Dorita

Skyllemiddel eller ej?

29 indlæg i dette emne

Jeg har aldrig brugt skyllemiddel, da jeg ikke synes det er nødvendigt og fordi det blot er sæbe lige ud i spildevandet.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

skyllemiddel brugte jeg en del af i 1990érne, men så hørte jeg tricket med eddike, så sidenda har jeg ikke brugt skyllemiddel. Mit tøj bliver dejlig blød af eddiken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger lidt skyllemiddel, den fra Neutral så den er både miljø- og allergivenlig.

Jeg synes vandet her i kbh er meget hårdt og tøj og håndklæder bliver simpelthen stenhårdt af det på trods af, at vi ikke bruger tørretumbler.

Eddike bruger jeg også sommetider, men mere fordi det er godt til at jævne farverne på ensfarvet tøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger sommetider skyllemiddel, men ikke ret tit.

Førhen brugte jeg det meget. Men mine håndklæder og viskestykker havde god sugeevne alligevel.

Jeg bruger det af og til, hvis jeg synes det beskidte tøj lugter meget af sved, fx løbetøjet. Eller havearbejdstøjet. Jeg brugte engang i en periode parfumefrit vaskepulver og ingen parfume, men jeg oplevede at vores bluser og t shirts med tiden ikke blev vasket sved lugt fri. Det kan godt komme til at være halvlugtende efter endt vask med alt det vandspareprogram osv. Der er i maskinen i dag.

Jeg tilslutter mig det med den statiske elektricitet om vinteren. Det tager skyllemidlet.

Men altså, jeg har altid nydt at vasketøjet duftede rent og friskt, og der er jeg nok så miljøskadet at jeg forbinder en ganske almindelig vaskepulver med lidt parfume med den duft ;-)

Men da min datter var nyfødt var Jeg forsigtig med behandlingen af hendes tekstiler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER