Pada

Hvad skal i lave, når i går på barsel?

16 indlæg i dette emne

Okay, jeg ved godt at jeg er planlægnings- og listefreak.. Men min barsel nærmer sig med hastige skridt, har sidste arbejdsdag d. 25/8, dvs. at jeg skal gå hjemme i knap 2 mdr inden Elliot kommer. Umiddelbart tænker jeg, at jeg kommer til at kede mig som en sindssyg, men det kan jo være jeg bliver klogere.. Men nu er jeg altså gået igang med at planlægge hvad jeg skal lave i de 8 uger..

Lave mad til fryseren:

Lasagne

Kødsauce

Hakkebøffer

Frikadeller

Gryderet

Millionbøf

Boller

Vaske tøj, pakke bleer, pakke tasker til sygehus,

Andre gode ideer? Enten til ting der skal gøres, eller mad der kan laves og fryses? Hvad tænker i, at i skal få tiden til at gå med??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu går jeg jo sygemeldt og har gjort det i et stykke tid efterhånden. Men inden lillesøsters ankomst skal jeg nå følgende:

- Lave baby-værelse. :biglove

- Flytte soveværelse.

- Lave storebror-værelse.

- Vaske babytøj, sengetøj, stofbleer mm.

- Sortere skabe (Vi har 4 skabe i gangen, der godt kan bruge en sortering, så vi opnår mere opbevaringsplads).

- Der skal gøres hovedrent.

- Pakke taske til fødslen.

- Farve lagner og en sengerand med tekstil-farve.

- Magnus' gamle klædeskab skal shines op så lillesøster kan arve. (Det bliver noget med nye greb og noget tapet-fjolleri)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tænkt meget over, at det er vigtigt, at jeg får en hverdag og min sommerferie ikke bare fortsætter i det uendelige. Barsel begynder officielt 10/8 og der skal ferien slutte. (Men ikke før!;))

Jeg tænker babys tøj skal vaskes, de sidste ting skal købes, så diverse ture til ikea mm. Så skal der bages boller, rugbrød og kager til fryseren samt aftensmad, der nemt kan tages op og varmes. Gode fonder til suppe. Og så har jeg faktisk en ambition om at være en rigtig dygtig lille hjemmegående hustru, der forkæler sin mand :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Have styr på alle babytingene:

- indkøb af badekar, indsats, babyalarmer, lidt flere stofbleerne (da næsten alle jeg har snakket med siger 12 er for lidt), købe lagner og strømper/lange underbukser med fødder (jeg må partout ikke kalde dem strømpebukser, for det har drenge ikke på ifølge manden)

- vasket de bamser han har (tror der er 2 nye og 6 arvede)

- vasket dyner, sengetøj og lagner

- vasket alt tøjet og lagt det i størrelsesorden i skabet!

- indrette børneværelset (sætte wallstickers op, samle tremmeseng, hænge gardin op, sætte lamper op, osv osv..)

- så skal jeg have indkøbt de sidste plejeprodukter, som skal sorteres i kurve og på badeværelset (som forresten lige skal laves færdigt - renovering BAHH!!)

Så har jeg planer om at få sorteret i alt mit eget tøj, da der nok går meget længe inden jeg vil få tid til det igen!

Så vil jeg meget gerne være færdig med at pakke småting ud (som jeg sjovt nok ikke er færdig med pga. flytningen) og hermed have orden i alle mine ting!

Så vil jeg gerne ud og handle praktisk (bliver sammen med manden, så han kan slæbe), så vi har ekstra toiletpapir, køkkenrulle, opvaskemiddel, tandpasta, håndsæbe, badeshampoo, vaskepulver osv. osv. Tænker det er røv at stå og mangle i starten! Og så kan vi jo passende holde øje med tilbudene (der er jo trods alt 2 mdr endnu)

Så vil jeg gerne bage lidt boller til fryseren - så hvis nogen har en god opskrift på nogle gode og lidt grove boller, som ikke bliver tørre i fryseren, så er de meget velkomne her!!

Så har jeg planer om pizzasnegle og pølsehorn og et par kager, så der er lidt til barselsgæsterne!!

Men jeg skal nok få lavet mange flere planer - er ikke så god til at kede mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Vaske babytøj, sengetøj, stofbleer mm.

- Der skal gøres hovedrent.

Og så har jeg faktisk en ambition om at være en rigtig dygtig lille hjemmegående hustru, der forkæler sin mand :)

Have styr på alle babytingene:

- indkøb af badekar, indsats, lange underbukser med fødder (jeg må partout ikke kalde dem strømpebukser, for det har drenge ikke på ifølge manden)

- vasket de bamser han har (tror der er 2 nye og 6 arvede)

- vasket dyner, sengetøj og lagner

- vasket alt tøjet og lagt det i størrelsesorden i skabet!

- indrette børneværelset (sætte wallstickers op, hænge gardin op, sætte lamper op, osv osv..)

- så skal jeg have indkøbt de sidste plejeprodukter, som skal sorteres i kurve og på badeværelset (som forresten lige skal laves færdigt - renovering BAHH!!)

Så har jeg planer om at få sorteret i alt mit eget tøj, da der nok går meget længe inden jeg vil få tid til det igen!

Så vil jeg gerne ud og handle praktisk (bliver sammen med manden, så han kan slæbe), så vi har ekstra toiletpapir, køkkenrulle, opvaskemiddel, tandpasta, håndsæbe, badeshampoo, vaskepulver osv. osv. Tænker det er røv at stå og mangle i starten! Og så kan vi jo passende holde øje med tilbudene (der er jo trods alt 2 mdr endnu)

Så vil jeg gerne bage lidt boller til fryseren - så hvis nogen har en god opskrift på nogle gode og lidt grove boller, som ikke bliver tørre i fryseren, så er de meget velkomne her!!

Så har jeg planer om pizzasnegle og pølsehorn og et par kager, så der er lidt til barselsgæsterne!!

Men jeg skal nok få lavet mange flere planer - er ikke så god til at kede mig ;)

Sikke mange gode ting i kommer med - især det med at handle praktisk af diverse ting, så man ikke løber tør. Måske skal vi have ryddet ud i bryggerset, så vi kan købe lager af hakkede tomater osv. God ide :lovebk

Der kom lige lidt flere ideer til min liste - tak!

Jeg vil forresten også rigtig gerne have en opskrift, hvis der er nogen der har en god.. især hvis det er én, hvor man ikke behøver røre ved dejen! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tænkt mig at begynde og hækle!

Jeg tænker også det er vigtigt ikke bare at fede den konstant, især nu hvor jeg er sygemeldt en fuld måned før mine 8 ugers barsel inden termin begynder.. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tænkt mig at begynde og hækle!

Jeg tænker også det er vigtigt ikke bare at fede den konstant, især nu hvor jeg er sygemeldt en fuld måned før mine 8 ugers barsel inden termin begynder.. :rolleyes

Præcis.. Selvom vi selvfølgelig skal nyde at vi kan slappe af når vi vil, så er det jo heller ikke fedt at have brugt hele 8 ugers barsel på at se FRIENDS på sofaen.. :blush Jeg tænker også at jeg gerne vil op og svømme en hel masse! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lad være med at skyde noget som helst til den sidste 1-1 1/2 måned inden termin...

Selv for os med ukomplicerede graviditeter der arbejdede helt til slut så ER den sidste måned simpelthen udmattende af manglende søvn, (pluk)veer og generelt ubehag at man INTET får lavet...

Bare lige et indspark fra en nybagt mor som godt nok røvkedede sig på sine 4 ugers barsel (+11 dage over tid) men som dårligt magtede at stå op og gå i bad til sidst...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lad være med at skyde noget som helst til den sidste 1-1 1/2 måned inden termin...

Selv for os med ukomplicerede graviditeter der arbejdede helt til slut så ER den sidste måned simpelthen udmattende af manglende søvn, (pluk)veer og generelt ubehag at man INTET får lavet...

Bare lige et indspark fra en nybagt mor som godt nok røvkedede sig på sine 4 ugers barsel (+11 dage over tid) men som dårligt magtede at stå op og gå i bad til sidst...

Godt tip - tak! Så det som SKAL gøres inden baby kommer, det skal gøres i starten af barslen.. Super! :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lad være med at skyde noget som helst til den sidste 1-1 1/2 måned inden termin...

Selv for os med ukomplicerede graviditeter der arbejdede helt til slut så ER den sidste måned simpelthen udmattende af manglende søvn, (pluk)veer og generelt ubehag at man INTET får lavet...

Bare lige et indspark fra en nybagt mor som godt nok røvkedede sig på sine 4 ugers barsel (+11 dage over tid) men som dårligt magtede at stå op og gå i bad til sidst...

Meget rart med et input fra en der står i det.. Tak for det! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun 3 ugers barsel inden termin, så det er slet ikke sikkert jeg skal lave så frygtelig meget :)

Men jeg tænker:

- pakke fødselstasken

- vaske lillemandens tøj og lægge på plads

- lave mad og kager til fryseren

- strikke (som nok bliver det der bliver gjort mest, liggende foran fjerneren, fordi jeg sikkert ikke orker andet der...)

Det kan godt være jeg går i gang lidt tidligere med nogle af punkterne for at være sikker, men på den anden side så har jeg et rimelig heftig program indtil min barsel begynder, sååeh. Hvis formen stadig er fin kunne jeg godt tænke mig at svømme og gå nogle ture, så jeg holder kroppen i gang, men vil ikke sætte ambitionerne for højt ;)

Jeg kunne også finde på at lokke manden med på et lille weekendophold - som et sidste inden vi bliver familie. Det skal jo så nok bare ikke være for langt væk hjemmefra.

Og så meldte jeg mig i går til et førstehjælpskursus til babyer som er i løbet af min første uge på barsel - så er jeg velforberedt til baby kommer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, jeg ved godt at jeg er planlægnings- og listefreak.. Men min barsel nærmer sig med hastige skridt, har sidste arbejdsdag d. 25/8, dvs. at jeg skal gå hjemme i knap 2 mdr inden Elliot kommer. Umiddelbart tænker jeg, at jeg kommer til at kede mig som en sindssyg, men det kan jo være jeg bliver klogere.. Men nu er jeg altså gået igang med at planlægge hvad jeg skal lave i de 8 uger..

Lave mad til fryseren:

Lasagne

Kødsauce

Hakkebøffer

Frikadeller

Gryderet

Millionbøf

Boller

Vaske tøj, pakke bleer, pakke tasker til sygehus,

Andre gode ideer? Enten til ting der skal gøres, eller mad der kan laves og fryses? Hvad tænker i, at i skal få tiden til at gå med??

Nårh skal den lille hedde Elliot? Det ville jeg så gerne have, men manden min var ikke med på den.

Jeg ville gerne lave lidt barselsguf (boller, pølsehorn osv), men for det første bliver det altid spist lynhurtigt, og for det andet er vores fryser bare lillebitte, så der kan ikke være så meget deri. Vi ha ordnet børneværelse (den mellemste, Max, og den lille nye, Nohr) skal bo på værelse sammen med tiden, så der skulle lige byttes lidt rundt på værelserne. Men det er fikset i sommerferien. Ellers har jeg også planer om at forsøge at holde huset pænt og nydeligt og så ville jeg egentlig svømme, men er bare aldrig rigtig kommet længere med tanken - det må lige undersøges om der er hold eller lign. i nærheden, som kan passe ind i hverdagen.

Vores ældste venter lige nu på plads i specialklasse, da han ikke trives i normalklasse, og i mellemtiden får han simpelthen eneundervisning på skolen og møder derfor først kl 10, så jeg er ikke "tilgængelig" for svømning mm før da. Det var ellers først min plan, at aflevere børn i vugger og skole og så tage ud at svømme med det samme derefter, hvis det var muligt, men nu er det lige rykket nogle timer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu går jeg jo sygemeldt og har gjort det i et stykke tid efterhånden. Men inden lillesøsters ankomst skal jeg nå følgende:

- Lave baby-værelse. :biglove

- Flytte soveværelse.

- Lave storebror-værelse.

- Vaske babytøj, sengetøj, stofbleer mm.

- Sortere skabe (Vi har 4 skabe i gangen, der godt kan bruge en sortering, så vi opnår mere opbevaringsplads).

- Der skal gøres hovedrent.

- Pakke taske til fødslen.

- Farve lagner og en sengerand med tekstil-farve.

- Magnus' gamle klædeskab skal shines op så lillesøster kan arve. (Det bliver noget med nye greb og noget tapet-fjolleri)

Ja der kommer noget rigtigt godt ud af dette med babyen, ud over dem selvfølgeligt...

Man får sorteret og ryddet op i gemmerne :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er gået på barsel fra idag, hvis nogen skulle være i tvivl :loveshower

Jeg har jo ikke noget værelse, jeg kan gøre klar, men farmand skal samle babysengen og der skal rykkes rundt i vores mini soveværelse, så den kan være der...

Vi kan først blive skrevet på til en 4 værelses, når jeg er flyttet op til kæresten, irriterende regel egentligt :huh

  • Min barsel skal gå med at få solgt noget af det, jeg har fået sorteret fra, ting, tøj, stole osv. Det er heldigvis online, så de henter det på vores adresse.
  • Så skal der vaskes klude og tøj.
  • Arvet bamser og legetøj skal også have en ordentligt omgang.
  • Derudover mangler vi at købe en reol der skal stå ved siden af puslebordet til lillepigens tøj, rene klude, sengetøj m.m.
  • Men jeg er også meget opmærksom på, at det netop er NU jeg kan få slappet af og lavet nogle flere bækkenbundsøvelser :P

Jeg tager en dag ad gangen og har jo også både den store på 12 og kæresten til at hjælpe med det, vi ikke når inden guldklumpen kommer til verden :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige startet til super fed "kom i form før fødslen" svømning/træning i Hillerød Svømmehal. Det afholdes hver mandag, onsdag og fredag fra kl. 13-13:45 og man får bare arbejde musklerne igennem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige startet til super fed "kom i form før fødslen" svømning/træning i Hillerød Svømmehal. Det afholdes hver mandag, onsdag og fredag fra kl. 13-13:45 og man får bare arbejde musklerne igennem :)

Bor i Nordsjælland, så det kunne være jeg skulle gøre brug af det når jeg går på barsel i midten af september.

Skal man melder sig til, eller kommer man bare?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER