MLM

Smalltalk

4,176 indlæg i dette emne

Dagens guldkorn:

Elina: "hvem skal så være min datter når jeg bliver voksen?"

Mig: "Så finder du en kæreste - en dreng du kan lide og kysser - og får din egen baby."

Elina: "Det vil jeg ikke! Jeg vil kun finde en pige og kysse." :d

Nåå hvor sødt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hiver lige den op, nu hvor det snart er tid til det store ryk ind fra tumlinge-forum :balloons

 

Måske nogle af mødrene med børn i denne aldersgruppe vil begynde at fortælle lidt om stort og småt, så begynder vi til snart-3-årige måske at lure lidt med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo tissede en kæmpe tår på toilettet inden han skulle i seng :yay

Det har ellers været lidt svært at lokke ham derud på det sidste. Hvordan går det med jeres?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay, hyggeligt med denne tråd :yay

Leo er stoppet med at bruge ble i mandags, det var noget vi aftalte med vs. Han er endnu ikke helt god til at sige til, så vi har et par uheld om dagen, men det går fremad. Er så stolt af min store dreng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay, hyggeligt med denne tråd :yay

Leo er stoppet med at bruge ble i mandags, det var noget vi aftalte med vs. Han er endnu ikke helt god til at sige til, så vi har et par uheld om dagen, men det går fremad. Er så stolt af min store dreng :)

Sejt :yay

Herhjemme går Theo rundt uden ble. Der kommer ingen uheld, men han beder så om at få ble på når han skal lave pølser. Synes det er rigtig fint at han er bevidst om når han skal noget. Nu skal han bare blive rigtig tryg ved toilettet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dygtige drenge.

Felix er håbløst. Han bliver sur når vi vil tage bleen af og sidst vi gjorde det tissede han i bukserne 7 gange på 4 timer. Han er tydeligvis ikke helt klar endnu og vi vil ikke presse ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo tissede en kæmpe tår på toilettet inden han skulle i seng :yay

Det har ellers været lidt svært at lokke ham derud på det sidste. Hvordan går det med jeres?

 

Filippa vil gerne på toilettet og lave lort - så stolt hun er og skal vise frem og fortælle, hvor mange hun har lavet :rolleyes :D

Hun har stadig ble på - er ikke rigtig noget til at overveje at begynde at prøve uden, men det kunne være vi skulle det snart :chin:

 

Yay, hyggeligt med denne tråd :yay

Leo er stoppet med at bruge ble i mandags, det var noget vi aftalte med vs. Han er endnu ikke helt god til at sige til, så vi har et par uheld om dagen, men det går fremad. Er så stolt af min store dreng :)

 

Vildt :O Vi skal måske også til at prøve lidt uden ble herhjemme :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BH havde igen i dag spurgt far omkring Filippa og middagslur - det har de gjort et par gange nu. Hun er åbenbart en af de sidste til at falde i søvn og vågner ofte som en af de første. Nogle gange hviler hun og bliver så taget op efter ca. 45 min. Herhjemme sover hun gerne 2 timer til middag i weekenden, så jeg forstår det ikke helt. Hun vil gerne sove til middag.

 

Jeg tror, at vi må høre dem om en plan. Jeg tror altså ikke på, at hun er klar til at skippe lur/hviletid helt, så enten må hun hvile og sove de dage hun kan eller også må hun sove hveranden dag.

 

Har I andre nogle erfaringer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BH havde igen i dag spurgt far omkring Filippa og middagslur - det har de gjort et par gange nu. Hun er åbenbart en af de sidste til at falde i søvn og vågner ofte som en af de første. Nogle gange hviler hun og bliver så taget op efter ca. 45 min. Herhjemme sover hun gerne 2 timer til middag i weekenden, så jeg forstår det ikke helt. Hun vil gerne sove til middag.

Jeg tror, at vi må høre dem om en plan. Jeg tror altså ikke på, at hun er klar til at skippe lur/hviletid helt, så enten må hun hvile og sove de dage hun kan eller også må hun sove hveranden dag.

Har I andre nogle erfaringer?

Felix var kun 2,5 år ca. da han sagde fra over for middagslur. Til at starte med sov han lidt. Derefter begyndte han år hvile også ca. Tre kvarter. Det var noget han gerne ville og han fik selvfølgelig lov. Da han så begyndte kun at lave larm når han skulle putte stoppede de med at putte ham. Synes i skal insistere på at så længe hun som minimum vil hvile så skal hun have lov. Hun har sikkert brug for den time out.

Hvordan er hun st putte om aftenen? Felix blev helt klart nemmere da han ikke blev lagt midt på dagen mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dygtige drenge.

Felix er håbløst. Han bliver sur når vi vil tage bleen af og sidst vi gjorde det tissede han i bukserne 7 gange på 4 timer. Han er tydeligvis ikke helt klar endnu og vi vil ikke presse ham.

Nej man skal nok passe på med at presse dem for meget. Det skal nok komme :)

Edit: Hvad siger han når han er blevet skiftet, hvis I bare undlader at give ham ble på igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BH havde igen i dag spurgt far omkring Filippa og middagslur - det har de gjort et par gange nu. Hun er åbenbart en af de sidste til at falde i søvn og vågner ofte som en af de første. Nogle gange hviler hun og bliver så taget op efter ca. 45 min. Herhjemme sover hun gerne 2 timer til middag i weekenden, så jeg forstår det ikke helt. Hun vil gerne sove til middag.

Jeg tror, at vi må høre dem om en plan. Jeg tror altså ikke på, at hun er klar til at skippe lur/hviletid helt, så enten må hun hvile og sove de dage hun kan eller også må hun sove hveranden dag.

Har I andre nogle erfaringer?

Hvorfor vil de ikke have at hun sover? Jeg tænker at 45 min. da også er en fin lur, så hun er mere frisk resten af eftermiddagen.

Theo sover ca. 1,5 time i vuggestuen, men herhjemme i weekenden sover han stadig 3-4 timer. Det er så vildt :blush

Edit: Så lige at du havde skrevet at hun kun hviler. Hmm... Hvis hun ikke er utilfreds med at ligge der, så ville jeg gå ud fra at hun synes det er rart med et break.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja er overhovedet ikke interesseret i toilettet i øjeblikket. Hvis hun ikke har ble på beder hun om at få det hvis hun skal noget, så hun er bevidst om det. Men toilet vil hun ikke. Forleden sad hun uden ble og ville have en på og da det ville være hurtigere at tage hende på toilettet gjorde jeg det, men hun blev rigtig ked og ville bare væk og have ble på så det fik hun. Så der går nok noget tid inden vi prøver igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja er overhovedet ikke interesseret i toilettet i øjeblikket. Hvis hun ikke har ble på beder hun om at få det hvis hun skal noget, så hun er bevidst om det. Men toilet vil hun ikke. Forleden sad hun uden ble og ville have en på og da det ville være hurtigere at tage hende på toilettet gjorde jeg det, men hun blev rigtig ked og ville bare væk og have ble på så det fik hun. Så der går nok noget tid inden vi prøver igen.

Sådan er Theo også. Vi spørger ham hver dag og accepterer selvfølgelig et nej. Indimellem prøver vi dog at lokke lidt. I dag sagde han så pludselig selv, at han ville derud og det roste vi ham så for ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej man skal nok passe på med at presse dem for meget. Det skal nok komme :)

Edit: Hvad siger han når han er blevet skiftet, hvis I bare undlader at give ham ble på igen?

Så bliver han sur, skælder ud og henter nærmest selv en ble. Derfor gemte vi bleerne sidst vi tog den af ham men ikke med videre stor succes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så bliver han sur, skælder ud og henter nærmest selv en ble. Derfor gemte vi bleerne sidst vi tog den af ham men ikke med videre stor succes.

Nårh :( Ja så er han nok bare ikke klar endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad skal I lave på fridagen i morgen?

 

Vi skal til Odense og se Thomas Tog på Jernbanemuseet: http://www.visitdenmark.dk/da/denmark/thomas-tog-gdk629869 

 

Theo er fuldstændig besat af Thomas Tog og kan alle navnene på de toge, der er med. Så jeg glæder mig bare SÅ meget til at se hans reaktion, når han ser Thomas i virkeligheden :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været alene hjemme med Felix siden mandag og frem til næste fredag så vi er taget på weekend hos mormor og morfar. I morgen skal vi fejre morfars fødselsdag.

Det er vist meget populært med Thomas tog på jernbane museet. Vi har aldrig set det men Felix er meget betaget af tog så har lovet ham at vi skal ud og køre i tog i sommerferien når vi kommer til København :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været alene hjemme med Felix siden mandag og frem til næste fredag så vi er taget på weekend hos mormor og morfar. I morgen skal vi fejre morfars fødselsdag.

Det er vist meget populært med Thomas tog på jernbane museet. Vi har aldrig set det men Felix er meget betaget af tog så har lovet ham at vi skal ud og køre i tog i sommerferien når vi kommer til København :)

 

Ja jeg frygter altså også hvor mange mennesker, der kommer... :unsure

 

Og vi kører alligevel 2 timer fra København bare for at se Thomas :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad skal I lave på fridagen i morgen?

Vi skal til Odense og se Thomas Tog på Jernbanemuseet: http://www.visitdenmark.dk/da/denmark/thomas-tog-gdk629869

Theo er fuldstændig besat af Thomas Tog og kan alle navnene på de toge, der er med. Så jeg glæder mig bare SÅ meget til at se hans reaktion, når han ser Thomas i virkeligheden :o

Vi skal også til Odense, dog i zoo :)

Herhjemme kender Erica ikke ThomasTog.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal også til Odense, dog i zoo :)

Herhjemme kender Erica ikke ThomasTog.

Ej hvor hyggeligt ^_^

Herhjemme kender Theo næsten ikke andet :D Han leger med de tog dagen lang, hvis han kan komme til det. De skal med alle steder hen. Også ud i haven, op af stigen, ned ad rutsjebanen osv. På iPad'en ser han videoer med Thomas Tog. Så han er lidt af en fan ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme kender vi hellere ikke Thomas Tog men det lyder hyggeligt :)

Vi skal på skovtur med Jonas' familie og nogle af deres venner (hvis altså jeg er frisk nok <_<)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iiihhhh.... I må ikke allesammen rykke herover allerede :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iiihhhh.... I må ikke allesammen rykke herover allerede :(

Vi er bare begge steder for vi skal jo stadig følge med hos tumlingerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for input om lur.

Filippa sover nogle dage, men falder sidst i søvn og vågner som en af de første. Når hun nu sover 2 timer i weekenden, tror jeg ikke, at hun er klar til at skippe luren helt. Tror vi prøver at fortsætte som hidtil - at hun lægges hver dag og så må hun hvile nogle dage og sove andre. Der er ingen problemer med putning om aftenen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en praktisk dag hjemme - har gjort rent og lige nu er Filippa og far ude at købe de sidste ting, så legehuset kan blive helt færdigt. Der mangler dog stadig møbler.

Filippa kender heller ikke Thomas Tog.

Håber I har en god tur, LilleMi :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.