Guest

Hvor mange kalorier forbrænder man under sex?

6 indlæg i dette emne

Ja kinky spørgsmål - men jeg har tit tænkt på det, og nu hvor jeg tæller kalorier er det lige kommet op igen! De sidste par uger har jeg cyklet og gået ret meget og har endomondo tændt så jeg har en ide om hvad jeg forbrænder, og det er overraskende meget i forhold til hvad jeg troede. Men hvad så med sex. Jeg MENER at jeg engang læste at man forbrænder 40 kalorier ved en orgasme, men det er nok 10 år siden, så jeg er MEGET usikker på om det er rigtigt.

Sex er jo dejligt, at man så også slanker sig af det er da bare total bonus med bonus på - manden klager nok i hvert fald ikke :P

Og helt ærlig så er det da klart den foretrukne motionsform!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hehe det kommer nok an på om det er crazy monkey-sex eller et dovent morgenput i ske :D

Jeg har hørt, at det var 50 kcal pr orgasme, men bum bum det kan nok også variere, vil jeg tro :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så engang et afsnit af Oprah om vægttab og der var en kvinde som havde tabt 30 kg eller sådan noget på hendes egen hjemmestrikkede sexkur. Hver dag nårbhun kom hjem fra arbejde hoppede hun på manden - og i det hele taget som afledning for at spise.

Hvor meget man forbrænder ved jeg ikke - det er jo nok et spørgsmål om aktivitet.

Forresten synes jeg endomondo er lige i den optimistiske afdeling mht beregning af forbrændte kcal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så engang et afsnit af Oprah om vægttab og der var en kvinde som havde tabt 30 kg eller sådan noget på hendes egen hjemmestrikkede sexkur. Hver dag nårbhun kom hjem fra arbejde hoppede hun på manden - og i det hele taget som afledning for at spise.

Hvor meget man forbrænder ved jeg ikke - det er jo nok et spørgsmål om aktivitet.

Forresten synes jeg endomondo er lige i den optimistiske afdeling mht beregning af forbrændte kcal.

Sexkur ha ha!!!

Jeg bruger bare Endomondo som guide line - den er heller ikke enig med shape up, som faktisk er endnu mere optimistisk, men indtil videre taber jeg mig stadig så det er helt fint! Når jeg indtaster kcal runder jeg også op når jeg spiser, men ned når jeg motionerer, så går det nok, som sagt er det rart at have en guide line, jo lettere jo bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var en beregner:

Tjekkede for 20 min sex:

Vejer man 60 kg forbrænder man ca 140 kcal

Vejer man 65 kg forbrænder man ca 150 kcal

Vejer man 70 kg forbrænder man ca 160 kcal

Mit gæt er at man forbrænder 10 kalorier mere pr 5 kg mere man vejer.

Om siden er pålidelig aner jeg ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så meget forbrænder man slet ikke.

Lægen sagde at ved alm sex i 20 min så forbrænder man ca 96 kalorier

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER