Tinkerbell

Babysvømning -hvornår skal man gå igang?

19 indlæg i dette emne

Vi vil rigtig gerne gå til babysvømning med James. Kan se på DGI-byens hjemmeside at de minimum skal veje 4 kg for at deltage, no problem ;) Men gruppen hedder 3-6 måneder, SKAL de være 3 måneder når de begynder?

Der starter nemlig hold opi august, 8 gange hver weekend. Vi synes dog det ville være lidt ærgeligt hver weekend mens der stadig er sommerhussæson, så tænker først at begynde i oktober eller noget, så er han 5 måneder.

Er der noget tidspunkt der er bedst at begynde for at det bliver en succes? Han er glad for at komme i bad! Vil gerne gøre det rigtigt så det bliver en super oplevelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er babysvoemmelaerer og har haft hold i 5 aar. Nu har jeg det ganske vist ikke mere, men "mine babyer" startede saa tidligt som 2 maaneder og op til 6-7 maaneder.

Personligt synes jeg at alderen mellem 3 og maks 6 maaneder, for der vil baby stadig have nogle medfoedte reflekser, som goer det nemmere. De vil heller ikke vaere saa vildt bevidste(de kan selvfoelgelig godt se, hvad der foregaar!), saa chancen for succes er ret stor.

Hvis I ikke foeler for at starte nu, saa vent til han er 5 maaneder. Det skal nok blive godt alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der, hvor jeg går til svømning med Mads, mener jeg, at de anbefaler det fra 10 uger.

Vi startede først, da Mads var 7 måneder, og det, tror jeg, var for sent. Altså han er MEGET glad ved det nu, men det tog nogle gange. Den første gang var frygtelig. Han var jo så bevidst, og jeg tror, at alle lydene og lugtene var for mærkelige for ham... han skreg og skreg :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var i svømmehallen med David for første gang i søndags og det gik SUPER! Han grinede og legede, og kom også under med hovedet et par gange uden panik. Der var på intet tidspunkt optræk til gråd eller det der ligner :) Og han bliver 10 måneder på tirsdag. Så det kan sagtens lade sig gøre at starte op sent :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der hvor vi går til babysvømning kan man begynde fra de vejer 4 kilo og er 8 mdr, samt at navlen er faldet af.

VI ventede med at starte op da Ida var tre måneder, da det passede ind i en periode der.

Men de fleste på holdet vi er på, startede først op ved 5mdrs alderen og der er ingen problem. Så jeg vil mene at i sagtens kan vente til næste periode

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie var vist 3 mdr da hun startede. Næste gang vil jeg vente lidt. Først og fremmest til at jeg har mere ro på i mor rollen - det stressede mig rigtig meget i starten og det mærkede Mie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her anbefales det at vente med at starte indtil omkring de 3 mdr. Det tror jeg generelt er meget passende. Før det tror jeg ikke at de får særlig meget ud af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var i svømmehallen med anna for første gang i dag. Det gik super godt!

Hun bliver 10 uger på søndag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med Alma var vi afsted da hun var 6 uger, jeg fik Ks som ingen problemer med understellet her.

Hun nød det Big time men vi var ikke i vandet mere end 15 minutter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede med C da hun var omkring 10-12 uger og jeg havde haft mit "underlivstjek". Det var hvad min SP havde anbefalet og vi er fast gået til en svømmehold siden da. C er mega glad for det og vil til enhvertid anbefale alle om at starte ligeså snart de kan (omkring de 10 uger). Synes jeg kan se så meget udvikling på hendes motorik og de ting hun har været i stand til at gøre uden for vandet ift børn i hendes jævnaldre.

Vi går til svømning i Kildeskovshallen, der har de ret gode lærer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede, da A var 8 uger, da jeg først selv skulle til tjek inden ;)

Jeg synes, det var perfekt! Og vil starte så tidligt ved næste også.. Hun har elsket det fra dag 1.!! Vi gik på åbne hold hver uge indtil der startede nye hold, som vi så kom på (op til 6 mdr.) og så har vi været på næste hold også og stoppede her for et par uger siden pga ferie og snart jobstart.

Så efter min erfaring vil jeg sige, gå igang så hurtigt i kan!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige læst i dag i mit område at de skal veje 6kg først. :/ det er da noget anderledes hvad i andre skriver...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar! Kan se at mange har haft glæde af at begynde ved 3 måneder.

Går i alle på sådan et hold med trænere eller bare selv? For det jeg har set koster 895kr for 8 gange og hvis jeg begynder her i august ved jeg vi ikke kan 2 af gangene og så synes jeg altså det er for dyrt pr gang. Hvis vi venter til hold i oktober kan vi planlægge så vi kan komme hver gang.

Kan man godt tage afsted uden trænerog bare pjaske rundt sammen uden at dykke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar! Kan se at mange har haft glæde af at begynde ved 3 måneder.

Går i alle på sådan et hold med trænere eller bare selv? For det jeg har set koster 895kr for 8 gange og hvis jeg begynder her i august ved jeg vi ikke kan 2 af gangene og så synes jeg altså det er for dyrt pr gang. Hvis vi venter til hold i oktober kan vi planlægge så vi kan komme hver gang.

Kan man godt tage afsted uden trænerog bare pjaske rundt sammen uden at dykke?

Vi var i svømmehal for første gang i weekenden, og William elskede det :) Han er 4,5 måned nu.

Vi pjaskede bare rundt selv. Til svømning her i Ringsted må man kun være en forældre, og vi ville gerne afsted sammen. Vi lod William flyde på ryggen, svømme på maven (ret sjovt at se hvordan han med det samme begyndte at baske med arme og ben), svingede han rundt om os i en stor cirkel og skiftede retning så han kunne mærke strømmen, vi løftede ham op ad vandet og hurtigt ned (med hovedet over vand), og en masse mere fjol. Vi var vist i vandet i 30 minutter, så var han godt brugt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SAGTENS! Mine nevøer har aldrig haft instruktør på og de elsker svømmehallen.

Første gang er det jo også et KÆMPE sanse bombardement nye lyde, nye dufte, nye omgivelser, nye farver, nye oplevelser af kroppen osv... Det at være i vandet er i sig selv en kæmpe oplevelse og i har rigtig meget ud af at kende svømmehallen som et trygt og sjovt sted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig. Vi har heller aldrig gået til babysvømning, men været forholdsvis tit i svømmehallen. Vi brugte MG meget til følges ad og det har været rigtig hyggelig. Vi var lige en enkelt gang til babysvømning i Viborg, hvor det bare er først til mølle, hvor vi lærte at holde korrekt og dykke. Og det med at holde korrekt, tjah vi har altid gjort som vi lyster :D men Marius er blevet fint tryk ved vandet ved at komme afsted i ny og næ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved mine to drenge startede vi da de var omkring 3-4 måneder, hvor et passede med at der var et hold der startede. Jeg havde prioriteret at vi ville på et lille hold om formidagen i en hverdag hvor der ikke var fyldt med andre legende børn, for at få bare en smule mere ro over det. De elskede begge vandet fra første dag.

Denne gang har det ikke været muligt at starte på et hold endnu så vores datter kommer til at runde de 6 måneder (faktisk næsten 7) før hun starter på et hold. Hun har været med i svømmehallen en enkelt gang og det var et hit og så satser jeg på lige at tage derind en gang eller to igen alene inden hun starter, bare lige for at hun er det mere vant til stedet. Jeg håber og tror ikke det bliver et problem at hun er ældre end drengene var, men det må vi tage til den tid hvis der bliver noget. Det har igen været en høj prioritet at holdet var lille (max 10) og i hverdagen.

Kram fra Malene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har først været i svømmehallen for nylig, hvor Liv var over 9 måneder, og hun ELSKER det, og var slet ikke skræmt af lyde eller vand eller lign. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog James med i svømmehallen i lørdags, stor success :yay Han opførste sig bare så godt og i vandet var han bare stille mens han sugede indtryk til sig. Han blev ikke ked på noget tidspunkt :) Efter han havde fået ble og tøj på pev han e gang, fik sutten og faldt i dyb søvn :D

Desuden er han så tyk at alt andet end hans hovede flød, og det i almindeligt vand! :lolhit Så det var meget let bare at have en hånd under hans hoved :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER