synes jeg spiser mindre på maddagene, hvilket jo er godt. Men jeg spiser både is og choko, når det byder sig.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay det lyder godt :yay

Er spændt på imorgen. Er ret sikker på at det sværeste bliver at undvære en kold cola :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay det lyder godt :yay

Er spændt på imorgen. Er ret sikker på at det sværeste bliver at undvære en kold cola :rolleyes

Du kan jo bare drikke en kold cola light eller zero ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tænkt mig at cykle på arbejde i morgen - der er 15 km hver vej og DET er jeg godt nok spændt på! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan jo bare drikke en kold cola light eller zero ;)

Guuuud, den mulighed havde jeg OVERHOVEDET ikke tænkt på :o :D Er jo normalt ret anti-light. ;) Men en god tanke, at den mulighed er der. Måske kan det forhindre den der "Jeg må ikke, så nu VIL jeg"-tanke. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tænkt mig at cykle på arbejde i morgen - der er 15 km hver vej og DET er jeg godt nok spændt på! :o

Det er fileme også sejt på en fastedag :o Men :respekt at du gør det :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God fastedag til jer:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo tak :) Har lige spist morgenmad: 200 g skyr + 72 gram banan = 184 kalorier. Føles ikke særlig fasteagtigt, men omvendt synes jeg, at det er lidt angstprovokerende at jeg skal klare mig på anana og gulerødder indtil aftensmaden nu :unsure (Jeg er normalt lidt ligesom ham der fra Blinkende Lygter, der ALTID spiser :P)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stefan...der er farsfyldt peberfrugt, sku jeg hilse at sige:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er fileme også sejt på en fastedag :o Men :respekt at du gør det :super

Jeg har i hvert fald cyklet den ene vej. Det gik fint og jeg er sulten, men det havde jeg jo nok været alligevel. Nu må vi se i eftermiddag. Jeg vil bare så gerne cykle hjem i det gode vejr, så måske jeg spiser ½ banan inden jeg kører hjem :)

God fastedag til jer:)

Tak - hvor er du sød. Du skal ikke faste i dag, vel?

Jo tak :) Har lige spist morgenmad: 200 g skyr + 72 gram banan = 184 kalorier. Føles ikke særlig fasteagtigt, men omvendt synes jeg, at det er lidt angstprovokerende at jeg skal klare mig på anana og gulerødder indtil aftensmaden nu :unsure (Jeg er normalt lidt ligesom ham der fra Blinkende Lygter, der ALTID spiser :P)

Jeg var også Stefan! Indtil jeg skiftede til LCHF og fjernede kulhydraterne - jeg har ikke spist mellemmåltider siden i torsdags :o

Så jeg har spist røræg, et stykke kalkunbacon, en lille tomat og en Oopsie (LCHF-brød lavet af æg og flødeost) med smør til 237 kcal.

Nu vil jeg have kaffe!

Stefan...der er farsfyldt peberfrugt, sku jeg hilse at sige:)

:D 'Det er eddermandme ulækkert det der' :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne da godt være, at man skulle prøve noget af det der LCHF.., det er sikkert også en kur, som manden gider :D Men det er ikke godt for børn, er det?

Jeg tænker, Mar skal vel stadig have havregryn og rugbrød?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh din morgenmad lyder god, Susanne :o Må have fat i noget sesammel, så jeg kan lave sådan nogle oopsies! :mam

Nå men 5:2 status fra mig: Plejer at spise formiddagssnack nu, men mangler overhovedet ikke mad. Synes dog at makrelen i tomat i skabet prøver at overtale mig til at den skal spises til frokost med rugbrød og mayo. Men det må så blive imorgen. Tror jeg vil lave mig en kop te istedet :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fastede i går, så jeg sidder lige nu og venter på en iskaffe:) på onsdag starter jeg denne der suppe/smoothie-udrensningsproces, så jeg faster ikke før om et par uger igen. Regner med at få ret få kalorier ifm udrensningen, så jeg skal dæleme ha mig nogle gode dage med rigtig mad derefter ;)

Imorgen starter min lille skat i vuggestue. Uha, der er gang i meget herhjemme.

Godt cyklet! Jeg kan ikke helt finde ud af, om man må spise lidt flere kalorier på fastedagene, hvis man forbrænder ekstra mange kalorier...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fastede i går, så jeg sidder lige nu og venter på en iskaffe:) på onsdag starter jeg denne der suppe/smoothie-udrensningsproces, så jeg faster ikke før om et par uger igen. Regner med at få ret få kalorier ifm udrensningen, så jeg skal dæleme ha mig nogle gode dage med rigtig mad derefter ;)

Imorgen starter min lille skat i vuggestue. Uha, der er gang i meget herhjemme.

Godt cyklet! Jeg kan ikke helt finde ud af, om man må spise lidt flere kalorier på fastedagene, hvis man forbrænder ekstra mange kalorier...

Spændende med udrensningen :goodluck Og også med vs. Vi startede jo dp idag. Jeg synes det er hårdt, men egentlig ikke så hårdt, som jeg havde frygtet. De får en fest med de andre børn, de små purke :bunny

Susanne linkede på et tidspunkt til noget Info om 5:2 hvor jeg mener, at der stod at de 500 kcal indtag og ikke indtag minus forbrænding. Meeeen jeg synes nu alligevel at det lyder fornuftigt nok med en halv banan, og SÅ mange kalorier er der jo heller ikke i sådan en :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmpf er træt og har hovedpine <_< Kan godt mærke at min krop er vant til sukker nu <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne da godt være, at man skulle prøve noget af det der LCHF.., det er sikkert også en kur, som manden gider :D Men det er ikke godt for børn, er det?

Jeg tænker, Mar skal vel stadig have havregryn og rugbrød?

Anna spiser stadig havregryn med mælk og kanel eller yoghurt med musli til morgenmad. I dag ville hun hellere have mine røræg og bacon da hun så det, så vi måtte dele lidt. Hun har rugbrød med i madkassen og vi kommer til at koge pasta/ris til hende til aftensmaden ind imellem.

Øh din morgenmad lyder god, Susanne :o Må have fat i noget sesammel, så jeg kan lave sådan nogle oopsies! :mam

Nå men 5:2 status fra mig: Plejer at spise formiddagssnack nu, men mangler overhovedet ikke mad. Synes dog at makrelen i tomat i skabet prøver at overtale mig til at den skal spises til frokost med rugbrød og mayo. Men det må så blive imorgen. Tror jeg vil lave mig en kop te istedet :7himmel

Det var også en super morgenmad! Du behøver ikke sesammel for at lave oppsies. Vi blendede ca. 15 mandler og lidt hørfrø og puttede det i i stedet for sesammel og det fungerer fint :)

Jeg har nu alle 3 fastedage spist lidt til frokost. Jeg kan altså ikke helt undvære, men faktisk var jeg slet ikke lige så sulten til frokost i dag, som jeg var på fastedagene i sidste uge. I dag har jeg spist lidt rød Primadonna, en skive spegepølse, lidt rå gulerod og blomkål, en grøn oliven og en skefuld coleslaw. Og jeg er ikke synderligt sulten mere, selvom det kun var 130 kcal (jeg spiste lige lidt mere end de andre fastedage for jeg tror altså jeg er nødt til at kompensere lidt for de ca. 1.000 kcal jeg forbrænder på cykling :o)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER