Ihpets-mortilto

Mor syg - hvad med amning ?

11 indlæg i dette emne

Jeg er desværre blevet syg (39 i feber, har det som om jeg er blevet trumlet over).

Jeg kommer ikke rigtig til at spise noget i dag, jeg er 99 på at det vil komme op igen. Men hvad med amningen? Jeg er bange for at produktionen går ned hvis jeg ikke spiser? Ville det hjælpe at drikke cola med sukker i (bare så min krop ikke tænker hungers nød)

Skal jeg få købt mme bare for en sikkerhedsskyld? Og hvad hedder det mærke fra apotek?

Og skal vi give ham på ske? Eller i kop? Han kan ikke finde ud af sutteflaske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke lige det med at om cola hjælpe på produktionen.

Men jeg ved at du sagtens kan amme selvom du er syg - ifølge min sp går det ikke udover mælken nemlig.

Hvis i vil give ham mme idag, så ville jeg give ham det af et lille glas.

Rigtig god bedring :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det betyder ikke noget at du er syg et par dage. Det gjorde det ikke for mig. Min produktion gik en anelse ned, men ikke noget der betød noget, og det var hurtigt opoe på normalen igen bagefter. Prøv og se om ikke du kan drikke lidt vand bare.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare put dig med ham i sengen så stimulere han dig så det ikke går helt ned altså produktionen.

God bedring håber du snart er frisk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå du er bekymret men min sp siger at da hun arbejdede i sierra leone som sygeplejerske var børnene raske og nogenlunde velnæret mens de blev ammet..og der spiste kvinderne næsten ikke noget jo. Altså dermed ikke sagt man bare skal faste men jeg tror kroppen sagtens kan producere mælk selvom du ikke spiser så meget i nogle dage :) ville også prøve at få lidt væske ind hvis du kan :)

Og tænk hvis en lille sygdom skulle betyde at baby ikke kunne få mad..man har jo ikke haft mme i lang tid og mennesket har dog formået at overleve. Er sikker på det nok skal gå så fint !

Rigtig god bedring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan godt amme selv om du er syg. Husk at drikke masser af væske. God bedring :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig i ovenstående - produktionen går måske lidt ned, og måske er han ikke helt så interesseret. Der er i hvert fald nogle der mener, at mælken smager lidt anderledes når moderen har feber. Men, produktionen skal nok komme op igen.

Sørg for at få få meget væske som muligt - vand, æblejuice, sød saft, eller cola.

Hvis I vil give mme er sådan et lille 'medicinglas' eller engangs snapseglas godt, det kan trykkes sammen i siderne, og er derfor lettere at drikke af hvis man ikke er vant til at få noget på kop.

Og så rigtig god bedring til dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tilslutter mig de andre svar. Så længe du sørger for at drikke skal din produktion nok holde til det. Vand er jo nummer et, men tænker også cola eller juice kan være godt, så dit blodsukker ikke går helt i bund. Det gør mit i hvert fald hurtigt når jeg ammer, og så bliver jeg skidt tilpas.

Hvis i vil give William MME er de små shotglas/medicinglas rigtig gode. I følge vores SP kan de dog ikke tage et helt måltids mængde fra kop, med den størrelse de har nu. Så det er jo også værd at tage med i overvejelserne.

Rigtig god bedring, der er ikke noget værre end at være syg når man samtidig skal passe sine børn, håber du har nogen hos dig så du kan få hvilet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Drik du bare en masse, saa skal de nok gaa :)

God bedring :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar, jeg orker ikke lige at svare enkeltvis.

Jeg prøver at drikke så meget som muligt, men det er faktisk svært. I går aftes kom min feber helt op på 40,3 - men William synes heldigvis ikke påvirket. Og der har været rigelig mælk, jeg er tilgængæld helt dehydreret.

I går var farmor her stort set hele dagen og William tog det så pænt at blive passet (jeg var der, men holdte ham stort set ikke). I går aftes ville han kun falde i søvn i mine arme, men havde nok brug for at mærke mig , fair nok synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt det ikke er gået udover mælken, kroppen er nu ret smart indrettet. Også dejligt med hjælp fra farmor og at William accepterer det :) rigtig god bedring til dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER