Mistel

Det der børneværelse....

24 indlæg i dette emne

Jeg kan læse herinde at folk indretter børneværelse på livet løs. Jeg har hele tiden tænkt, at når baby kommer, skal han alligevel sove inde hos os, så det det med børneværelset når vi nok. Men er jeg helt galt på den? Skal baby sove på eget værelse evt med babyalarm, så min mand, der skal passe sit arbejde kan få sin nattesøvn?

Hvad tænker I om seng, søvn og baby?:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hos os er der ingen problemer med at Vigga sover i soveværelset ved os da min mand sover tung og ikke vågner om natten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elliot skal sove inde hos os, men jeg indretter alligevel børneværelse på livet løs.. Egentlig mest af lyst - og så for at have et sted, hvor der kan være tøj, legesager osv. Derudover skal vi også have pusleplads på værelset, da badeværelset ovenpå ikke har plads til pusleplads :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde børneværelset klar da C kom ud, men hun sov hos os om natten til hun var 6 måneder.

Men vi brugte værelset til "lege", amning, pusle og en gang imellem sov hun sin sene eftermiddagslur i tremmesengen.

Jeg vil ikke undervære værelset fra starten og jeg ville ikke kunne overskue først at skulle indrette når baby er kommet ud, da der sker så mange ting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kom A på eget værelse, da hun var 3 mdr. Hun væltede rundt i vuggen og larmede helt vildt - min mand vågnede, jeg sov ;) hehe.. Så hun trængte til mere plads om natten og jeg synes, det var en perfekt alder!

Jeg tror virkelig, det er et MEGET individuelt valg! Jeg har altid kun ammet 1-2 gange om natten, og ved ca 7 mdr slet ikke om natten længere, så det har ikke været et "problem" at hun ikke sov lige ved siden af. Faktisk vil jeg mene, at hun har sovet bedre inde hos sig selv og derfor ikke har haft mange opvågninger pga. larm fra os, når vi vender os i sengen osv.

Andre babyer har brug for sut maaaange gange og så ville jeg nok ikke gide at rende frem og tilbage ;)

Udover det så larmer babyer overraskende meget om natten i søvne :P

Men det er svært at beslutte før I har jeres baby og prøver jer frem. For nogle familier er det det mest naturlige at sove i samme rum læææænge. Dog BEHØVER baby ikke eget værelse i starten, men jeg synes personligt, det var hyggeligt, at værelset stod klar inden ankomst :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi flyttede først ind i vires hus da Erica var to måneder og da havde børneværelset på ingen måde prioritet.

Jeg tror hun var 4-5 måneder da jeg fik det indrettet, og hun begyndte at sove derinde da hun var 5 måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har indrettet værelset, men i starten skal hun sove inde i vores soveværelse (i sin egen seng), men værelset skal bruges til puslerum og så efter noget tid, skal hun sove derinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde børneværelset klar da C kom ud, men hun sov hos os om natten til hun var 6 måneder.

Men vi brugte værelset til "lege", amning, pusle og en gang imellem sov hun sin sene eftermiddagslur i tremmesengen.

Jeg vil ikke undervære værelset fra starten og jeg ville ikke kunne overskue først at skulle indrette når baby er kommet ud, da der sker så mange ting.

Det samme her. Jeg tænkte, at det var ikke til at vide, hvor meget tid og overskud, vi havde efter fødslen, så det var bedre at have det klar inden. Og,også for at have et sted til tøj, legesager m.v.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med den store havde vi værelset klar allerede inden hun kom til verden.. Hun kom dog først på eget værelse da hun var næsten 1 år..

Lillesøster er næsten 8 mdr nu og sover i tremmesengen i vores soveværelse.. Vores lejlighed er så dumt indrettet så man skal igennem storesøsters værelse for at komme ind til det andet børneværelse og eftersom lillesøster kommer senere i seng pga aftenflaske osv, så kommer hun først på eget værelse når hun kan blive puttet samtidig (=når hun er omkring 1 år).. Så indtil da er hendes værelse opbevaringsrum og med er bord til at lægge tøj sammen.. Og grunden til at vores den store har det yderste værelse er fordi det er det største og hun har mere brug for pladsen på nuværende tidspunkt da det andet blev for småt til hende så hun faktisk brugte begge værelser..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan læse herinde at folk indretter børneværelse på livet løs. Jeg har hele tiden tænkt, at når baby kommer, skal han alligevel sove inde hos os, så det det med børneværelset når vi nok. Men er jeg helt galt på den? Skal baby sove på eget værelse evt med babyalarm, så min mand, der skal passe sit arbejde kan få sin nattesøvn?

Hvad tænker I om seng, søvn og baby? :)

Vi indrettede ikke "på livet løs", for Maja sover i vores soveværelse. Vi gjorde værelset klar - flyttede det meste af vores egne ting ud, så vi kunne bruge hendes værelse til opbevaring af alt babygearet :D Jeg indretter hendes værelse lidt efter lidt. Jeg tror hun skal på eget værelse på et tidspunkt når hun er mellem 4 og 6 måneder, alt efter hvor meget vi forstyrrer hende og hun forstyrrer os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde børneværelset klar da C kom ud, men hun sov hos os om natten til hun var 6 måneder.

Men vi brugte værelset til "lege", amning, pusle og en gang imellem sov hun sin sene eftermiddagslur i tremmesengen.

Jeg vil ikke undervære værelset fra starten og jeg ville ikke kunne overskue først at skulle indrette når baby er kommet ud, da der sker så mange ting.

:ditto Mie var godt nok 7-8 mdr da hun kom på eget værelse og vi flyttede faktisk værelset fra dets oprindelige sted, men det var bare at flytte tingene, alt var klart. Og som andre skriver så var det GULD værd til opbevaring :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia sover stadig i soveværelset, selvom der egentlig er et værelse til hende. Vi har dog aldrig fået det indrettet. Men nu flytter vi i hus om 2 måneder, og så får den hele armen. Synes ikke vi har haft behovet før :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har (næsten) indrettet børneværelse, men vuggen står i vores soveværelse og her skal han sove det første stykke tid.

Børneværelset skal fra start bruges til pusleplads, ammested samt opbevaring af tøj, legetøj og alverdens babyting som vi har arvet eller har fra C+U men måske ikke lige skal bruge fra start.

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe ved vores den første var ALT klappet og klar 2 mdr gør han kom.

Det hele var i fineste orden og tøjet vasket Gentagende gange.

Ved nr 2 havde jeg malet et træ på væggen og vasket autostol lidt tøj INTET andet.

Ved nr 3 bare det tøjet og så kom det bare som vi skulle bruge det.

Du kan sagtens vente med at ordne værelset til i skal bruge det

Barnet er totalt ligeglad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elliot skal sove inde hos os, men jeg indretter alligevel børneværelse på livet løs.. Egentlig mest af lyst - og så for at have et sted, hvor der kan være tøj, legesager osv. Derudover skal vi også have pusleplads på værelset, da badeværelset ovenpå ikke har plads til pusleplads :)

What she said:-)

Jeg går ind imellem ned i stuen med junior ved første vågnen - så ammer jeg i sofaen og bagefter kan junior sove i kravlegården og jeg på sofaen. Så får min mand lidt kvalitetssøvn. Vi taler også nogle gange om, at han kan søve i et andet værelse, hvis han trænger til ro - foreløbig har han dog foretrukket at blive hos mig.

Det er faktisk min mand, der synes, at junior skal blive længst i soveværelset, så han må lige selv pippe op, hvis det bliver for hårdt for ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt har jeg aldrig brugt penge på indretningen til dem når de er babyer. De har fået et værelse hvor der selvfølgelig var puslekommode, seng, skab og reol til legetøj men har ikke brugt penge på matchede ting, wallstickers, border, tapet og temaer.

Jeg vil hellere gemme det til når de er så store at de også selv går op i det og kan værdsætte det.

Baby er ligeglad med alt det.

Alt respekt for at der er nogen som gerne vil gøre det men det er jo nok mest for dem selv og det er da også hyggeligt.

Og jeg vil sige at i starten er værelset absolut mest et opbevaringsrum

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik meget op i James værelse, ikke for hans skyld men for min egen :) Jeg elskede at indrette det og jeg elskede at gå derind inden han blev født og jeg elsker at være derinde nu, så for mig betyder det meget. Han bliver skiftet derinde og for nogle uger siden begyndte han at sove derinde. Jeg vil sige det vigtigste for jer at indrettet er et godt pusleområde der er praktisk og med noget godt at se på for baby. James elsker den uro jeg har lavet!

Ellers har vi wallstickers på væggene og dem ser han også meget på når vi går rundt derinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde børneværelset halvt klar, da vores søn kom til verden.

Vi havde indrettet pusleplads, tøj i reolen og lidt legetøj.

Men nu er Asbjørn 4 måneder og vi snakker om det er nu, at han skal ind på hans eget værelse, som lægger lige ved siden af vores. Så jeg ville nemt kunne høre ham. Men han sover igennem om natten, så det er nok ikke meget jeg kommer til at rende derind om natten. Men det kan jo vende...

Men efterhånden så får vi hans værelse indrettet, så det passer lidt til hans alder. Så jeg tænker lidt over hvordan det færdige resultat skal være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silas sover stadig i vores soveværelse, han bliver snart 1 år :) og hans værelse er kun ved at blive lavet endnu, og med lavet mener jeg, at der kom lige er kommet gips op derinde, så der er lang vej endnu.. men forhåbentlig flytter han på eget værelse inden jul ;)

Det går helt fint at han sover inde hos os, vi sover rigtig godt.. både mig mand og jeg, og Silas... Jeg ville bare tage det roligt med indretning af værelse... når vi engang skal have en mere, vil jeg helt sikkert igen starte ud med at have baby på vores soveværelse, i hvertfald de første 6-8 måneder... Det er sådan jeg har det bedst... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Milas sover stadig hos og og bliver lige straks 1 år. Vi ville egentlig have lavet hans værelse noget før (repoet bliver lavet til børneværelse). Men da vi har fået en den uforudsete udgifter og alle vores ting går i stykker på én gang!!!! så går der lidt inden vi får råd til at lave det. Men det går også fint og det er så meget nemmere når han ikke kan finde sin sut om natten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan læse herinde at folk indretter børneværelse på livet løs. Jeg har hele tiden tænkt, at når baby kommer, skal han alligevel sove inde hos os, så det det med børneværelset når vi nok. Men er jeg helt galt på den? Skal baby sove på eget værelse evt med babyalarm, så min mand, der skal passe sit arbejde kan få sin nattesøvn?

Hvad tænker I om seng, søvn og baby? :)

Hvis jeg var dig, så vil jeg vente til den lille kommer, og så se hvordan du har det med det. Jeg havde troet, at jeg gerne ville have den lille ind på eget værelse hurtigst muligt, men da hun så kom, ville jeg bare have hende så tæt på som overhovedet muligt. Og opdagede også, at nætterne fungerede bedst hvis jeg kunne få lov til at ligge ned og amme, uden at skulle flytte hende tilbage i egen seng bagefter. Altså kom hun op og sove i vores seng ret hurtigt selvom det ikke var planen før jeg fødte.

Babyer er meget forskellige jo, og man ved ikke hvordan man har det som mor til den lille før man står i det :) Måske værelset skal være børneværelse til den lille. Måske det skal være et værelse, med en ekstra seng, hvor den anden forældre kan sove på nætter hvor den lille græder meget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille er 14 måneder, og hun sover stadigvæk i soveværelset. Hun kan sagtens sove "alene", men synes det er fantastisk at vågne op om morgen, ved at hun kilder mig under tæerne, og sender mig et kæmpe smil :kuller Hun sover også igennem, og bruger ikke sut eller noget, så egentlig kunne hun nemt komme på eget værelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak alle sammen for jeres gode svar- det er skønt at man kan trække på jeres erfaringer! :) Vi har besluttet at vente med decideret børneværelse og lave lige nu et børnehjørne i soveværelset. Bl.a. fordi han vil komme til at ligge ret langt væk fra os i starten pga den måde huset er indrettet på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når det er sagt, er det ikke altid nemt at skabe det perfekte børneværelse. Møbler og tilbehør er ofte dyre, pladsen er begrænset, og børns ønsker er ofte ikke kun i konflikt med deres forældres økonomiske muligheder, men også med miljøets karakteristika Jeg valgte møbler fra wnm-group, det er meget behageligt og sikkert.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER