Stinefine

40 i feber - i en uge...

4 indlæg i dette emne

Hejsa

Min lille dreng har nu haft 40 i feber i en uge, og han er godt ved at blive ret tynd. Har haft ham til læge to gange og der bliver lyttet til ham og han bliver undersøgt, og der er intet!!!

Nogen der har prøvet dette. Synes ikke det lyder så normalt, eller er jeg bare en pylret mor??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

40 i feber i en uge lyder voldsomt! Hvis han ud over feberen ellers er ok og leger ind imellem og spiser og drikker og ikke har andre symptomer, så ville jeg ikke være ved at dø af bekymring. Men jeg ville helt klart holde kontakt m læge og være opmærksom på en hver ændring! Hvis det er konstant 40 i feber uden dyk, så har jeg ikke oplevet noget lignende. Men høj feber der gået op og ned over mange dage har jeg oplevet.

Er der taget prøver for at undersøge om han har en infektion?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj, det er er ikke normalt! Noah har f.eks. 39,6 i feber ved tandfrembrud, men det er ikke mere end 24 timer.

Har han faaet taget blodproeve for infektionstal?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gammel er din lille dreng?

På sygeboern.dk står der følgende:

Kontakt lægen i morgen

Hvis barnet har feber og ikke vil drikke. Hvis barnet er under 2 år, og temperaturen er over 39,0°C. Hvis et barn under 6 måneder får feber, bør det undersøges af lægen.

Kontakt lægen med det samme

Hvis barnet er sløvt med påvirket almentilstand (ligger helt stille i sengen, ikke vil høre historie eller lege). Hvis barnet har feber og vejrtrækningsbesvær. Hvis temperaturen er over 40,5°C. Hvis barnet er under 4 måneder og har feber. Hvis barnet får feberkramper.

Jeg kan godt forstå du er bekymret! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER