Myyynte

Eftermiddagskvalme er det "normalt"?

15 indlæg i dette emne

Hej piger

Til jer der har eller er gravide er, der nogen af jer der har lidt af eftermiddagskvalme meget tidligt i graviditeten og ikke morgenkvalme?

Mange sommerhilsener

Myyynte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Heldagskvalme tjek. Men kun ca fra uge 6 til 9.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde sjældent morgenkvalme. Det var mest om aftenen og også ind i mellem om eftermiddagen.

Min kvalme varede fra omkring uge 8 til uge 20 med opkast 3-4 gange om ugen.

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nope - allerhoejst lidt aftenkvalme. Det med morgenkvalme er en skroene!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kastede op de første 3-4 mdr - hele dagen! Så ingen sammenhæng i tid på dagen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde heldagskvalme i en stor del af graviditeten. :prik

Tror desværre det er helt normalt med masser af kvalme på alle tidspunkter :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle svarene piger :kram men jeg tror vi alle kan blive enige om at kvalmen er det hele værd :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde kvalme hele dagen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde kvalme hele dagen ;)

Puha stakkels dig :huh hvor tidligt fik du det? og hvordan kunne du klare dit arbejde samt skjule din graviditet, hvis altså du havde det før uge 12?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også fornøjelsen af heldags kvalme fra uge 4 til 14. Det kunne slet ikke skjules for mit arbejde, jeg var lærer på det tidspunkt, og måtte have en spand stående ved siden af tavlen, så jeg lige kunne kaste op i den (tømme den) og så undervise videre... Jeg tabte 6 kg i de første 3 måneder, men lærte til gengæld at kaste op mens jeg cyklede - uden at få bræk på mig selv. Dejlig tid!

Samme historie med barn nummer to - der havde jeg dog fået eget kontor, så der var opkastningerne lidt mere "private" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også fornøjelsen af heldags kvalme fra uge 4 til 14. Det kunne slet ikke skjules for mit arbejde, jeg var lærer på det tidspunkt, og måtte have en spand stående ved siden af tavlen, så jeg lige kunne kaste op i den (tømme den) og så undervise videre... Jeg tabte 6 kg i de første 3 måneder, men lærte til gengæld at kaste op mens jeg cyklede - uden at få bræk på mig selv. Dejlig tid!

Samme historie med barn nummer to - der havde jeg dog fået eget kontor, så der var opkastningerne lidt mere "private" :)

Hold da op en omgang :o det må virkelig ikke have været sjovt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige nu i uge 11... OG har siden uge 6 ca lidt af kvalme og opkast! Det kommer on/off i løbet af dagen... nogle dage er det morgenkvalme som kan afhjælpes med et solidt morgenmåltid.. andre gange f.eks. i går var det allerværst omkring kl. 14 og så igen da jeg gik i seng omkring kl 23...

Men ja det er det hele værd... men er efter 5-6 uger med mere eller mindre konstant kvalme dog også godt og grundigt træt af det! ... Kaster ikke op hver gang men nogle gange i ugen... :)

Har dog i den sidste uge haft 2helt kvalmefrie dage :) så håber det er tegn på at det er på retur :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige nu i uge 11... OG har siden uge 6 ca lidt af kvalme og opkast! Det kommer on/off i løbet af dagen... nogle dage er det morgenkvalme som kan afhjælpes med et solidt morgenmåltid.. andre gange f.eks. i går var det allerværst omkring kl. 14 og så igen da jeg gik i seng omkring kl 23...

Men ja det er det hele værd... men er efter 5-6 uger med mere eller mindre konstant kvalme dog også godt og grundigt træt af det! ... Kaster ikke op hver gang men nogle gange i ugen... :)

Har dog i den sidste uge haft 2helt kvalmefrie dage :) så håber det er tegn på at det er på retur :D

Puhaa.. håber snart du får det bedre!! Det må være virkelig hårdt at have det sådan i en længere periode når man skal passe sit arbejde mv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde heldagskvalme i en stor del af graviditeten. :prik

Tror desværre det er helt normalt med masser af kvalme på alle tidspunkter :kram

Enig - jeg havde døgnkvalme med følge!! I 35½ uge - når jeg så skriver det, så fatter jeg SLET ikke, at jeg overhovedet tør overveje at være gravid igen :P :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også heldagskvalme her fra uge 5 til 18 :-/ heldigvis troede mine studiekammerater det var en langlivet influenza :-D nogle begyndte dog at tro jeg var deprimeret siden jeg var sløj så længe! :) men det var det hele værd! :) (omend det gør forringer ens eksamenslæsning væsentlig).

Håber for dig det snart det går over! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER