Guest M's mor

Halsbetændelse

8 indlæg i dette emne

Ja den var ikke gal med hendes øre, til gengæld havde madison halsbetændelse. Giver så meget mening hvorfor hun intet vil spise, knap nok mme kan jeg få i hende.

Nu er hun så på penicillin men hvor længe vil der gå før jeg er sikker på hun ikke smitter andre? Vi skal nemlig noget lørdag hvor der vil være en pige på hendes alder men jeg vil for alt i verden ikke have hun bliver smittet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min dreng plejer at måtte komme i institution efter 1 døgn på penicilin - hvis hans almen tilstand altså tillader det. Så skulle han ikke smitte mere. Tror faktisk tit smittetiden er inden de egentlig bliver syge. Lørdag burde ihvertfald været helt sikker! God fornøjelse...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min dreng plejer at måtte komme i institution efter 1 døgn på penicilin - hvis hans almen tilstand altså tillader det. Så skulle han ikke smitte mere. Tror faktisk tit smittetiden er inden de egentlig bliver syge. Lørdag burde ihvertfald været helt sikker! God fornøjelse...

Hvis man så ser bort fra smitte, kan man så være sikker på de er friske? For i dag har godt nok været hård. Hun har sovet en halv time. Piver og græder hele tiden fordi hun har ondt og vil ingenting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, deres almentilstand kan godt være påvirket længere. Har hun feber? Hvilken halsbetændelse er det - Er det streptokokker? Min søn har desværre nok været igennem 30 - 40 penicillinkurer på hans 3 år og min erfaring er, at der højst går 1-2 døgn fra han får penicillin til han er meget meget bedre. Ved halsbetændelse kan det jo gøre temmelig ondt bare at synke, så indtil betændelsen kommer i bedring, kan det godt være et meget ked af det barn man har. Heldigvis kan du være sikker på, at det pludselig vender...hvis det er korrekt penicillin. Håber natten bliver okay, og at hun er meget bedre i morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ser jeg lige at du vist også har et indlæg om udslæt. Sagde lægen noget om, at det kunne være skarlagensfeber? Her starter udslættet i ansigtet og breder sig ned af kroppen og så er halsbetændelsen rigtig slem. Det kan være en lidt hårdere omgang og jeg mener måske vi fik noget speciel penicillin da det var skarlagensfeber. Tjek hvordan hendes tunge ser ud...efter et par dage kan der komme røde hævede knopper. God bedring med hende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var ved øre næse hals læge da vi egentlig troede at hun havde væske i øret igen da hun tog sig til det.

Men nu kunne jeg følge med da han kiggede i hendes hals, og den var meget rød og hævet med hvide pletter.

Han sagde ikke hvilken halsbetændelse. Han sagde bare halsbetændelse. Og så at hun skulle på penicillin.

Hun havde feber i går på 38,8 men i dag har der ikke været noget de gange jeg har taget hendes temperatur.

Jeg kan få mme i hende, vand og så lidt kiks eller yoghurt.

Men da jeg søgte på halsbetændelse kom det nemlig. Også op med streptokokker så ved ikke om det kan være det også. Og i så fald om det penicillin hun får kan tage det. Men kan jo ringe i morgen til lægen og høre ad.

Hun får ikke en hel nem nat har jeg på fornemmelse. Hun har allerede været oppe en gang og græder fuldstændig ulykkeligt. Lige nu ligger hun i sin seng og prøver at sove. Vi har givet lidt børnepanodil for at tage den værste smerte så hun kan få ro.

Men puha den lille mand har været igennem det mange gange så. Det er vildt at så så mennesket kan fejle noget der gør de skal have den slags medicin. Det er ikke lige det jeg troede da jeg fik Madison, men man bliver godt nok overrasket

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjek lige skarlagensfeber. Streptokokker kan kun ses ved en podning i halsen. Hvis lægen kun har kigget i halsen er det meget mærkeligt, at hun har fået penicillin. Får hun imacilin eller primcillin? Eller noget helt tredje? Godt at hun vil tage MME, væske er det vigtigste og giv endelig panodil til at tage smerterne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjek lige skarlagensfeber. Streptokokker kan kun ses ved en podning i halsen. Hvis lægen kun har kigget i halsen er det meget mærkeligt, at hun har fået penicillin. Får hun imacilin eller primcillin? Eller noget helt tredje? Godt at hun vil tage MME, væske er det vigtigste og giv endelig panodil til at tage smerterne.

Umiddelbart ligner det ikke skarlagensfeber men giver dem lige et kald nu her. Det hun fær for det hedder imacillin. Tænker at grunden til han kunne nøjes med at kigge er fordi det er øre næse hals lægen. Men har selvfølgelig ikke nogen ide om det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER