Chikapigen

Falsk strubehoste og svedeture?

2 indlæg i dette emne

Hej. :)

Jeg bliver altså lige nødt til at høre hvad I tænker i sådan en situation og om det er noget i har oplevet?

Min næsten 8 måneder gamle søn har været forkølet her den sidste halvanden uges tid igår fik han så noget småfeber og begyndte at hoste. I nat var vi så en tur ved vagtlægen som konstaterede virus halsbetændelse og falsk strube hoste. :(

I dag har han så virket til at have det lidt bedre, men han har flere gange i dag fået nogle voldsomme svedeture hvor han bare er blevet helt vildt ked af det lidt efter at svedeturen er begyndt og bagefter er hans tøj nærmest gennemblødt af sved. :S

Er det noget i andre har oplevet i forbindelse med falsk strube hoste?

Jeg prøvede at tage hans temperatur lige i starten af en af disse svedeture og den var ikke på mere end 37,6, så jeg synes det er lidt voldsomt i forhold til at han jo faktisk ikke rigtigt havde feber?

Han skal til lægen igen på onsdag med noget andet. Ville I ringe til lægen igen her i morgen tidligt eller ville I vente og lige nævne det til onsdag?

Det skal lige nævnes at vagtlægen sagde hvis han stadig havde symptomer på strube hosten her i starten af den kommende uge skulle vi kontakte egen læge igen og da jeg lagde ham her til aften kunne jeg høre at hans vejrtrækning begyndte at hvæse igen. :S

Jeg har lige skiftet læge efter at have haft nogle dårlige oplevelser med min gamle læge der på samme tid fik mig til at føle mig som en pylre mor og en dårlig mor og jeg vil jo ikke over pylre hvis det ikke er nødvendigt, men lige med strubehoste har jeg bestemt ingen erfaring og jeg synes godt nok at det lyder voldsomt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min søn lider af voldsom astma og får desværre også falsk strubehoste - meget tit. Jeg synes ikke han plejer at svede voldsomt - kun når han har anfald, hvor han går i panik, fordi han ikke kan trække vejret. Hvis din søns falsk strubehoste fortsætter eller kommer i meget slemme anfald (hvor han bliver mørke rød eller blå) så er det bare afsted til hospitalet. Lægen kan ikke gøre noget ved strubehosten. På børnemodtagelsen kan de give adranalin i maske, men det giver de kun ved rigtig voldsomme anfald. Hos os virker sodavandsis rigtig godt, men det er han selvfølgelig for lille til. Ville ikke være så bange for svedeturene, hvis han ellers ikke har andre symptomer og hans almentilstand er god.

Rigtig god bedring med ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER