MLM

Smalltalk

4,176 indlæg i dette emne

Jeg vil lige høre jeres mening her:

Filippa klager ofte over ondt i maven - de sidste dage flere gange om dagen. Jeg synes det er virkelig svært at vurdere, hvad vi skal gøre. Hvis hun har ondt, vil jeg jo gerne anerkende det og gøre noget, hvis ikke skal hun jo lære ikke at sige det. Hun er som hun plejer, leger og sover som normalt. Madindtaget er også normalt: nogle måltider spiser hun godt, andre kun få bidder. Når vi spørger hende hvor, peger hun på maven, men hun reagerer ikke når vi trykker. Vi har også spurgt om det er fordi hun ikke kan lide maden og så svarer hun også ja.

Hvad ville I gøre? :unsure

Ronja siger også tit hun har ondt et eller andet sted og så er det for at opnå noget. F.eks. ondt i ryggen betyder vil gerne bæres, ondt i maven når vi spiser er som regel hun ikke vil spise mere.

Jeg ved hellere ikke lige hvordan vi skal håndtere det for har det på samme måde som jer. Vil jo helst hellere ikke overse nået.

Jeg har prøvet at forklare at hun kun må sige hun har ondt hvis det gør ondt men det virker ikke rigtig synes jeg.

Da hun jo så havde rigtig ondt og brækket armen sagde hun ikke nået <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ronja siger også tit hun har ondt et eller andet sted og så er det for at opnå noget. F.eks. ondt i ryggen betyder vil gerne bæres, ondt i maven når vi spiser er som regel hun ikke vil spise mere.

Jeg ved hellere ikke lige hvordan vi skal håndtere det for har det på samme måde som jer. Vil jo helst hellere ikke overse nået.

Jeg har prøvet at forklare at hun kun må sige hun har ondt hvis det gør ondt men det virker ikke rigtig synes jeg.

Da hun jo så havde rigtig ondt og brækket armen sagde hun ikke nået <_<

Det er skide svært for hvor meget forstår de? Prøvede at forklare Filippa at vi må til lægen, hvis hun har ondt - det vil hun så gerne. Så prøvede jeg at forklare at man går til lægen når man er syg og det er ikke rart at være syg - så siger hun, at hun er syg <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha jeg synes også det er rigtig svært. Lise kan også finde på at opdigte steder der gør ondt. Men hvis det er så konsekvent og ofte, som du beskriver det og det altid er samme sted, ville jeg nok lige prøve at vende lægen. Det skader jo aldrig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er skide svært for hvor meget forstår de? Prøvede at forklare Filippa at vi må til lægen, hvis hun har ondt - det vil hun så gerne. Så prøvede jeg at forklare at man går til lægen når man er syg og det er ikke rart at være syg - så siger hun, at hun er syg <_<

Vi havde Ronja af sted i torsdags fordi hun blev ved med øret og der var ikke noget men tror ikke hun lærte det <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er Edith jo godt nok noget yngre, men hun siger altid at hun har ondt i maven, når hun er sulten. Måske det er Filippa mener?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er Edith jo godt nok noget yngre, men hun siger altid at hun har ondt i maven, når hun er sulten. Måske det er Filippa mener?

Det har vi også tænkt - eller når hun er mæt, så det har vi prøvet at tale om. Ved ikke om hun er i stand til at forstå forskellen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er skide svært for hvor meget forstår de? Prøvede at forklare Filippa at vi må til lægen, hvis hun har ondt - det vil hun så gerne. Så prøvede jeg at forklare at man går til lægen når man er syg og det er ikke rart at være syg - så siger hun, at hun er syg <_<

Felix er panisk angst for lægen så pludselig gør tingene ikke ondt mere.

Her er det hænder og fødder der gør ondt. Vi tænker det er vokseværk men vil nævne det til 4 års undersøgelsen.

Maven har også gjort ondt men det gik over igen. Der er vi ellers meget opmærksomme da han har navlebrok.

Det er svært. Har i prøvet at trykke hende forsigtigt på maven for at se om det generer hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har vi også tænkt - eller når hun er mæt, så det har vi prøvet at tale om. Ved ikke om hun er i stand til at forstå forskellen?

Det er også det vi har snakket om med Edith. Det eller at hun måske har luft i maven :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er Edith jo godt nok noget yngre, men hun siger altid at hun har ondt i maven, når hun er sulten. Måske det er Filippa mener?

Det gør Marlon også... Særligt hvis han gerne vil have et eller andet snack-agtigt som jeg ikke synes han skal have... Så har han ondt i maven "så jeg må hellere få noget at spise" ( ved virkelig ikke hvor han har fået den ide fra :rolleyes )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har vi også tænkt - eller når hun er mæt, så det har vi prøvet at tale om. Ved ikke om hun er i stand til at forstå forskellen?

Har I overvejet forstoppelse? Anna siger hun har ondt i maven, når hun har begyndende forstoppelse. Så giver vi ekstra rosiner og figenpålæg og sørger for ekstra vand og så går det ofte i sig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I overvejet forstoppelse? Anna siger hun har ondt i maven, når hun har begyndende forstoppelse. Så giver vi ekstra rosiner og figenpålæg og sørger for ekstra vand og så går det ofte i sig selv.

Næh, det har vi ikke :chin: I weekenden kom hun fint af med noget begge dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, hun er så sød, Lise :p

Her til morgen siger jeg til hende "Jeg giver lige Simon mad, så går vi bagefter". Så råber Lise ude fra køkkenet "Det må du godt mor!"

Tak fordi jeg må give mit barn mad :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder jeres børn (stadig) på børnesæde på toilettet? Erica har aldrig gjort det og det har aldrig været et problem. Men nu er hun begyndt at klage over hun får ondt bag på lårene, så kan ikke bestemme mig for om vi skal købe et :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder jeres børn (stadig) på børnesæde på toilettet? Erica har aldrig gjort det og det har aldrig været et problem. Men nu er hun begyndt at klage over hun får ondt bag på lårene, så kan ikke bestemme mig for om vi skal købe et :unsure

Vi har smidt vores ud. Den gider Felix bestemt ikke og er rigtig god til at holde balancen på toilettet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har smidt vores ud. Den gider Felix bestemt ikke og er rigtig god til at holde balancen på toilettet :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja bruger hellere ikke sit sæde mere. Med en brækket arm er det temmelig irriterende for hun kan ikke selv komme op <_< men det er forhåbentlig slut efter i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja bruger hellere ikke sit sæde mere. Med en brækket arm er det temmelig irriterende for hun kan ikke selv komme op <_< men det er forhåbentlig slut efter i dag :)

Håber hun kan få gipsen af i dag :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja skal have gipsen af i dag :yay

Vi har prøvet at forberede hende på at den skal af med en rundsav så det håber jeg har virket :) jeg er også spændt på hvordan hun bruger armen når den kommer af. De siger at indenfor 2-3 uger skal der være fuld bevægelse i armen igen.

I dag er det også mig der får lov at tage med for det passer umiddelbart med Livs søvn og mad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber hun kan få gipsen af i dag :goodluck

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt billede på fb af Ronja uden gips :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen hvor er det bare typisk altså. Jeg tager lige Lises temperatur da vi kommer hjem og hun har selvfølgelig feber! Så nu bliver min største frygt, at hun ikke kan være med til fastelavn, måske til virkelighed! Hun vil bare blive SÅ ked af det, for hun har bare glædet sig i evigheder :boo

Og det giver mig bare så dårlig samvittighed at det er MIG der har smittet hende og dermed MIN skyld hvis hun ikke kommer med til fastelavn! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SKØNT at Ronja har fået gipsen af :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline og jeg har startet vores vinterferien i dag, men noget tyder på st Caroline skal bruge ferien på at være syg, håber bare der er hurtigt overstået

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar mht toiletsæde. Lyder ikke til det giver mening at købe et ;)

Hun holder også fint balancen, hun bliver bare nemt rød bag på lårene, hvilket hun nogle gange klager over gør ondt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På fredag bliver min mindste mus 3 år :o det er slet ikke til at forstå, syntes lige at jeg har fået hende jo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.