My-Moren

Vuggestue start/DP start

5 indlæg i dette emne

Hvordan går det med jer derude?

Er jeres poder startet i vuggestue eller DP? Og hvordan går det med det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det går godt her, Charlie trives er en glad dreng der i den grad viser sit temperament ;) Han er en sjov lille fisk og jeg er tosset med ham :wub

Han startede i vuggestue Tirsdag sidste uge, d.2 Juli og det går strygende! På trods sygdom allerede den første uge, er sikker på at det var noget tænder noget, så han var kun afsted to timer den første dag, væk næste og en times tid den næste og så var han der uden os forældre om fredag i 45 min. Så det er gået stille og roligt - selvom vi faktisk bare har kunnet tage derop og aflevere ham og så smutte igen ;) Pædagogerne er helt overraskede over hvordan han tackler det, men min søn er altså også en ret åben dreng. Det er meget få gange og få mennesker han ha reageret overfor på den mere negative måde. Så i går var han der fra 9-11 uden os og spiste sin frokost og i dag skal han både spise frugt, frokost OG sove der ;) Uhh! Men jeg er ikke bange eller noget - han er så sej min supermand! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida er ikke startet endnu, hun starter først her den 1/8 - da kommunen synes det var synd at hun skulle starte 1/7 pga de tre ugers ferie der er i 28,29 og 30. Så venter spændt på hun skal starte..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt initiativ Majken ;)

Theodor starter 6. august, og jeg tror han er virkelig klar. Han keder sig vist hjemme, og jeg synes også han har meget temperament. Jeg syyynes altså at han er ved at være lidt udspekuleret. Måske kan de ikke være det allerede nu, men jeg har en klar fornemmelse af, at han godt ved hvornår han gør noget forbudt og han kan også godt finde på at vræle op uden det reelt er noget i vejen. Det lugter bare lidt af baby-tricks:) så mon ikke han har godt af at komme ud blandt andre. Dels og blive inspireret og lege nye lege og dens slags, men også for ikke at være i centrum hele tiden.

Han skal i øvrigt gå i en lille vuggestue der hvor jeg skal starte min nye karriere uni-studerende, og det virker bare til at være det skønneste sted. Jeg var så varm om hjertet, da vi havde besøgt dem og det er skønt at have sådan en god fornemmelse.

Når det er sagt, så er sgu sjov og glad og dejlig nysgerrig. Han er så god til andre mennesker også. Tryg og smilende. Han spiser alt og er dygtig til at spise med hænderne og pincetgreb, men han VIL ikke holde på flasken!?! Han har krøbet hurtigt i bedste soldaterstil i månedsvis, men nu kravler han også rigtigt oftere og oftere. Han rejser sig op ad alt og i dag har han fået sådan en brio skubbe-vogn som han går med, omend ret usikkert.

Han siger mange lyde, og på mange forkellige måder. Han siger bøh, og vinker og klapper som en gal.

Han sover godt om natten. Men dagen er fuldstændig uforudsigelig og jeg synes det er svært at fange søvntoget dér.

Hvad er et hit hos jer? Jeg løber tør for ideer indimellem. Til mad, lege, legetøj, udflugter osv. Og hvor meget mm/mme drikker jeres? Theodor får flaske som det første og det sidste hver dag, og det fungerer godt, men jeg kan ikke finde ud om det snart skal udfases.

Han er vild med:

- at hive vasketøj ned af tørrestativet

- at stikke sin finger ind i alles mund, næse, øjne

- at danse, klappe og vinke

- høje skingre stemmer

- bolde

- at rejse sig op og sætte sig ned og rejse sig op og...

- ostehaps

...og så er han en chokotyv. Vi sad på græsset og han legede, m og jeg læste og havde en lille skål chokolade med på tæppet. Jeg havde flyttet den væk fra Theodor og han oksede rundt. Sad så helt stille, men jeg kunne mærke ham ved mit lår imens jeg lå og læste. Der gik vel ikke mere end 3-4 minutter før jeg satte mig op og kiggede ned på ham...smurt ind i dejlig mørk chokolade og helt brun om munden. Sååååådan skat...vi voksne havde ellers aftalt at vi ville forsøge ikke at give dig slik og søde sager.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liv skal først starte i dagpleje 1/9, men jeg har lige været på besøg hos hende, og hun er rigtig sød, og så har hun ovenikøbet passet min venindes dreng (han er 4 nu), og min veninde har også været meget glade for hende, så det er dejligt :) Jeg er da lidt spændt alligevel - det bliver nok svært at aflevere hende, når dagen kommer :unsure

Hun har kravlet længe, rejser sig op af alt og går langs sofabordet. Hun leger egentlig ikke ret meget - hun har i stedet travlt med at kravle hen til alt det hun ikke må :D Fister, jeg tror også de små kan være udspekulerede. Når hun nærmer sig noget forbudt - f.eks. hundens vandskål - og jeg kommer for at tage hende væk derfra, så "løøøber" hun alt hvad hun kan væk derfra :D

Men når hun leger, så er favoritten en Fischer Price bil (sådan en, man kan sidde på), som spiller en melodi, når man åbner motorhjelmen. Så den åbner og lukker hun, og åbner og lukker og åbner og lukker ... :D

Hun har lige lært at vinke, så det synes, hun er sjovt, og så er hun ved at lære at tænde på lyskontakten til badeværelset, når vi skal have skiftet ble. Det virker som om hun synes, det er en ret vigtig opgave, hun har fået :wub

Og så elsker hun dyr, at kravle, fjernbetjeningen ( :rolleyes ), mobiltelefoner ( :rolleyes ), og jordbær :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER