Unknown

Slettes

247 indlæg i dette emne

Noah blev helt panisk over at jeg sad med ryggen til ham, saa var det bedre, at jeg gik ud i stuen. Jeg bliver ellers grundlaeggende den stumme og kedelige mor. Det kan jo godt vaere, de ikke vil sove med det samme, men det hjaelper ikke at vaere andet end droenkedelig.

Jeg ville gaa ud, hvis Zoey proever at faa din opmaerksomhed. Saa ville jeg lytte efter graaden. Noahs kan da godt vaere rigtig ulykkelig, men for det meste mere rasende eller sur over, at jeg er gaaet. Forskellen er, at jeg ikke gaar derind ved den sidste graad, for den stilner af ret hurtigt. Den bundullykkelige reagerer jeg jo paa. Men proever altid at berolige og opfordre til soevn inde fra stuen foerst.

Det til teething skal jeg lige finde ud af til dig. Min soester har bestilt det fra England, saa det maa du jo ogsaa kunne goere.

Mange tak - jeg er røvkedelig :-P sidder skråt væk fra hende med telefonen men hun blir ikk ked at det. Så hun har nok brug for min tryghed lidt endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I starten blev jeg siddende, indtil det gode forhold til sengen og at falde i søvn selv, var grundlagt!

Så i dag synes jeg, du skal blive siddende. Det er jo positivt, at hun ikke græder!

Det eneste jeg gjorde ved Anabella var, at når hun rejste sig på alle fire (hun rejser sig ikke helt op endnu), så lagde jeg hende ned på siden/ryggen. Jeg snakkede KUN til hende, hvis hun græd og det eneste jeg sagde var shhh. Så jeg var så kedelig som muligt! Når hun rykkede i min arm, tog jeg den op - hun måtte kun bruge den som tryghed ikke "legetøj" ;) Og aldrig øjenkontakt! Hvilket er den absolutte største udfordring!! Men det indbyder SÅ meget til leg..

Ligesom Camilla gik jeg også og lyttede/lytter meget til selve gråden og går kun ind, når hun er ulykkelig.

Men jeg vil mene, du lige skal blive siddende for at Zoey kan forbinde sengen og det at blive puttet med noget godt - det er jo LANG tid nu, at det ikke har kunne lade sig gøre.!

Pyha det er hårdt ikke at reagere eller smile. For nøj der er blevet kæmpet for at få mors opmærksomhed. Da hun blev træt holdt jeg hånden på hendes mave og lagde hende: til sidst opgav hun og sover nu !!!! Succes!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns det er så flot at du prøver at få en ny og bedre putterytme for zoey :respekt

Jeg forstår bare ikke hvorfor du giver hende så meget vand? Jeg ville mene at 200-250 ml (svarende til en stor sutteflaske) er nok væske for en lille mus inden sengetid. Og så give hende sut og kys og ikke mere vand derefter. Men måske er der en grund jeg ikke lige kender.

Mande tak :) jeg er også selv lidt stolt hvis jeg må sige det hehe.

Det store vandforbrug er kommet i forbindelse med sidste tiger hvor kindtænderne begyndte at drille og hun fik mellemørsbetændelse. Og så kan vi ikke få det fra hende igen. Tandlæge og ørelæge mener dog vandet lindre hendes gummer som klør.

Desuden har hun tendens til blærebetændelse. Og for 14 dage siden fik hun ikk flasken inde. Hun sov og kun lidt om natten ( nøj hun var sur ) men der havde hun blærebetændelse næste dag. På sygehuset sagde de man godt kunne skylle blærebetændelse ud med vand og når hun havde tendensen til blærebetændelse var det godt hun drak meget.

Men nøj jeg er splittet. For har det som dig. Hun har ko slet ikk behovet for alt det vand. Men tænker vi tager den kamp senere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha det er hårdt ikke at reagere eller smile. For nøj der er blevet kæmpet for at få mors opmærksomhed. Da hun blev træt holdt jeg hånden på hendes mave og lagde hende: til sidst opgav hun og sover nu !!!! Succes!!!!

Mega succes!!! Så hun faldt i søvn uden gråd og uden du kiggede på hende eller var det med hånden på maven? Uanset, så er det kæmpe succes! Håber natten forløber sig stille!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mande tak :) jeg er også selv lidt stolt hvis jeg må sige det hehe.

Det store vandforbrug er kommet i forbindelse med sidste tiger hvor kindtænderne begyndte at drille og hun fik mellemørsbetændelse. Og så kan vi ikke få det fra hende igen. Tandlæge og ørelæge mener dog vandet lindre hendes gummer som klør.

Desuden har hun tendens til blærebetændelse. Og for 14 dage siden fik hun ikk flasken inde. Hun sov og kun lidt om natten ( nøj hun var sur ) men der havde hun blærebetændelse næste dag. På sygehuset sagde de man godt kunne skylle blærebetændelse ud med vand og når hun havde tendensen til blærebetændelse var det godt hun drak meget.

Men nøj jeg er splittet. For har det som dig. Hun har ko slet ikk behovet for alt det vand. Men tænker vi tager den kamp senere :)

Det forstår jeg godt! Det lyder som om det gik rigtig godt i dag. Man kan jo håbe vanddrikkeriet finder et naturligt leje i takt med hun vænner sig til at blive lagt selv. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 time ( og 9 min) !!!!!! Fuck ja!!!!!!!

Har siddet ved siden af legende Zoey. Og været røvkedelig :-P har hentet vand og når jeg forlod rummet gik der op til 2 min før hun rigtig blev ked. Så vi er klar til at det fra i morgen blir se til metoden. Hvis hun blir rigtig ked sætter jeg mig ved siden af så hun er tryg. Ellers får hun freden til at falde til ro selv, mens hun kan høre mig i lejligheden. Åh hvor er det fedt. Og tøser i er guld værd!!! Hver og en kommentar hjælper mig til at tro på det og strikke det rigtige putteprogram sammen til Zoey . Kæmpe kram og tusinde kys til jer alle fordi i gider hjælpe i denne udfordring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega succes!!! Så hun faldt i søvn uden gråd og uden du kiggede på hende eller var det med hånden på maven? Uanset, så er det kæmpe succes! Håber natten forløber sig stille!

Ingen gråd. Hånden fik hun lige til sidst for at blive liggende. Men max 2 min. Det er så fedt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det forstår jeg godt! Det lyder som om det gik rigtig godt i dag. Man kan jo håbe vanddrikkeriet finder et naturligt leje i takt med hun vænner sig til at blive lagt selv. :goodluck

Det er også mit håb. Og ellers kan tro flytte bjerge ( kan jeg se nu ) og så er jeg klar til den kamp når den tid kommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen gråd. Hånden fik hun lige til sidst for at blive liggende. Men max 2 min. Det er så fedt :)

:yay

Det er altså en mega god følelse, når man får hjulpet sit barn sikkert i drømmeland uden gråd! Fedt med fremskridt altså!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så sejt! :super

Anna kan nu komme ud af en weekendseng <_<, så den sidste uge hos min mor har vi ligget ved siden af hende og læst, når hun skulle sove. I starten prøver hun også at få kontakt, men jeg ignorerer hende og hvis hun bliver meget insisterende, kigger jeg hende i øjnene og siger hun skal lægge sig ned og sove og kigger med det samme ned i bogen igen. Hun karter og karter, men jeg blander mig ikke og så falder hun i søvn.

Jeg synes du er SÅ sej, men jeg synes altså du skal vente nogen dage med at gøre noget anderledes. Lad hende blive helt tryg ved det du gør nu først :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg sidder helt med tårer i øjnene lige nu! Hvor er det godt gået Gitte!

men du må ikke fortvivle hvis det så sku gå dårligt igen i morgen - for det er bare med at klø på med den metode og tro på det! For vi oplevede også ind imellem at der lige var en dårlig dag, da vi lige startede op med ny puttemetode. Men der går ikke lang tid, så har de vænnet sig til det, og ved hvad der skal ske når de bliver lagt...

Du er sej! :yay :toot :balloon

:toot

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Respekt til du tager Zoeys søvn op og kæmper for den. Det er skide hårdt at have en datter der sover så elendigt hele natten når man oveni kæmper med at de skal falde i søvn.

Er jo sygemeldt her efter barsel (som sluttede i søndags) og sagde til min læge at jeg slet ikke kunne forestille mig hvordan jeg overhovedet skulle kunne hænge sammen til at klare et job, når i kæmper sådan.

Nå sidespring. Jeg vil bare anbefalde dig at joine facebook gruppen 'Signalstærke børn'. Mange af de ting du beskriver omkring hendes søvnadfærd, vandforbrug, tryghedsbehov osv kan jeg genkende fra både Silke Elia men især hos mange af dem der har ældere børn. Det er rigtig rart at få råd blandt 'ligesindede' som har stået med problematikken før, for med de små sensitive børn, er det bare ikke altid det gense virker.

Bare lige et input :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay

Det er altså en mega god følelse, når man får hjulpet sit barn sikkert i drømmeland uden gråd! Fedt med fremskridt altså!!!

Jaa så fedt :)

Åh jeg sidder helt med tårer i øjnene lige nu! Hvor er det godt gået Gitte!

men du må ikke fortvivle hvis det så sku gå dårligt igen i morgen - for det er bare med at klø på med den metode og tro på det! For vi oplevede også ind imellem at der lige var en dårlig dag, da vi lige startede op med ny puttemetode. Men der går ikke lang tid, så har de vænnet sig til det, og ved hvad der skal ske når de bliver lagt...

Du er sej! :yay :toot :balloon

:toot

:) mange tak for reminder, kan godt forestille mig jeg kunne finde på at tvivle når/hvis der kommer tilbagefald. Men rart at høre det er normalt. Så jeg kan opretholde det gode mod :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så sejt! :super

Anna kan nu komme ud af en weekendseng <_<, så den sidste uge hos min mor har vi ligget ved siden af hende og læst, når hun skulle sove. I starten prøver hun også at få kontakt, men jeg ignorerer hende og hvis hun bliver meget insisterende, kigger jeg hende i øjnene og siger hun skal lægge sig ned og sove og kigger med det samme ned i bogen igen. Hun karter og karter, men jeg blander mig ikke og så falder hun i søvn.

Jeg synes du er SÅ sej, men jeg synes altså du skal vente nogen dage med at gøre noget anderledes. Lad hende blive helt tryg ved det du gør nu først :)

Hehe ja det er jo en helt ny kamp når de kan kravle op selv. Anna bliver også bare så stor ( læser med i din mortråd ) :-)

Hvordan ser jeg hun er klar til jeg begynder at forlade værelset ? For vil jo nødigt give hende en ny dum vane at jeg skal være der:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Respekt til du tager Zoeys søvn op og kæmper for den. Det er skide hårdt at have en datter der sover så elendigt hele natten når man oveni kæmper med at de skal falde i søvn.

Er jo sygemeldt her efter barsel (som sluttede i søndags) og sagde til min læge at jeg slet ikke kunne forestille mig hvordan jeg overhovedet skulle kunne hænge sammen til at klare et job, når i kæmper sådan.

Nå sidespring. Jeg vil bare anbefalde dig at joine facebook gruppen 'Signalstærke børn'. Mange af de ting du beskriver omkring hendes søvnadfærd, vandforbrug, tryghedsbehov osv kan jeg genkende fra både Silke Elia men især hos mange af dem der har ældere børn. Det er rigtig rart at få råd blandt 'ligesindede' som har stået med problematikken før, for med de små sensitive børn, er det bare ikke altid det gense virker.

Bare lige et input :)

Mange tak :) jeg er jobsøgende pt og nøj jeg er lykkelig for det. Kunne ikke klare et arbejde lige nu. Sygehuset ( som undersøgte skuldersmerter ) mente jeg skulle sygemeldes med stress da de mente jeg tydelig var presset og i stor søvnmangel. Dog havde lægen en anden mening for Zoey er jo " problemet " og hende kan jeg ikke sygemeldes fra. Så hun mente jeg skulle tage hjemmefra hver aften og lade far putte Zoey, ja sådan hænger det bare ikk sammen. Så nu opvarter Henrik mig som da Z var spæd. Så tager jeg mig af natten og putning.

Har kigget lidt på gruppen for signalstærke børn. Men blev faktisk lidt skræmt at negativiteten. Sys mange klager over omverden ikk forstår dem og hvor hårdt det er. Fremfor at diskutere metoder og fremgansgmåder. Det kan godt være jeg bare fik læst uheldige opslag, for var kun kort inde og kigge. Føler at med dig og Susanne ( og alle de andre på bk ) får jeg forståelse og råd til fremgansgmåder hvilket jeg et meget taknemlig for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak :) jeg er jobsøgende pt og nøj jeg er lykkelig for det. Kunne ikke klare et arbejde lige nu. Sygehuset ( som undersøgte skuldersmerter ) mente jeg skulle sygemeldes med stress da de mente jeg tydelig var presset og i stor søvnmangel. Dog havde lægen en anden mening for Zoey er jo " problemet " og hende kan jeg ikke sygemeldes fra. Så hun mente jeg skulle tage hjemmefra hver aften og lade far putte Zoey, ja sådan hænger det bare ikk sammen. Så nu opvarter Henrik mig som da Z var spæd. Så tager jeg mig af natten og putning.

Har kigget lidt på gruppen for signalstærke børn. Men blev faktisk lidt skræmt at negativiteten. Sys mange klager over omverden ikk forstår dem og hvor hårdt det er. Fremfor at diskutere metoder og fremgansgmåder. Det kan godt være jeg bare fik læst uheldige opslag, for var kun kort inde og kigge. Føler at med dig og Susanne ( og alle de andre på bk ) får jeg forståelse og råd til fremgansgmåder hvilket jeg et meget taknemlig for :)

Det tørrer også utrolig meget på kroppen både fysisk og mentalt. Jeg er taknemmelig for min læge. Hun har været der hele vejen igennem og hun har sygemeldt mig med begrundelse forebyggende posttramatisk stress. For ja, det er vores døtre der er 'problemet', men det betyder ikke, at det ikke påvirker os.

Okay. Synes generelt jeg har fået rigtig mange gode råd, når jeg har spurgt derinde. Har ikke læst så meget på det sidste pga manglende tid (ligesom herinde). Men synes der er rart at vide, at man ikke er den eneste, der kæmper med de problemer og der er andre der har oplevet det samme. Men ja, føler helt sikkert også et mere personligt 'bånd' til jer herinde, og BK-pigerne er jo bare fantastiske til at komme med råd også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er SÅ sej, Gitte! :kiss

Og du har inspireret mig til at tage sov selv op igen :yay (så sidder lige og er røvkedelig over for en Valdemar, der vader frem og tilbage i sengen og rykker sengeranden ned og ruller sig i den :rolleyes - men ingen gråd ;)) Måske skal jeg lave en søvntråd, når I har fået godt gang i jeres putning ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er SÅ sej, Gitte! :kiss

Og du har inspireret mig til at tage sov selv op igen :yay (så sidder lige og er røvkedelig over for en Valdemar, der vader frem og tilbage i sengen og rykker sengeranden ned og ruller sig i den :rolleyes - men ingen gråd ;)) Måske skal jeg lave en søvntråd, når I har fået godt gang i jeres putning ;)

:) Hehe ja du har jo lidt af æren ved at inspirere mig til kampen:) lyder som en god ide med søvntråd. Havde faktisk bare regnet med det blev lidt en dagbog og folk kom lidt med indput, men nøj en opbakning jeg har fået. Det er så fedt og giver mig virkelig blod på tanden til at NU lykkes det :) og dejligt han ikke græder. Synes godt nok i går var slem hvor hun skreg. Men det her med at være kedelig kan jeg godt klare :-P hurra for telefoner der kan gå på nettet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tørrer også utrolig meget på kroppen både fysisk og mentalt. Jeg er taknemmelig for min læge. Hun har været der hele vejen igennem og hun har sygemeldt mig med begrundelse forebyggende posttramatisk stress. For ja, det er vores døtre der er 'problemet', men det betyder ikke, at det ikke påvirker os.

Okay. Synes generelt jeg har fået rigtig mange gode råd, når jeg har spurgt derinde. Har ikke læst så meget på det sidste pga manglende tid (ligesom herinde). Men synes der er rart at vide, at man ikke er den eneste, der kæmper med de problemer og der er andre der har oplevet det samme. Men ja, føler helt sikkert også et mere personligt 'bånd' til jer herinde, og BK-pigerne er jo bare fantastiske til at komme med råd også :)

Måske jeg lige skal give gruppen en chance igen :) sensitive børn er svære nok at finde ud af, så man har brug for alle de råd og den lærdom man kan få :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:) Hehe ja du har jo lidt af æren ved at inspirere mig til kampen:) lyder som en god ide med søvntråd. Havde faktisk bare regnet med det blev lidt en dagbog og folk kom lidt med indput, men nøj en opbakning jeg har fået. Det er så fedt og giver mig virkelig blod på tanden til at NU lykkes det :) og dejligt han ikke græder. Synes godt nok i går var slem hvor hun skreg. Men det her med at være kedelig kan jeg godt klare :-P hurra for telefoner der kan gå på nettet :)

Hehe ja, hvordan puttede nogen nogensinde før det? :P

Og tak :kiss Håber at vi begge snart har dygtige sov selv børn :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske jeg lige skal give gruppen en chance igen :) sensitive børn er svære nok at finde ud af, så man har brug for alle de råd og den lærdom man kan få :)

JA! Og samtidig er der også stor forskel på dem - ligesom alle andre børn - hvad der virker og ikke virker, hvad der påvirker og hvordan de reagerer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 time ( og 9 min) !!!!!! Fuck ja!!!!!!!

Har siddet ved siden af legende Zoey. Og været røvkedelig :-P har hentet vand og når jeg forlod rummet gik der op til 2 min før hun rigtig blev ked. Så vi er klar til at det fra i morgen blir se til metoden. Hvis hun blir rigtig ked sætter jeg mig ved siden af så hun er tryg. Ellers får hun freden til at falde til ro selv, mens hun kan høre mig i lejligheden. Åh hvor er det fedt. Og tøser i er guld værd!!! Hver og en kommentar hjælper mig til at tro på det og strikke det rigtige putteprogram sammen til Zoey . Kæmpe kram og tusinde kys til jer alle fordi i gider hjælpe i denne udfordring :)

you go Girl! Flot kæmpet. Og egentlig faldt hun da i søvn ret hurtigt:-) det skal nok komme til at køre for jer med det putning der!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hepper paa jer :yay :yay :yay

Og :yay for kedelig med telefon paa nettet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 2 -natten

Zoey vågnede 22:24 ( 2 timer efter hun var faldet i søvn ) hun havde tisset igennem Big time. Så hun kom ind til os og falde i søvn med det samme. Jeg har faktisk ikk super styr på natten. Hun har været vågen et par gange fordi hun lå på sin sutteklud og ikke kunne få den fri :-P og en enkelt gang skulle hun lige have vand, min hånd og 15 min til af falde i søvn. Alt i alt en rigtig fin nat :)

Hun vågnede kl 6. Ville gerne have hun sov lidt længere for hun sov jo trods alt først 20:19 og optimalt er hun sover fra 19-6 :) men hun vågnede ved snak og leg ( istedet for gråd som i går ) så mon ikk hun bare er frisk pga den rolige nat :)

Er lidt i tvivl med taktikken til i aften.

Se til metoden og sætte mig ved siden af hvis hun blir ked - ulemperne kan være hvis hun bliver utryg og forvirret over jeg går.

Blive siddende som i går - ulemperne er at det er lidt hyggeligt mor sidder ved siden af når man leger, og den vane vil jeg nødig give hende.

Være i værelset men længere væk så hun ikk kan røre mig og ikke kan se mig når hun ligger - har den fra sovecoach når hun anbefaler man rykker ud af værelset i små steps. Og min hånd på maven var overflødig: så skal jeg mon rykke lidt væk ?

Bum bum kom gerne med indput:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke du skal tage se til metoden endnu, tror det vil forvirre allerede nu. Måske en dag eller to mere, hvor du sidder ved siden af og er kedelig!

Jeg tror stadig på, at det bedste resultat i den sidste ende er, at Zoey først og fremmest skal falde roligt og trygt i søvn i sin egen seng.

Det er svært at sige præcist, hvad du skal gøre. Jeg vidste det bare på en eller anden måde, da både jeg selv og Anabella var klar til at jeg gik. De første aftener sad jeg på værelset, så hun ik kunne se mig og en dag begyndte jeg at gå helt ud af værelset.

Jeg tog i starten tid på stopur på min telefon, så jeg ku se, hvor længe hun græd og hvornår gråden evt ændrede sig. Tyve sekunder ka føles som fem minutter, når man er i det!!

Der begyndte at gå længere og længere tid, før gråden kom og ofte stoppede den igen efter 30 sek ca., eller blev roligere. Så snart hun græd ulykkeligt, gik jeg derind med det samme. Et par aftener endte det med, at jeg sad hos hende til hun sov helt, selvom jeg ellers var gået til at starte med - hun var bare dybt ulykkelig!

Jeg begyndte for alvor at kunne skelne gråden, da hun bare smilte med det samme hun så mig i stedet for at græde ved den "utilfredse" gråd - ved ulykkelig gråd kiggede hun dybt ulykkeligt på mig uden at smile.!

Måske det blev lidt rodet :) Spørg endelig, hvis jeg skal uddybe/forklare mere om, hvad der virkede her. Selvom det lyder som om vi brugte lang tid på det, tog det halvanden uge ca. - så det lyder værre end det var og det virker ind imellem uoverskueligt, når man er i det!

Dog synes jeg, at jeg er endnu bedre til at aflæse, hvad Anabella har behov for til at falde i søvn, end jeg var før. I forgårs havde hun f.eks. brug for at jeg lige sad ved siden af sengen til hun sov og så gjorde jeg det, i går var der ingen problemer igen og jeg gik med det samme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER