MariaPiesen

endnu en gang gætteleg

4 indlæg i dette emne

Er der nogle der har en ide til hvad det her er.. ?

Hun har det over det meste af kroppen, dog er de størst på benene

c0jc7PO.jpg

rARsUBZ.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kunne det være myggestik eller loppebid? (tænker loppebid fordi de sidder i en række, og ligner myggestik)

Har tjekket alle dyrene for lopper - der er ingen af dem der har det.. Men det kan selvfølgelig være loppebid fra i lørdags da vi var i fun farm(de var der nemlig også igår, dog ikke så tydelige som idag)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes faktisk typisk loppebid bliver tydligere efter nogle dage. Har desværre bøvlet RIGTIG meget med lopper da jeg havde kat

Gjorde vi også engang - og jeg var altid selv loppemagnet.. Men nu er hun smurt ind i cream, så hopper de forsvinder hurtigt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HVIS du på et tidspunkt får problemer med lopper i huset igen, så har jeg jordens BEDSTE og billigste trick til at hjælpe med at bekæmpe dem:

Tag nogle ildfaste fade, og fyld dem ca halvt med vand og et par dråber opvaskesæbe. Sæt dem på gulvet, og sæt et tændt bloklys ned midt i fadet. Sluk lyset i rummet, og lad det stå så længe som muligt (jo ikke om natten eller hvor du ikke kan tjekke at alt er ok med jævne mellemrum), og det tiltrækker VIRKELIG lopper - som hopper ned i vandet og drukner.

Da det var værst, og katten var ved at drukne i loppe-behandlinger, satte jeg disse op rundt om i huset, og på de første ca 2 timer fangede jeg nok omkring 60 lopper. I løbet af en uge var det helt væk!

Da vi flyttede ind i dette hus, var der lopper i soveværelset (Katten stak af for 2 år siden, så har ingen kæledyr) fra de tidligere lejere, og vi satte fadende op i omkring 10 dage, fangede i alt omkring 10 lopper, og ingen af os har fået loppebid siden!

Man skal selvfølgelig stadig støvsuge med nogle dages mellemrum og skifte sengetøj en gang om ugen osv. Men hold nu op det er effektivt!

Det vil jeg huske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER