HemmeligBKpige

NF

45 indlæg i dette emne

Hvornår skal i til NF?

Vi skal D. 6. September :) og vi glæææder os!

Håber alt er som det skal være, og så er jeg spændt på om terminsdato ændrer sig en del dage som sidst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal allerede til NF den 28. august og der er jeg kun 11+2, så det er meget muligt vi skal have en omscanning, min mand rejser nemlig til udlandet i 3-4 uger to dage efter. Derfor har vi valgt en tidlig NF, så han kan tage med, ellers må jeg jo bare møde op en uge senere!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal til nf d. 12, så imorgen er der kun en uge til :) Glæææder mig, men er dælme også nervøs.. Andre der går rundt og er nærmest konstant bekymret? Vi så hjerteblink i uge 8 og havde derefter en go periode, hvor jeg var overbevist om, at alt var, som det skulle være.. Men nu er nervøsiteten virkelig vendt tilbage. Hmm, 1 uge, så håber jeg det giver ro igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal allerede til NF den 28. august og der er jeg kun 11+2, så det er meget muligt vi skal have en omscanning, min mand rejser nemlig til udlandet i 3-4 uger to dage efter. Derfor har vi valgt en tidlig NF, så han kan tage med, ellers må jeg jo bare møde op en uge senere!

Spændende :) Det er ligefør at en om scanning også vil være med okay? Vil da være skønt at se baby en ekstra gang, hvis muligheden byder sig :) Men selvfølgelig vil det også være rart at få svar med det samme..

Vi skal scannes 11+4, så når du skriver sådan, er jeg da også spændt på om vi 'risikerer' om scanning..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende :) Det er ligefør at en om scanning også vil være med okay? Vil da være skønt at se baby en ekstra gang, hvis muligheden byder sig :) Men selvfølgelig vil det også være rart at få svar med det samme..

Vi skal scannes 11+4, så når du skriver sådan, er jeg da også spændt på om vi 'risikerer' om scanning..

Det skønt med scanninger, men vi håber på vi får svar med det samme, men så længe jeg ved, at det er ikke sikkert vi får det, så bliver jeg nok ikke så skuffet. Jeg tror 11+4 er ok - grunden til jeg tror vi måske skal have en omscanning er fordi de oplysninger jeg indtastede på NF bookingen på nettet gav mig tider i starten af september, men kunne godt vælge nogle tidlige tider, men der stod også at der var en risiko for at jeg ikke var langt nok henne og derfor måske skal have en ny tid. Jeg sørger for at få taget blodprøvet i uge 9+noget, så den i hvert fald ikke er taget for tidlig :) Hvor skal du føde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skønt med scanninger, men vi håber på vi får svar med det samme, men så længe jeg ved, at det er ikke sikkert vi får det, så bliver jeg nok ikke så skuffet. Jeg tror 11+4 er ok - grunden til jeg tror vi måske skal have en omscanning er fordi de oplysninger jeg indtastede på NF bookingen på nettet gav mig tider i starten af september, men kunne godt vælge nogle tidlige tider, men der stod også at der var en risiko for at jeg ikke var langt nok henne og derfor måske skal have en ny tid. Jeg sørger for at få taget blodprøvet i uge 9+noget, så den i hvert fald ikke er taget for tidlig :) Hvor skal du føde?

j

Kan godt forstå du gerne vil have svar. Da jeg ringede og bestilte tid, sagde de at 11+4 var det tidligste de kunne foretage scanningen. Så hvis du ikke kan få svar 11+2, så må der virkelig ske meget med bebs på 2 dage.. Krydser fingre for dig.

Da jeg blev scannet i uge 8 (7+1) regnede jeg mig frem til termin d. 27/2, men min meget forhastet læge har skrevet 28/2 i vandrejournalen. Jeg glæder mig meget til at få den endelige termin. Jeg arbejder i sundhedssektoren, så få dages fremskudt termin afgører, om jeg skal arbejde hele julen, eller tulle rundt herhjemme på barsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

j

Kan godt forstå du gerne vil have svar. Da jeg ringede og bestilte tid, sagde de at 11+4 var det tidligste de kunne foretage scanningen. Så hvis du ikke kan få svar 11+2, så må der virkelig ske meget med bebs på 2 dage.. Krydser fingre for dig.

Da jeg blev scannet i uge 8 (7+1) regnede jeg mig frem til termin d. 27/2, men min meget forhastet læge har skrevet 28/2 i vandrejournalen. Jeg glæder mig meget til at få den endelige termin. Jeg arbejder i sundhedssektoren, så få dages fremskudt termin afgører, om jeg skal arbejde hele julen, eller tulle rundt herhjemme på barsel :)

Hov, troede du spurgte hvornår jeg skulle føde og ikke hvor - Jeg skal til Viborg, hvad med dig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er der desværre længe til nf-scanning og skal også først til lægen om godt tre uger <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er der desværre længe til nf-scanning og skal også først til lægen om godt tre uger <_<

Samme her ;) skal først til lægen om knapt to uger når jeg er præcis 10+0. Er vildt spændt på hvornår jeg kan få en tid til nf - håber snart derefter, for det bliver sværere og sværere at skjule ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Samme her ;) skal først til lægen om knapt to uger når jeg er præcis 10+0. Er vildt spændt på hvornår jeg kan få en tid til nf - håber snart derefter, for det bliver sværere og sværere at skjule ;)

Lige på besøg fra november:

Doubletesten (nf-blodprøven) skal tages ca mellem 8+1 og 10+0, så det skal du helst have nået inden dit læhebesøg, hvis det først ligger 10+0. Men du kan læse og bestille nf på de fleste hospitalers hjemmeside så vidt jeg ved :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her står den på læge besøg i morgen for anden gang... Min blodprøve blev lavet 5+2. Så skal havde lavet vandrejournal i morgen... Håber ikke vi skal vente for længe på første scanning, for denne graviditet er godt nok hård...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige på besøg fra november:

Doubletesten (nf-blodprøven) skal tages ca mellem 8+1 og 10+0, så det skal du helst have nået inden dit læhebesøg, hvis det først ligger 10+0. Men du kan læse og bestille nf på de fleste hospitalers hjemmeside så vidt jeg ved :)

Jeg får først taget blodprøve, når jeg er 10+1. Gad vide om de har styr på det, eller om man selv skal holde øje med det hele :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får først taget blodprøve, når jeg er 10+1. Gad vide om de har styr på det, eller om man selv skal holde øje med det hele :blink

Ja jeg håber da de har styr på det - men det tror jeg nu. Jeg ringede også sagde jeg gerne ville bestille tid, da jeg havde fundet ud af at jeg var gravid. De spurgte om sidste mens 1. Dag og regnede sig så frem til at jeg skulle komme på det tidspunkt. Så jeg vover pelsen og tror på de har styr på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10+1 er sikkert også fint :) tidligere tog de den samme dag som nf men har altså lavet det om siden. Så det er sikkert helt fint!! :) det skal bare ikke skubbes til 12-13. uge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her står den på læge besøg i morgen for anden gang... Min blodprøve blev lavet 5+2. Så skal havde lavet vandrejournal i morgen... Håber ikke vi skal vente for længe på første scanning, for denne graviditet er godt nok hård...

Det er en anden blodprøve :) den du fik taget hos lægen har sandsynligvis været blodtype + antistoffer + hiv + hepatitis b.

doubletesten er den blodprøve de bruger til at udregne risikoen ved nf

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sorry ja fik taget blodprøven i dag... Nu venter vi så på nf scanning inden for 2-3 uger... Han sagde hvis jeg ikke fik indkaldelse til scanning inden jeg gik ind i 12 uge skulle jeg ringe der ud og få en termin... Så nu går det frem af, vi glæder os til at se den lille

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også lige fået taget doubletesten i fredags) - da jeg var 8+3 dage henne. Iiih hvor jeg glæder mig til NF-scanningen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh.. Glæder mig så meget til nf imorgen.. Er så spændt og nervøs, men glæder mig, helt vildt :) Om 12 timer er vi på vej - Nedtællingen er i gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ih held og lykke i dag Hinge.

Vi skal til NF-scanning d. 21 august, hvor jeg regner med at være 12+3 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger.. JUHUU!!

NF vel overstået :) Har en lille lækker bebs i maven, der tilsyneladende elsker at putte og ligge helt stille.. Spraldede dog noget, efter at mor her rystede kroppen godt.. SÅ SØDT!! Nå, men fin nf med lav risiko.. Termin dog rykket lidt igen, er idag 12+1, i stedet for 11+4, så den nye termin hedder 23/2-14.. Tror jeg vil snuse lidt i februar gruppen også, men vil meget gerne følge med her stadigvæk :)

Velkommen til Sevena og held og lykke med jeres nf også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger.. JUHUU!!

NF vel overstået :) Har en lille lækker bebs i maven, der tilsyneladende elsker at putte og ligge helt stille.. Spraldede dog noget, efter at mor her rystede kroppen godt.. SÅ SØDT!! Nå, men fin nf med lav risiko.. Termin dog rykket lidt igen, er idag 12+1, i stedet for 11+4, så den nye termin hedder 23/2-14.. Tror jeg vil snuse lidt i februar gruppen også, men vil meget gerne følge med her stadigvæk :)

Velkommen til Sevena og held og lykke med jeres nf også :)

Dejligt det gik godt - tillykke med det :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Juhuuuu - nu har vi også fået en indkaldelse - nf den 4. September kl 14 :) nu håber jeg bare manden kan få fri. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man bliver indkaldt til nf, ikk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man bliver indkaldt til nf, ikk?

Det kommer lidt an på hvor man hører til - på Skejby indkalder de, men på andre sygehuse skal man selv booke en tid. Prøv at hør din læge ad, så er du ihvertfald sikker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeres scanninger på sygehus?

Det er mine ikke, så tror ikke engang jeg møder sygehuset inden det hele går løs. Kan det passe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER