Guest baby2011

Får dit barn lov at sove i din/jeres seng ??

44 indlæg i dette emne

Jeg læste den ene dag at der er mange børn der er nægtet adgang til soveværelset på alle tider af døgnet.. Efterfølgende så jeg læge Peter Geisling udtale at det er en negativ holdning, da børn skal have lov at sove i mor og fars seng, hvis de har lyst til det :)

Hvordan er det hos jer ??

Herhjemme bliver Mille altid puttet i sin egen seng, hvilket hun aller helst vil og så kommer hun rendende i løbet ad natten og hun fylder ad h****** til :rolleyes men jeg kunne ikke drømme om, at jage hende ud.. Det er ren og skær tryghed hun kommer og det skal hun også have lov til.. Jeg sov selv i mine forældres seng til jeg var over 10 år :P og jeg kan endnu huske hvor tryg man bliver når man hopper ind i smørhullet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her falder børn også i søvn i deres egen seng, men derefter kommer de næsten altid rendende , enten den ene eller dem alle ( i nat kom der 4 unger) og så gik kæresten dog ind i ungernes seng (dobbelt) med to af dem, 6 i dobbelsengen er dog for mange :)

når vi kun har de to af dem, kommer de lidt som vinden blæser men vi lader dem altid ligge, vi sover faktisk fint videre selv om de er her.

Den der kommer mindst er faktisk Alma som er yngst, men mon ikke hun snart får færten af hyggen ;)

for mig handler det om trygge børn så hellere anskaffe en større seng.

Dog skal de lære to ting

at falde i søvn SELV og at falde i søvn i deres EGEN seng

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alexander gider ikke at sove inde ved os. Det har han aldrig villet. Men når farmand ikke er hjemme, så vil han gerne sove på hans plads. Det er lidt sjovt. Men jeg er glad for det. For så kan jeg låse døren ud til og føler bedre jeg kan beskytte ham hvis der skulle komme ubudne gæster.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De tre store sover i egne senge og har aldrig givet udtryk for at de ville sove hos os, men Linus kommer troeligt hver nat med sine sutter og sin hovedpude.

Frida ender også hos os ind imellem hvis hun vågner og lige skal have en ammetår.

Men alle bliver puttet i egne senge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil ikke have børn i sengen. Det kun når man er syg man får lov til, at sove i mores seng ellers ikke. Selvfølgelig må de komme om morgen og lige og hygge. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores er altid blevet puttet i deres egen seng og har sovet der også, har en kæmpe frygt for at skulle ligge mig på dem under søvn (Min bedstemor lagde sig på deres lille pige som døde). Men begge drenge har altid kunne sidde hos os i sengen hvis de er kede og komemr da også ind i vores seng og putter søndag morgen, ser tv mm til vi står op. Så de har ikek forbud mod at være i sengen/soveværelset men får endnu bare ikke lov at sove der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når vi selv en gang får en purk, så får den også lov til at komme ind og ligge i sengen, hvis der er behov for det, fordi jeg også mener, at det handler om tryghed.

Jeg har selv været en af dem, som havde stort behov for at sove i mine forældres soveværelse, og jeg sov/sover meget uroligt, så det endte med, at jeg havde en madress på gulvet, som jeg så sov på. Min farfar ville også have min far til at ligge i sengen hos dem, da min far var spæd, og om natten i en drøm bed min farfar min far, så derfor har min far faktisk været meget påpasselig med at have os (min søster og jeg) i sengen som spæde...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores bliver puttet i deres egen senge, nogle nætter kommer de ind til os og andre gange sover de hele natten i deres egen seng. Så de har ikke forbud mod at komme ind til os, men de skal være stille og ikke begynde at ligge og snakke, for så kan de gå ind til dem selv igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glemte at skrive, at jeg heller ikke ville have Mille i sengen da hun var helt lille af frygt for en af os fik lagt sig på hende :( Men nu er hun så stor at jeg ikke tænker over det mere..

Når hun kommer ind til os, tager hun sin pude og nusseklud med og falder i søvn med det samme.. Jeg gider ikke hun skal ligge og snakke og drille..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

August bliver putte i sin egen seng for det skal man.

Og han kommer ind itl os npr han er syg eller meget ked af det(og det kan ske hvis han har fået mange indtryk dagen før eks natten hvor han startede i BH ej sjovt for mir)

Ellers så bor far og August i vores seng i weekenden de hygger lørdagmorgen med tegnefilm osv (jeg svømmer fra 7 til havl ni og kommer så hjem med rundstykker)

Søndag bor vi også i sengen og hygger indtil vi står op ellers er det ok at blvie puttet i vores seng og se tegnefilm når man er træt om eftermiddagen hvis man lige skal slappe af...

Men eller er sengen min mand og min for mor her skal dælme have lidt sjov indimellem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine børn bliver som regel og puttet i deres egen seng og kommer af og til ind om natten.

Det er helt ok og som i andre skriver handler det jo oftes om tryghed.

Jeg har heldigvis et meget godt sovehjerte, så af og til opdager jeg slet ikke at der er kommet et barn i sengen :-)

Jeg tænker bare på, hvad dem, som har forbud mod børn i soveværelset gør, når de kommer om natten??

Jeg tror ikke helt jeg kunne få mig selv til at afvise, at de måtte putte i soveværelset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores børn har altid lært at falde i søvn og sove i egne senge, men det er ikke forbudt st komme ind til os, hvis behovet er der. Kasper har aldrig gidet sove hos os, Andreas ville gerne da han var mindre. Han har nogle alvorlige tidlige traumer som har gjort ham meget morsyg og tryghedssøgende de første 3 1/2 år. Hans putten hos os tog dog overhånd på et tidspunkt, hvor vi følte os nødsaget til at tage kampen op, men det gik nemt og nu ved han, at han kan komme hvis det er nødvendigt, men det sker meget sjældent. Hvis de kommer ind, aftaler vi gerne ay vi bærer dem i seng igen når de er faldet søvn. Jeg sover meget dårligt med børn i sengen, så jeg ville fysisk ikke kunne holde til at have dem hos mig hver nat.

Josephine har sovet noget hos os da hun var mindre, men det seneste halve år er hun bare kommet ind tidligt om morgenen og har nuppet den sidste time eller to i smørhullet. Pt. Vågner hun sjældent før vi står op.

Min mor og svigermor blev meget forarget over en eller anden (i tv?) der samsov og da jeg sagde at det vigtigste da var at det fungerede for dem, var de ved at dåne sig! Hvis det virker, så er det da det rigtige!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft det som princip med Jonas at man sov i sin egen seng hele natten...men om morgenen - eller hvis man blev bange, måtte man gerne komme ind og ligge. Jeg sover bare så dårligt når der ligger et barn i midten, fordi de ligger så uroligt og drejer rundt og armene flyver i alle retninger, lussinger bliver delt ud....

Ai....min seng er MIN seng....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her skal ungerne sove i deres egen seng, vi har kun 1/3 seng, så den smule plads der er vil jeg gerne ha i fred :biglove

Kan lige se 1/3 seng, med mand og 3 børn, så tror jeg at jeg vil vælge sofaen ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, vi har altid unger i smør hullet - har altid haft det -

Og elsker det :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower

De puttes egen seng (i samme seng, de 2 unger :loveshower - de er meget trygheds søgende i sove situationen begge 2)

Men kommer som regel ind i løbet af natten

Som regel er de der bare om morgenen, så jeg opfatter det som regel ikke når de kravler op

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pigerne bliver puttet i egne senge, men Julie kommer næsten hver nat ind til os. Hun kravler bare op i midten og lægger sig. Det er ikke altid jeg vågner ved det, da jeg er vant til det efterhånden.

Den store kommer meget sjældent ind og sover i vores seng.

Men tordner det, sover de i vores soveværelse på hver en madras.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hos os bliver knægten puttet i sin egenn seng og kommer ikke ind i vores seng og sover... heller ikke selvom han er ked af det eller noget...

Vil hellere sidde inde ved ham på hans seng ind til han er faldet i søvn end han kommer ind til os.. :)

i weeknderne står han først sammen med os andre, så der er det heller ikke noget problem...

og som en anden skriver, så er sengen Min og kærestens...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gaia (5 ugers baby) puttes i sin egen seng for enden af vores seng. Der sover hun fint. Efter hendes sidste måltid om natten kl.: ca 5, kommer hun over og ligger i vores seng. Hun sover ganske let frem til kl:8 og skal have sutten mange gange, så det er lidt af dovenskab hun kommer over til os. Gider ikke rende frem og tilbage 20 gange på 3 timer.

Vi sover af og til også til middag sammen i den store seng.

Jeg er af den holdning, at det er vigtigt at lære dem at sove selv. Men har børn behov for den ekstra tryghed det giver at ligge tæt på mor og far så syntes jeg ikke de skal afvises.

Børn er så længe væk fra forældrene om dagen, når de kommer hjem skal de ofte vente en masse og bliver afvist fordi mor og far har travlt med at lave mad, rydde op mm og så skal de puttes. Når vi er så meget væk fra børnene i løbet af dagen skulle de så også afvises om natten?

Nix - ikke her! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft det som princip med Jonas at man sov i sin egen seng hele natten...men om morgenen - eller hvis man blev bange, måtte man gerne komme ind og ligge. Jeg sover bare så dårligt når der ligger et barn i midten, fordi de ligger så uroligt og drejer rundt og armene flyver i alle retninger, lussinger bliver delt ud....

Ai....min seng er MIN seng....

Jeg er også opdraget med at man sover i sin egen seng, men at det var okay at komme hvis man havde mareidt eller var syg og dette har jeg tænkt mig at føre videre til mine egne børn..:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter på 3,5 har altid sovet i egen seng, kommer kun ind sjældent, men efter vores førstesal brændte i november er hun kommet ind hver nat ca kl 1, hun græder ikke altid, men kommer bare, tror ikke hun kan lide genhusningen.. Men hvis hun er utryg, så er hun altid velkommen, og kan jeg eller min mand ikke sove - så er hendes seng jo fri... Hun skal bare være tryg, og kan hun ikke falde i søvn i egen seng, så falder hun i søvn ved mig (Hendes sovemønster er helt ødelagt efter branden, og selvom vi gør alt for at kommer tilbage til det normale, så kan hun ikke, når hun er træt så forstår hun ikke hvorfor hun ikke kan kommer hjem, og hvorfor vi ikke bare vasker hendes legetøj) Sådan en brand er svær at bearbejde for et barn, så hun er ALTID velkommen selvom vi sover elendigt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi falder da helt uden for kan jeg se.

Daniel sover hos os, vi nyder det, og det samme gør han.

Han har en seng på sit eget værelse og et i soveværelset, men det ender altid med at han putter hos mor og far.

Ja jeg har den holdning, at han nok selv skal sige fra, når han ikke gider mere, og den tid kommer når den kommer.

Han skal være storebror til sommer, måske sker der noget der, hvem ved :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi falder da helt uden for kan jeg se.

Daniel sover hos os, vi nyder det, og det samme gør han.

Han har en seng på sit eget værelse og et i soveværelset, men det ender altid med at han putter hos mor og far.

Ja jeg har den holdning, at han nok selv skal sige fra, når han ikke gider mere, og den tid kommer når den kommer.

Han skal være storebror til sommer, måske sker der noget der, hvem ved :)

Wauw! 4 år og stadig i jeres seng?

Det jeg tænker er, hvordan har i et normalt aktivt sexliv når han ligger der?

Det kan jeg slet ikke, hvis der ligger andre i min seng. Ved godt alt ikke behøver foregå der, men det gør det jo ofte....håber det er ok jeg spørger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw! 4 år og stadig i jeres seng?

Det jeg tænker er, hvordan har i et normalt aktivt sexliv når han ligger der?

Det kan jeg slet ikke, hvis der ligger andre i min seng. Ved godt alt ikke behøver foregå der, men det gør det jo ofte....håber det er ok jeg spørger?

Det er helt ok du spørger...

Som sagt har Daniel også en seng på hans værelse, det er en stor seng som sagtens kan benyttes af mor og far :)

Men ellers kan det såmænd også foregå andre steder..

Ja det fungere her, vi har absolut ingen problemer med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

herhjemme er børnene altid blevet puttet i deres egne senge, men de kommer næsten hver nat ind i soveværelset alle tre (også de to store på 7) vi har så valgt at lægge to madrasser på gulvet i soveværelset fordi det efterhånden fyldte for meget med 3 børn i sengen. så når de kommer ind ligger elias sig i smørhullet og de to store på madrasserne og det går fint.

lige nu hvor vores hus bliver sat i stand har vi ikke så meget plads i en skurvogn så vi sover i samme rum alle 5 og vi har da tænkt på at det nok bliver svært at få børnene til at falde i søvn på deres eget værelse igen når vi kommer ind i huset. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er nadja jo ikke i denne aldersklasse... men selv når hun når de 3 år vil det stadig hedde at falde i søvn og sove hele natten i egen seng.

Som udgangspunkt når hun vågner og er ked trøster jeg ved hendes seng.. er det meget slemt må hun godt komme ind i vores.

I weekender kommer hun nogle gange ind og fjoller rundt i vores mens jeg f.eks. har morgenboller i ovnen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER