esm84

flaskebarn 1-2-3

5 indlæg i dette emne

Ja Oliver er over de sidste 14 dage gået helt over til flaske, og mit spørgsmål eller jeg vil enlig bare gerne høre om det noget jeg skal reagerer på, han spiser bestemt ikke det han skal, han er i morgen 20 uger, og spiser mellem 800-900 ml. om dagen i mme, og det er jo ingenting i forholdet til den anbefalet mængde 1/6 når han vejer 7,5 kg. men synes jeg har en glad dreng, som sover hele natten og tager nogle gode lurer om dagen, skal jeg så tænke så meget over mængden? Hvad siger i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej, det skal du ikke hænge dig i, hvis han ser ud til at trives. Theodor spiste aldrig 1/6 af sin vægt og sp sagde at det var helt fint. I perioder spiste han endda meget lidt, men sp sagde at vi ikke skulle tvinge ham. Han regulerede selv, hvis han selvfølgelig blev tilbudt maden. I øvrigt tror jeg sjældent at babyer kommer over 1000 ml; så skal man til at tænke mere i grød og rigtig mad.

Theodor sov ikke godt om dagen, så om det har noget at sige, må andre svare på:) men hvis han er glad og 'med' og vokser, så ville jeg ikke skænke det mange tanker med den 1/6.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser intet problem i, så længe han er glad og veltilpas :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det skal du ikke hænge dig i, hvis han ser ud til at trives. Theodor spiste aldrig 1/6 af sin vægt og sp sagde at det var helt fint. I perioder spiste han endda meget lidt, men sp sagde at vi ikke skulle tvinge ham. Han regulerede selv, hvis han selvfølgelig blev tilbudt maden. I øvrigt tror jeg sjældent at babyer kommer over 1000 ml; så skal man til at tænke mere i grød og rigtig mad.

Theodor sov ikke godt om dagen, så om det har noget at sige, må andre svare på :) men hvis han er glad og 'med' og vokser, så ville jeg ikke skænke det mange tanker med den 1/6.

Jeg har også tilbudt ham Majsgrød med lidt sveskemos da han har haft lidt med maven efter alle de flasker er kommet ind i billedet også blå/æblemos og æble/pære mos de sidste 3 uger da han bare har virket så sulten trods han har spist sin flaske og der spiser han 1 dl. mere eller mindre men har ikke turde give ham endnu et måltid hvis det skulle tage en flaske mere fra hvad han får. sp sagde dog hun synes det var lidt tideligt men når han kom så hurtigt op på den mængde måtte han jo være klar. hmm

men så lader jeg vær med at tænke så meget over det, med mængden, for han er vidst også ved at få tænder, så det kan vel også have noget at sige....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal du ikke gå så meget op i. Bare han er glad og tilfreds.

Vores datter spiste mere end det anbefalede og jeg fik samme besked fra sp og læge. Så længe hun er glad og tilfreds så er alt som det skal være

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER