MLM

Smalltalk

4,176 indlæg i dette emne

Men øv at han hver morgen siger, at han ikke vil lege med nogen i børnehaven :(

Hvor meget info får I om børnenes dag, når I henter? I vuggestuen fik vi alt muligt at vide, men hos pædagogerne i børnehaven skal vi trække det ud af dem <_<

Os: "Har han haft en god dag?"

Dem: "Ja"

Os: "Har han leget med nogen?"

Dem: "Ja Sofia"

Os: "Nå hvad har de lavet?"

Dem: "Rutsjet"

Der bliver sådan svaret rimelig kort og kun på præcis det vi spørger om. Det er ikke fordi jeg forventer en hel redegørelse for hans dag, men det kunne da være hyggeligt, hvis det var en lille dialog og ikke en afhøring.

 

Sådan syntes jeg, at det var meget i vs - afhængig af pædagog. Her i bh er der heller ikke meget info medmindre man spørger og det er for tiden mest om uheld/toiletbesøg. Jeg er desværre rigtig dårlig til at blive ved at spørge - føler mig sgu lidt til besvær, fordi jeg vil vide noget om mit barns dag :huh Og ofte synes jeg, at det er svært at få deres opmærksomhed længe nok til at blive ved at spørge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har tjekket op og hun er i fint humør :)

Måske er hun ved at forstå at Villa og jeg er hjemme, for hun sagde da vi spiste morgenmad at hun ville være hjemme hos mig. Jeg glæder mig til det bliver lidt mere hverdag med Villa, så Dicte kan få nogle hjemme dage med os

 

Uh, den situation frygter jeg når jeg går på barsel. Filippa vil hurtigt forstå, at jeg går hjemme og det bliver ikke fedt at skulle tage en kamp hver morgen om, hvorvidt hun skal i bh eller ej :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Uh, den situation frygter jeg når jeg går på barsel. Filippa vil hurtigt forstå, at jeg går hjemme og det bliver ikke fedt at skulle tage en kamp hver morgen om, hvorvidt hun skal i bh eller ej :(

Nej men det er nok svært at komme uden om :unsure

I næste uge skal vi heldigvis et par dage til mine forældre, så får vi tid sammen.

Jeg har som sådan ikke dårlig samvittighed over at sende Dicte afsted, fx idag hvor Villa vågner hele tiden og jeg sidder og rokker hende i liften, det vil være alt for kedeligt for Dicte at være hjemme i mens. Men jeg savner hende! Og selv om hun har en fantastisk dagpleje, så stikker det lidt i mig at en anden voksen får alle de oplevelser med hende :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix skulle have haft legekammerat med hjem fra bh i dag men jeg måtte aflyse det. Øv for en skuffet dreng og total dårlig samvittighed af moren :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan syntes jeg, at det var meget i vs - afhængig af pædagog. Her i bh er der heller ikke meget info medmindre man spørger og det er for tiden mest om uheld/toiletbesøg. Jeg er desværre rigtig dårlig til at blive ved at spørge - føler mig sgu lidt til besvær, fordi jeg vil vide noget om mit barns dag :huh Og ofte synes jeg, at det er svært at få deres opmærksomhed længe nok til at blive ved at spørge.

Det er også præcis sådan jeg har det! :huh Og helt ærligt det kan simpelthen ikke være rigtigt. Det er altså også en del af deres job at samarbejde med forældrene.

I dag fandt jeg fx ud af at de har problemer med at Theo hele tiden går ud i garderoben og henter sin nusseklud. Han har den med til når han skal hvile sig og ellers skal han ikke have den. Men jeg anede ikke at den var blevet et problem, for ingen har nævnt noget. Det kom kun på banen, fordi jeg selv spurgte til det, fordi Theo havde fortalt herhjemme, at de voksne sagde, at han ikke måtte have den.

Okay kludret indlæg ;) Men nøj jeg glæder mig til en 3 mdr.'s samtale med dem <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, den situation frygter jeg når jeg går på barsel. Filippa vil hurtigt forstå, at jeg går hjemme og det bliver ikke fedt at skulle tage en kamp hver morgen om, hvorvidt hun skal i bh eller ej :(

Min mor fik mig, da min storebror var 3 år. Hun valgte simpelthen at sige, at han gerne måtte blive hjemme. Efter få dage fandt han ud af hvor kedeligt det var og så ville han gerne i børnehave ;) På den måde følte han sig ikke udenfor.

Det var så tilbage i 80'erne. Ved ikke om det virker på moderne børn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor fik mig, da min storebror var 3 år. Hun valgte simpelthen at sige, at han gerne måtte blive hjemme. Efter få dage fandt han ud af hvor kedeligt det var og så ville han gerne i børnehave ;) På den måde følte han sig ikke udenfor.

Det var så tilbage i 80'erne. Ved ikke om det virker på moderne børn ;)

Ha ha ;) tanken er god, men det kræver vist stadig lidt overskud at give det et forsøg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er hårdt at være i Givskud zoo med børnehaven - Erica sov fra kl 16:30-6:10!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er hårdt at være i Givskud zoo med børnehaven - Erica sov fra kl 16:30-6:10!!

Hold da op :o

Men sikke en fin tur med.børnehaven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er hårdt at være i Givskud zoo med børnehaven - Erica sov fra kl 16:30-6:10!!

 

Wauw! :O Håber hun er frisk til morgen så ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er hårdt at være i Givskud zoo med børnehaven - Erica sov fra kl 16:30-6:10!!

:o det må have været en god tur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg nåede slet ikke at se hende i går - hun lå og sov på stuegulvet da jeg kom hjem! (hvor hun havde tisset og lavet stort i bukserne mens hun sov - stort har hun aldrig før lavet sovende, så hun har været godt træt!) Så hun blev vasket halvsovende og kom så op i seng med numsen bar, da hun bare ikke ville have trusser på! :lol

 

Ved 20-tiden vågnede hun, men ville bare ind i min seng - fik trusser på og sov videre med det samme! :O Troede vi så skulle tidligt op her til morgen, men det var faktisk ikke galt.

 

Men hun var sulten her til morgen ;)

 

Og det er nemlig rigtig fedt de tager på sådanne ture - det er allerede anden gang de er af sted i den tid Erica har gået i børnehaven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg nåede slet ikke at se hende i går - hun lå og sov på stuegulvet da jeg kom hjem! (hvor hun havde tisset og lavet stort i bukserne mens hun sov - stort har hun aldrig før lavet sovende, så hun har været godt træt!) Så hun blev vasket halvsovende og kom så op i seng med numsen bar, da hun bare ikke ville have trusser på! :lol

Ved 20-tiden vågnede hun, men ville bare ind i min seng - fik trusser på og sov videre med det samme! :O Troede vi så skulle tidligt op her til morgen, men det var faktisk ikke galt.

Men hun var sulten her til morgen ;)

Og det er nemlig rigtig fedt de tager på sådanne ture - det er allerede anden gang de er af sted i den tid Erica har gået i børnehaven.

Nårh en træt lille mus :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gjorde i da jeres børn holdte op med at bruge bodyer? Dicte har allerede 2 delt undertøj, og har ikke haft body på hele sommeren. Men er det nok med undertrøje under blusen når det bliver efterår/vinter? Hun plejer at have body med lange ærmer og bluse ud over når det er koldt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gjorde i da jeres børn holdte op med at bruge bodyer? Dicte har allerede 2 delt undertøj, og har ikke haft body på hele sommeren. Men er det nok med undertrøje under blusen når det bliver efterår/vinter? Hun plejer at have body med lange ærmer og bluse ud over når det er koldt

Vi var ude at købe nogle ekstra tykke trøjer til når det var rigtig koldt. Felix børnehave har varme i gulvet og det er altså guld værd når de sidder på gulvet og leger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er hårdt at være i Givskud zoo med børnehaven - Erica sov fra kl 16:30-6:10!!

Wow :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dicte kom ind på badeværelset da jeg var i bad her til aften. Så hentede hun dukken og ville med i bad. Fint nok.. Lige indtil hun siger 'du har bryster mor. På maven' :p super tak for det ;) og senere prøvede hun at lægge dukken til mit bryst fordi den var sulten. Hun får det hele med :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var ude at købe nogle ekstra tykke trøjer til når det var rigtig koldt. Felix børnehave har varme i gulvet og det er altså guld værd når de sidder på gulvet og leger.

Tjek, det har jeg allerede på indkøbs listen :) I Dictes dagpleje er de ude næsten hele dagen, så gulvvarme er der nok ikke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dicte kom ind på badeværelset da jeg var i bad her til aften. Så hentede hun dukken og ville med i bad. Fint nok.. Lige indtil hun siger 'du har bryster mor. På maven' :p super tak for det ;) og senere prøvede hun at lægge dukken til mit bryst fordi den var sulten. Hun får det hele med :rolleyes

Ha ha :D :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dicte kom ind på badeværelset da jeg var i bad her til aften. Så hentede hun dukken og ville med i bad. Fint nok.. Lige indtil hun siger 'du har bryster mor. På maven' :P super tak for det ;) og senere prøvede hun at lægge dukken til mit bryst fordi den var sulten. Hun får det hele med :rolleyes

 

 

:D Hvor er hun sød :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gjorde i da jeres børn holdte op med at bruge bodyer? Dicte har allerede 2 delt undertøj, og har ikke haft body på hele sommeren. Men er det nok med undertrøje under blusen når det bliver efterår/vinter? Hun plejer at have body med lange ærmer og bluse ud over når det er koldt

 

Ronja har klaret sig med undertrøjer og lidt ekstra tykke trøjer. Nogen gange har hun haft en langærmet bluse på med en t-shirt udover i stedet, så det har været lidt varmere. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna drømmer helt vildt og det lyder aldeles ikke som en rar drøm :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dicte kom ind på badeværelset da jeg var i bad her til aften. Så hentede hun dukken og ville med i bad. Fint nok.. Lige indtil hun siger 'du har bryster mor. På maven' :p super tak for det ;) og senere prøvede hun at lægge dukken til mit bryst fordi den var sulten. Hun får det hele med :rolleyes

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna drømmer helt vildt og det lyder aldeles ikke som en rar drøm :(

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.