KatjaB

Aaaarrggg mavesyre døgnet rundt

7 indlæg i dette emne

Jeg har den sidste tid lidt en del af for meget mavesyre :huh

De 2 sidste nætter og dage er det blevet så slemt, at jeg ikke kan sove ordentligt om natten.

Igår blev jeg så overvældet af mavesyre, at jeg endte med at stå i parken og kaste op :blink

Jeg vil gerne forsøge at undgå diverse medicin for mavesyrer og klare den med at lægge kosten om, hvis det kan lade sig gøre...

Nogle der har gode erfaringer med noget mad og drikke der kan hæmme mavesyren?

Hjæææælp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv! har desværre ingen tricks :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også været ramt af mavesyre de sidste par dage, og kvalme deraf.

Hvad jeg har læst mig til tidligere er at man skal spise mange små måltider i stedet for store, og så skal man undgå chokolade, pebermynte og kaffe. Jeg spiser ikke pebermynte og drikker ikke kaffe i forvejen, og har faktisk haft en periode uden chokolade også (chokolade smager bare ikke helt ligeså godt når det er så varmt her ;) ), men synes overhovedet ikke det har hjulpet :( Så hvis du hører eller læser noget andet der kan hjælpe vil jeg gerne høre! Måske kan dette også hjælpe på dig selvom det ikke hjalp her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt at mælk skulle kunne hjælpe lidt, og så mandler. Og så skulle man kunne blande natron i et glas vand og på den måde få neutraliseret syren lidt.

Generelt må det være et spørgsmål om at spise mad der er basisk og undgå sure ting, for ligesom at neutralisere syren.

Jeg er også begyndt at have problemer med opstød når jeg har spise og drukket noget, og så forsvinder appetitten bare. :( Men det er jo hvad der sker, når baby bliver større og trykker på mavesækken..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har drukket kærnemælk i lange baner og det kan godt tage toppe af isbjerget for en tid, men vender det frygteligt tilbage <_<

Apetiten er væk, da det virker til at forværre det hele, når jeg spiser.

Men så igen går det jo alligevel ikke væk.

Jeg har lige frosset resten af svinekammen ned, da jeg ikke tør satse på, at det skal starte endnu en "omgang"

Lige nu sidder jeg og spiser en hjemmelavet grovbolle uden pålæg, 1 æble og en banan til frokost og når jeg har handlet, kommer der også liiige et par liter kærnemælk med hjem.

Så må vi se om det giver pote :blink

Idag vil jeg tænke 100 % på min kost og se om det hjælper noget, jeg orker bare ikke endnu en nat med mavesyre der vækker mig og at sove i siddende stilling (hurra for elevations seng)

Tak til jer der har skrevet og kom endeligt med flere gode ideer, suger dem til mig og prøver dem af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror du skal hoppe æblerne over. Der er jo temmelig meget syre i sådan et æble, så det kunne måske gøre mavesyren værre? Måske noget andet frugt, hvor der er knap så meget syre i? En banan måske?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som tidligere sagt - fjern alt fra din kost der indeholder syre. Jeg har selv været meget plaget af halsbrand i sidste halvdel af graviditeten og har selv fjernet:

Al slags sodavand, icetea, saftevand, juice osv..

Al fed og krydret mad

Alle sure frugter - især sådan noget som ferskner og div. smoothies...

Øvrige ting som tomater (og ketchup), stærke dressinger, BBQ, al slik og chokolade osv

Og så alt der indeholder noget af ovenstående... Det er så erstattet af:

Mælk og mælkeprodukter i lange baner - drak pulverkakao og yoghurt hver nat i en lang periode.. Vand, vandmelon, bananer, mandler, groft brød og grøntsager og masser af små måltider.

Det lyder omfattende og det er det også - men min halsbrand er blot blevet værre og værre efterhånden som graviditeten er skredet frem og har haft både søvnløse nætter, mavesmerter og masser af opkastninger pga af det.

De sidste par måneder har jeg måttet supplere med først sugetabletter og sidst flydende galieve for at kunne være til - og det på trods af at jeg har været så fantatisk mod medicin at jeg ikke har taget så meget som en enkelt hovedpinepille i hele graviditeten...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER