Chikapigen

Kæmpe bule - Læge?

5 indlæg i dette emne

Hej Alle sammen.

Jeg er helt ny herinde, men jeg kunne virkelig godt bruge at høre hvad I ville gøre i en lignende situation. Jeg beklager at det er blevet noget langt, men jeg havde også brug for at komme ud med hele historien.

Jeg har to dejlige drenge en på 4 år og så lillebror på 7 mdr. Lillebror er en meget aktiv og motorisk langt fremme lille dreng. Han er over det hele og rejser sig op af alt. Det er dog ikke altid lige godt at kunne alt for meget når man ikke er ældre og det har da også resulteret i en del fald og bump på hovedet.

I fredags havde lillebror så igen rejst sig op ad sofabordet og det går fint, indtil hans fødder glider ind under bordet og han nu kun hænger i fingrene. Inden min mand så når over til ham mister han grebet og falder ned og slår hovedet. Min mand skynder sig selvfølgelig over og får ham op og trøstet. Han var rigtig ked af det, men det havde han også været alle de andre gange han var faldet. Det skete ca. en halv time inden puttetid. Da det så bliver puttetid og jeg sidder med ham og skal til at gå op og putte ham nusser jeg ham lige over håret og opdager den største bule jeg nogensinde har mærket/set. (Se billedet der er taget i søndags, to dage efter det skete)

Jeg skyndte mig selvfølgelig at ringe til vagtlægen (Det er dem man skal ringe til hvis man vil på skadestuen i Midtjylland) da jeg var bange for evt. hjernerystelse, men efter nogle spørgsmål blev det til at jeg skulle holde øje med ham og sikre mig at han vågnede ordentligt og ellers var som han plejede omkring midnat og ellers skulle jeg ringe igen. Det var ved 20tiden, ved 22 tiden vågnede han så og var meget ulykkelig og det plejede han ellers ikke så jeg ringede igen og skulle igen holde se an og ringe hvis jeg ellers blev utryg.

Natten gik heldigvis okay efter det. Søndag var bulen stadig ikke faldet så jeg besluttede mig for at jeg ville ringe til vores egen læge mandag morgen så han kunne blive kigget på. Jeg ringer derind og får måske startet på en lidt forkert måde, det ender i hvert fald med at jeg mere eller mindre får at vide af pågældende læge (vi har et helt lægehus med 4 forskellige læger) at jeg er en dårlig mor og at det er mit ansvar at mit barn ikke kommer til skade og så ville han ikke rigtigt forholde sig til det med bulen. Så jeg ender med at lægge på og være rigtig rigtig ked af det hele resten af dagen og min søn bliver jo så stadig ikke kigget på.

Her til aften, da han så skal puttes mærker jeg så på bulen igen. Det ser endelig ud til at den er ved at falde og den er da også blevet mere blød. Jeg kan så mærke der nærmest er sådan en fordybning hvor kanterne er helt takkede. Jeg bliver jo så lige pludselig bange for om han egentlig er kommet mere til skade end vi først havde troet og ringer igen til vagtlægen der kommer med en forklaring omkring at det nok er vævet der er ved at hele og at vi skal vente en uges tid eller to og se.

Jeg er dog stadig ikke beroliget og der jo stadig ikke en læge der har set på ham. Jeg overvejer derfor om jeg skal prøve at ringe til min egen læge igen i morgen og insistere på at de ser på ham. Men hvad ville I gøre i sådan en situation?

Det skal lige siges at han har været meget pylret her på det sidste, men at det har været svært at vurdere om det har været slaget/bulen, ondt i maven eller ondt i gummerne. Han har også pruttet en del og er begyndt at savle helt vildt og gnave i alt så det kunne jo også tyde på de andre ting.

Jeg håber der er nogen der er nået hele vejen igennem og måske har et input omkring hvad I ville gøre?

post-7260-0-54104900-1372882313_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bestil en tid ved lægen, hvis du fortsat er bekymret! nævn evt det er grundet noget andet, hvis de er nogle idioter.

Her er vi ved at komme os oven på en kæmpe bule i panden efter fald ned af trappen for 3 uger siden. Bulen er blevet væsentligt mindre, såret er væk, det blå øje er forsvundet, men man kan stadig mærke og se noget. Lægen sagde over tlf at det et hæmatom/størknet blod og vi skulle give det tid. Men hun ville gerne se os. Jeg har ikke været derinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bestil en tid ved lægen, hvis du fortsat er bekymret! nævn evt det er grundet noget andet, hvis de er nogle idioter.

Her er vi ved at komme os oven på en kæmpe bule i panden efter fald ned af trappen for 3 uger siden. Bulen er blevet væsentligt mindre, såret er væk, det blå øje er forsvundet, men man kan stadig mærke og se noget. Lægen sagde over tlf at det et hæmatom/størknet blod og vi skulle give det tid. Men hun ville gerne se os. Jeg har ikke været derinde.

Uhh det lyder da ikke rart med trappestyrtet. Godt at de fleste af sporene efter det er væk. Vores store dreng har også taget turen ned af trappen med hovedet først. Det er bare ikke rart når det sker.

Jeg ringede derind igen i dag, men de ville stadig ikke se ham, dog blev jeg dog ikke fuldstændigt malet i jorden. Jeg ville heller ikke gå og bekymre mig så meget hvis det var den store for han kan i det mindste sige hvor det gør ondt og om det bliver ved med at gøre ondt det samme sted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det var så uheldigt - det var kun fra det allernederste trin, men fliser giver sig ikke, når man banker panden ned dem i dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det gør de desværre ikke. Det var også fliser vores store dreng havnede på da han røg ned ad vores trappe. Det var så næsen der fik tur i stedet. Det er bare ikke rart når de slår sig og endnu værre når det er noget der godt kunne have været meget alvorligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER