MP <3

mm til grød

4 indlæg i dette emne

Jeg vil gerne bruge min egen mm til grød, når den tid kommer.

Men når jeg malker ud nu, så malker jeg et helt måltid ud til anna. Men så meget skal jeg jo ikke bruge til grød. Ihvertfald ikke til at starte med.

Så hvor meget skal man fryse ned ad gangen og hvad fryser i det i ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

http://www.babygear.dk/barnet-spiser/mad-bokse/babymad-paa-turen/baby-cubes-beholder-opbevaringsboks-babymad-40ml.html

Jeg brugte disse :) Vi havde både 40, 70 og 140 ml. Jeg var gladest for 70'erne, sådan en terning passede lige med én portion grød og 8 70'er-bøtter fylder det samme i fryseren som 8 40'er-bøtter. 40'er-bøtterne var dog fine til den allerførste grød og til sidst i udmalkningstiden, hvor jeg ikke altid fik nok ud til at fylde en 70'er bøtte. Så brugte vi bare to stk 40 ml i grøden :) 140 ml synes jeg blev for meget mælk til en portion grød, men de bøtter var til gengæld fine til mos :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

http://www.babygear....bymad-40ml.html

Jeg brugte disse :) Vi havde både 40, 70 og 140 ml. Jeg var gladest for 70'erne, sådan en terning passede lige med én portion grød og 8 70'er-bøtter fylder det samme i fryseren som 8 40'er-bøtter. 40'er-bøtterne var dog fine til den allerførste grød og til sidst i udmalkningstiden, hvor jeg ikke altid fik nok ud til at fylde en 70'er bøtte. Så brugte vi bare to stk 40 ml i grøden :) 140 ml synes jeg blev for meget mælk til en portion grød, men de bøtter var til gengæld fine til mos :)

:ditto

De kan også købes hos naturebaby.dk

(Og så har jeg ikke erfaring med mælken i brug, jeg er stadig kun ved at fryse ned)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jef har forsøgt mig med mm i grød, men det er noget værre biks for at sige det rent ud. Der er åbentbart noget i mm, der nedbryder strukturen i grøden. Så snart jeg har tilsat mm bliver grøden tynd som vælling. Det er uanset, hvor lidt jeg kommer i eller hvor tyk jeg laver grøden.

Så her får baby grød lavet på vand og så får han mm hos mig eller i en kop.

Tilføjelse: hvis jeg koger mm sammen med grøden bliver den fint tyk, men så er der vist nogen af de gode ting i mælken, der forsvinder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER