Morpige

Hvor tit går du til læge?

Hvor tit går du til læge?   61 members have voted

  1. 1. Hvor tit går du til læge?

    • aldrig
      0
    • under 1 gang om året
      16
    • 2 gange om året
      21
    • 3-5 gange om året
      17
    • 5-9 gange om året
      4
    • mere end 9 gange om året
      3

Please sign in or register to vote in this poll.

29 indlæg i dette emne

Jeg vil gerne vide det, da mine forældre synes jeg render i tide og utide og jeg mener det modsatte. Jeg er der 1-3 gange om året. På trods af at jeg er meget syg.

(Det er den alm. praktiserende familielæge jeg taler om)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det ved jeg ikke, kan ikke huske hvornår jeg sidst har været der, hvor det galte mig selv. Så har stemt under 1 gang om året.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uha det er meget forskelligt. sidst jeg var ved lægen var i september eller oktober, da vi skulle have lavet sundhedsattesterne til adoptionsgodkendelserne, og så var jeg jo også lige et hurtigt smut forbi igen, da vi havde været til første samtale i 1. fase, fordi jeg havde tabt mig, og det ville statsforvaltningen gerne have et lægepapir på.

Ellers var jeg ved læge i juni, for at få tjekket om jeg var i årgangsalderen. Hvilket min læge egentlig mente var unødvendig i forhold til min alder, men pga familiehistorie med fortidligt årgangsalder, så tog han testene.

Ellers har jeg ikke været ved lægen i 2010...

Men jeg endte med at svare 2 gange om året, for det plejer det nok at være... Det kommer også lidt an på, hvor syg man er i løbet af et år, og hvor alvorligt syg man er.

I efteråret 2008, der synes jeg ikke, at jeg lavede andet end at rende til læge, men der havde jeg også galdestensanfald ret ofte og det gør bare nas, og det endte med at jeg blev akut indlagt og fik fjernet galdeblæreren

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pga min spontane abort, og at jeg blev gastric bypass opereret sidste år, og jeg for få år siden var langt nede med depression, borderline og angst har jeg gået MEGET til læge de sidste år synes jeg.

Jeg har stemt 3-5 gange... Det er normalen for mig vil jeg tro. Nok også mere 5 end 3.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HADER at gå til lægen.... Så udover lige her under min graviditet, er jeg stort set aldrig afsted.

Har stemt under 1 gang om året :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg mener det er nødvendigt ;) nogen gange 5 gange på et år andre gange ingen gange i flere år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget forskelligt.... Sidste år fik jeg fjernet et modermærke, så det var en gang for at kun kiggede på det, 2. gang for at hun fjernede det og 3. gang for at få taget stingene.

Men normalt vil jeg tro det er 0-3 gange på et år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er meget svingene, men jeg har svaret 2 gange, det passer nok sådan ca :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter jeg har fået barn rander jeg vel omkring 3- 4 gange fordi jeg er blevet oftere syg med alt det hun slæber med hjem... før kunne der godt gå år i mellem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har svaret 2 gange om året - 2010 var dog en undtagelse pga. graviditet og MA og først på året i 2010 var jeg til rutinetjek for at få fornyet recept på p-piller... Så alt i alt var jeg ved lægen 4 gange i 2010...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har svaret 3-5 gange

Jeg går til lægen hvis jeg synes der er behov for det. Om det så var 5 gange om måneden. Nogen gange er det nok småting jeg er afsted med, men jeg vil hellere til lægen en gang for meget, end en gang for lidt ;)

Og så længe vi ik skal betale for det (endnu) ja så render jeg til lægen lige så tit jeg har lyst til ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har svaret 3 til 5 gange.. da jeg har jordens dårligste immunforsvar <_<

Og ja så er der et par henvisninger hvert halve år der skal fornyes...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1-2 x årligt max

er der egentlig kun med ungerne til vaccinationerne, ellers ikke

Liva er 5 år, hun har været til vagtlægen ene eneste gang

Jeg er rimeligt tryg og mener mig istand til at kunne klare det meste selv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3-5 gange om året :)

Kommer der ikek så ofte men nu har jeg jo været gravid så det tæller lidt op ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har svaret 5-9 gange, men det er fra da jeg fødte Emilie og til nu hvor jeg lige pt er kommet på nyt medicin mod depression, som der lige skal holdes øje med. Så jeg er en del inde at vende 1½ minut....desværre kan det ikke løses over telefonen, jeg må op og i tøjet :s ;) Hehe....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så godt som aldrig hvis jeg overhovedet kan slippe afsted med det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stemt 2 gange om året, mere kan det ikke blive til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kommer der 1 gang hver eller hver 2 mdr på grund af depression. Så går til samtaler hos lægen

og så rendte jeg meget i 2010 på grund af problemer med livmoderen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan ca. 2 gange om året i gennemsnit. Er ikke den der render lægen på dørene.

Nu har jeg så fået elektronisk konsultation, så er det lidt nemmere at få fat i ham uden at brug hans og min tid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stemt 5-9 gange om året. Tidligere gik jeg ikke så tit til lægen men de sidste par år har jeg været der rimelig ofte. Bl.a. pga. psykiske problemer, nu graviditet og psykiske problemer. Jeg synes allerede jeg har været der rigtig mange i år når man tænker på vi kun er i februar....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5-9 gange om året har jeg stemt, men jeg render også til alle mulige kontroller med min undervægt og celleforandringer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stemt 2 gange om året.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har valgt 2 gange om året, men tror faktisk ved nærmere eftertanke, at det skal ændres til 3-5 (kan man det? :unsure). VED at jeg er ved lægen én gang om året for at få målt blodtryk i forbindelse med recept på p-piller, og der plejer jeg gerne at spørge, hvis der er noget, jeg sådan lige har studset over (At jeg er meget træt eller har et underligt modersmærke f.eks.). Og så vil jeg gætte på at jeg "i snit" er der én gang om året iøvrigt til et eller andet... Men jeg er så kommet i tanke om at jeg var ved lægen to gange lige op til vores bryllup, fordi jeg havde en virus, der bare nægtede at gå væk <_< Og så er jeg jo allerede op på 3 gange der...

Generelt tænker jeg ikke over, hvor tit jeg går til lægen, men om det kan vente eller ej. Hvis det kan vente, så spørger jeg til det der blodtrykschek, men ellers så ringer jeg og spørger om de synes jeg skal komme forbi. Gider ikke have et eller andet dumt, som burde være tjekket og ikke blev det. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har stemt mere end 9 gange. Tror jeg har været der ca. 15 gange siden okt.

De fleste gange har været kontrolvejning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER