Fru H

Erfaring med OSFA little lamb - anbefaling!

8 indlæg i dette emne

Yes hurra fantastisk :wee

Manden min er - efter han har fundet ud af, at vi begge var stof-ble-børn af den gammeldags type - gået med til, at junior skal være stofblebarn.

Søde Camillat har givet mig nogle fif, herunder om Little Lamb og deres boosters. Så faldt jeg selvfølgelig over deres hjemmeside, og jeg kan se, at de både har almindelige lommebleer (ligner bumdeal) og sådan noget super fluffy natte-sæt med ekstra hamp m.v.

Prislaget er som bumdeal.

Er der nogen af jer, der har prøvet dem? Er det store eller små, pasform m.v.

Kom glad.

Alternativt har jeg kigget på dudeybaba - men det ser ud til, at farven og designet er det primære mål hos dem.

 

OPDATERING - 30. juni 2014

 

Vi tog springet og købte Little Lamb OSFA bleer på littlelambnappies.com. Laurits har brugt bleerne fra hjemkomsten fra hospitalet, og vi er ovenud begejstrede. Vi har ingen problemer haft what so ever, og den startpakke vi købte med 24 bleer med 48 boosters og tre natbleer har fungeret fint med vask hver/hver anden dag. Nu har vi netop sat en bestilling af sted til brug i hans dagpleje, så hun konsekvent kan have 8-10 bleer liggende ovre hos sig.

 

Laurits er en tynd, lang dreng, og bleerne har passet ham fint, både da han var helt spæd og nu (og passer formentlig også fint resten af hans ble-tid)

 

Jeg kan altså varmt anbefale bleerne. 

 

Vi putter ikke boostere ned i lommen på bleen, men lægger dem derimod løst indeni. Det gør, at vi oftest "kun" kan nøjes med at smide boosterne til vask, når drengen har tisset, og vi slipper for at skulle pakke bleer efter vask.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt at du fik overtalt din mand :)

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, vi bruger bumgenius - og de er i hvert fald hammer goe, dem giver jeg 153 kr for stykket. (De koster 169 men via medlemsskab hos Rebecca Persson får jeg 10%).

Du må endelig sige til hvis du har andre spørgsmål.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Little Lamb boosters er ikke blandt de mest sugende, men de er billige og gode til prisen.

Little Lamb bleerne laeser jeg om, naar nogen skriver, at de ikke suger ret meget. Og saa er man jo lige vidt, hvis man skal til at booste meget ekstra.

Dudeybaba har jeg vist laest godt om paa slyngebarn, men haeng mig ikke op paa det...

Selv tak, forresten ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Opdatering i første indlæg - med vores helt klare anbefaling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med en bleanmeldelse! Masek vi skulle oprette en traad kun  til anmeldelser og saa lave en oversigt i foerste indlaeg. Den brygger jeg lige videre paa inde i mit hovede ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med en bleanmeldelse! Masek vi skulle oprette en traad kun  til anmeldelser og saa lave en oversigt i foerste indlaeg. Den brygger jeg lige videre paa inde i mit hovede ;)

 

Det er da alletiders ide - vi var i hvert fald noget på bar bund, da vi stod og skulle vælge. Det er da et rent held, at vi har været rigtig glade for dem, vi købte. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med en bleanmeldelse! Masek vi skulle oprette en traad kun  til anmeldelser og saa lave en oversigt i foerste indlaeg. Den brygger jeg lige videre paa inde i mit hovede ;)

Det lyder som en rigtig god idé! :loveshower Jeg er nemlig ved at undersøge hvilke stofbleer vi skal have.. og det er lidt af en jungle! Der er desværre rigtig mange af stofbleerne som har mikrofiber/fleece/minkee/minky/suedecloth hvilket altsammen er lavet af polyester  :angry og i sidste ende er det jo plastik som er fremstillet af olie og megen kemisk forarbejdning. Hele grunden til at vi vil bruge stofbleer er jo nemlig at komme væk fra alt det plastik og kemi der er i almindelige bleer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en rigtig god idé! :loveshower Jeg er nemlig ved at undersøge hvilke stofbleer vi skal have.. og det er lidt af en jungle! Der er desværre rigtig mange af stofbleerne som har mikrofiber/fleece/minkee/minky/suedecloth hvilket altsammen er lavet af polyester  :angry og i sidste ende er det jo plastik som er fremstillet af olie og megen kemisk forarbejdning. Hele grunden til at vi vil bruge stofbleer er jo nemlig at komme væk fra alt det plastik og kemi der er i almindelige bleer..

 

Blueberry Simplex, Bumgenius Elements og Grovia AIO er alle sammen med bomuld indeni, de to sidste er oeko. Blueberry SImplex har jeg netop koebt to af og de er gode og kan boostes en del. Det er allesammen AIO og det er ikke sikkert, de kan boostes lige meget allesammen, men Elements skulle ogsaa vaere ret rummelig... Blueberry bambus lommeble, maaske, som har bambus mod huden.

 

Ellers er der de todelte som Flip, Grovia Hybrid og Blueberry Capri. Formsyede med cover er ogsaa en mulighed. Endelig er der Prefold med cover eller flats med cover, hvor der ogsaa er naturmateriale mod huden.

 

Meeeen, maaske kan dit barn ikke taale det helt naturlige og har alligevel behov for staydry.. Jeg taenker ogsaa paa natten, hvor min dreng blev holdt vaagen af en drivvaad formsyet, og der var MANGE lag sug i - megatisser ;) Derfor bruger vi nu ogsaa staydry om natten... Vi har flest lommebleer med staydry, nogle faa Blueberry Simplex og saa har jeg et cover med tre prefolds til, som jeg ikke har proevet endnu... Han reagerer ok paa Simplex, men der skal skiftes efter ca 2 timer, synes jeg, hvor vi kan noejes med 2,5-3 med lommebleerne. 

 

Det kan ikke betale sig at koebe for billigt og for brugt, er min erfaring... Jeg vil gerne skrive mere, men det er puttetid :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER