Morpige

Hvis du kunne læse videre, hvad ville du så gerne være?

56 indlæg i dette emne

Jeg tænkte på at jeg jo selv har mange uopnåede drømme og en af dem opfylder jeg nu :) og tidligere har jeg opfyldt andre. Men jeg elsker at drømme om muligheder.

Men hvad med jer. Hvis I kunne læse til noget, frit valg fra alle hylder. Hvad ville det så være og hvorfor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige nu læser jeg til skolelærer og det elsker jeg bare helt enormt :loveshower :loveshower Så hvis jeg havde SU og økonomi til det, ville jeg nuppe 4 ekstra år på universitetet og uddanne mig til gynmasie eller semnarielærer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville elske at læse til sygeplejerske og derefter til jordemoder

hvis det skal være lidt mere realistisk ville jeg enormt gerne læse til lægesekretær :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helt sikkert læse noget grafisk/foto noget.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har få ting jeg gerne ville have været, men intet af det bli'r nogensinde til noget, alt for besværligt desværre :(

* Dyrepasser- var igang med uddannelsen, men kunne ikke få nogen praktikplads :(

* Sundhedsplejerske, synes det må være et super fedt job ;)

Tror vist det var det, fra den ene grøft til den anden :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha... Jeg har mange drømme...

Veterinær-sygeplejerske

Væksthusgartner

Mediegrafiker

Bioanalytiker

Advokat-sekretær

Og aller-allerhelst ejer af egen hunde-kennel... :loveshower

Pt. har jeg kun min studentereksamen.... Men har en lille plan om at starte på en uddannelse efter endt barsel.

Men hvilken... det kan jeg ikke helt finde ud af -_-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har få ting jeg gerne ville have været, men intet af det bli'r nogensinde til noget, alt for besværligt desværre :(

* Dyrepasser- var igang med uddannelsen, men kunne ikke få nogen praktikplads :(

* Sundhedsplejerske, synes det må være et super fedt job ;)

Tror vist det var det, fra den ene grøft til den anden :D

jamen det gør da ikke noget at det er i hver sin ende. Et eller andet sted viser de jo begge to at du har lyst til at passe på dem der ikke kan klare sig selv. så der er da en rød tråd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må da hellere skrive mine på også :)

Pædagoguddannelse, som jeg starter på nu

Socialrådgiver, men den har jeg mistet lysten til

Læge, drømmer jeg stadig om (praktiserende)

Diætist (tænker på at tage den på diplom når jeg er færdig med den anden)

Tøjdesigner. Men jeg passer vist ikke ind i miljøet

Dyrlæge - stor drøm, men det hjælper ikke at være bange for edderkopper

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jamen det gør da ikke noget at det er i hver sin ende. Et eller andet sted viser de jo begge to at du har lyst til at passe på dem der ikke kan klare sig selv. så der er da en rød tråd :)

Det har du faktisk ret i, sådan havde jeg ikke lige tænkt på det ;) Nu er jeg så blevet sosu, så er vi da i hvertfald hele vejen rundt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har du faktisk ret i, sådan havde jeg ikke lige tænkt på det ;) Nu er jeg så blevet sosu, så er vi da i hvertfald hele vejen rundt ;)

hehe ja men det passer jo også godt ind i mønstret:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg jo færdig med min uddannelse som folkeskolelærer her til sommer så lysten til at læse videre er ikke så stor lige nu.... Men jeg har da overvejet at jeg på længere sigt måske godt kunne tænke mig at blive skoleleder (bare en tanke) så det kræver noget videresuddanelse af en art...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uha jeg har egentlig mange drømme

lige pt kunne jeg faktisk godt tænke at være præst, men jeg ved bare, at jeg slet ikke ville kunne klare teologistudiet og slet ikke de mange år på su

ergo eller fysioteraput kunne også være spændende

og så en af de lidt mere bizare, men bedemand, kunne også være spændende, ikke så meget den del med de døde, selvom døden fasinere mig helt vildt, men mere den del med de sørgende pårørende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uha jeg har egentlig mange drømme

lige pt kunne jeg faktisk godt tænke at være præst, men jeg ved bare, at jeg slet ikke ville kunne klare teologistudiet og slet ikke de mange år på su

ergo eller fysioteraput kunne også være spændende

og så en af de lidt mere bizare, men bedemand, kunne også være spændende, ikke så meget den del med de døde, selvom døden fasinere mig helt vildt, men mere den del med de sørgende pårørende.

sjovt, bedemand har jeg også tænkt på. Men min far sagde at jeg ikke kunne holde kisten. Dernæst sagde han at jeg skulle huske på at det ikke kun var unge og gamle der kom ind men også børn, så mistede jeg lysten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

sjovt, bedemand har jeg også tænkt på. Men min far sagde at jeg ikke kunne holde kisten. Dernæst sagde han at jeg skulle huske på at det ikke kun var unge og gamle der kom ind men også børn, så mistede jeg lysten

jamen sådan er det jo også i den verden, som jeg kommer til at bevæge mig i nu, som sosu-assistent, der kan vi også komme til at møde børn, som er meget syge. Det gør man ikke så meget som hjælper..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis ik pengene (SU) skulle stoppe mig ville jeg læse til folkeskolelærer eller lægesekretær

Begge spændende fag med familievenlige arbejdstider

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg skal være helt ærlig, så gider jeg ikke læse videre/læse mere! :P

Synes det er nok med de 4 uddannelser jeg allerede har, men hvis jeg skulle vælge om ved jeg faktisk ikke engang hvad det skulle være. Måske fordi arbejde på nuværende tidspunk er én af mindsteprioriteterne herhjemme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har vidt forskellige "drømmeuddannelser". Fælles for de fleste af dem er at hjælpe folk der har problemer...

Diætist - det er bare stort set umuligt at få job

Gældsrådgiver - aner ikke helt hvordan man bliver det...

Socialrådgiver - en mulighed, men er det nu også virkelig det jeg vil?

Berider - elsker de 4-benede dyr, men er slet ikke dygtig nok...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville så gerne jeg kunne have fuldført min uddannelse til Rustfast Kleinsmed :( :boo

Jeg får aldrig en uddannelse, og slet ikke det jeg gerne ville.

Men HVIS jeg kunne, ville jeg idag gerne være piercer eller tatovør. Eller som dyrehandler. Jep, sån lidt nogle store spring ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg gået på universitetet i 6 år og har ikke umiddelbart et behov for at gå mere i skole (og være på SU!), men hvis jeg kunne vælge HELT om, så ville jeg læse til flyveleder. Jeg anede intet om den uddannelse da jeg startede på universitetet, men jeg er ret sikker på, at vi ville være et godt match ;)

Deruover, så drømmer jeg om at blive selvstændig en dag... Ved bare ikke helt præcist med hvad, endnu. Men min mor og jeg har i mange år haft en fælles drøm om at drive et hotel/wellness-sted, hvor min mor blandt andet vil tilbyde familieterapi og/eller coaching (hun er uddannet til begge dele). Der skal og være en restaurant også, som jeg skal stå for ved siden af at være økonomiansvarlig, selvfølgelig.

Jeg kunne også godt tænke mig at bruge min uddannelse (matematik-økonom) og min ordenssans til at hjælpe andre mennesker med at få styr på deres privatøkonomi. Og Søren vil også gerne være selvstændig it-konsulent af en art. De to ting kunne måske være side-ting sammen med hotellet. Det er vilde drømme, men jeg skal ikke kunne afvise, at vi en dag vil prøve at realisere dem :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg gået på universitetet i 6 år og har ikke umiddelbart et behov for at gå mere i skole (og være på SU!), men hvis jeg kunne vælge HELT om, så ville jeg læse til flyveleder. Jeg anede intet om den uddannelse da jeg startede på universitetet, men jeg er ret sikker på, at vi ville være et godt match ;)

Deruover, så drømmer jeg om at blive selvstændig en dag... Ved bare ikke helt præcist med hvad, endnu. Men min mor og jeg har i mange år haft en fælles drøm om at drive et hotel/wellness-sted, hvor min mor blandt andet vil tilbyde familieterapi og/eller coaching (hun er uddannet til begge dele). Der skal og være en restaurant også, som jeg skal stå for ved siden af at være økonomiansvarlig, selvfølgelig.

Jeg kunne også godt tænke mig at bruge min uddannelse (matematik-økonom) og min ordenssans til at hjælpe andre mennesker med at få styr på deres privatøkonomi. Og Søren vil også gerne være selvstændig it-konsulent af en art. De to ting kunne måske være side-ting sammen med hotellet. Det er vilde drømme, men jeg skal ikke kunne afvise, at vi en dag vil prøve at realisere dem :blush

Jeg kunne forestille mig at der var mange der havde brug for hjælp til økonomien. Hvis du er god til det ville jeg gøre det hvis jeg var dig. Det er det helt rigtige markede lige nu for opstart

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke nogen sønderlig lyst til at læse videre efter at have afsluttet en kandidat. Jeg kunne måske godt tænke mig at have valgt om og ikke læst cand.merc.aud men en anden linie af cand.merc der stadig har med økonomi at gøre.

Min store drøm lige nu er at blive selvstændig på et tidspunkt, men det kræver noget erfaring og nogen kontakter jeg ikke har på nuværende tidspunkt. Men det skal nok komme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne forestille mig at der var mange der havde brug for hjælp til økonomien. Hvis du er god til det ville jeg gøre det hvis jeg var dig. Det er det helt rigtige markede lige nu for opstart

Det er helt sikkert ikke et skidt tidspunkt lige nu, men jeg synes ikke rigtig, at jeg er gammel nok, har de rigtige kontakter, den rigtige ballast/erfaring eller den fornødne risikovillige kapital endnu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt sikkert ikke et skidt tidspunkt lige nu, men jeg synes ikke rigtig, at jeg er gammel nok, har de rigtige kontakter, den rigtige ballast/erfaring eller den fornødne risikovillige kapital endnu ;)

Det er jo også en god pointe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt sikkert ikke et skidt tidspunkt lige nu, men jeg synes ikke rigtig, at jeg er gammel nok, har de rigtige kontakter, den rigtige ballast/erfaring eller den fornødne risikovillige kapital endnu ;)

Jeg har præcis samme tanker... Det er et job jeg virkelig kan se en mening med, men lige pt. har jeg hverken uddannelsen eller erfaringen... Måske man skulle læse et par enkeltfag på HD'en i finansiel rådgivning når jeg er færdig med HD(O)'en til sommmer... OG erfaringen kommer jo med alderen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har præcis samme tanker... Det er et job jeg virkelig kan se en mening med, men lige pt. har jeg hverken uddannelsen eller erfaringen... Måske man skulle læse et par enkeltfag på HD'en i finansiel rådgivning når jeg er færdig med HD(O)'en til sommmer... OG erfaringen kommer jo med alderen ;)

Det gør den nemlig - smart! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER