Mette

Viggas Vej til Verden :)

36 indlæg i dette emne

Viggas vej til verden ♥

Inden fødslen havde jeg taget smertefri fødselskursus og når jeg refererer til den vejrtrækningsteknik der reddede min fødsel stammer den derfra. Den er overfladisk og nærmest som en gispevejrtrækning der aldrig kommer helt ned i maven. Jeg var den dag jeg fødte 41+2, og det var dagen før en eventuel igangsættelse. Jeg havde ingen rigtige tegn på fødsel inden udover slimproppen var gået. Der var foretaget hindeløsning 18. juni men den burde ingen indvirkningen have på at fødslen gik i gang 5 dage senere.

Søndag 23. juni 2013

8.30 mærker jeg første ve. Er lidt i tvivl om det er en hård plukve eller rigtig ve. Får en mere kort tid efter og den bider godt. Må allerede tage min indøvede vejrtrækning i brug. Jimmy vågner og vil så småt gøre klar til morgenmad mens jeg vil tage mig et varmt bad og lige få barberet ben - jaja jeg tænkte jo jeg havde god tid! Da jeg kommer ud af badet synes jeg godt nok veerne er hårde og vi tager tid. De varer 50-60 sekunder og der er ca samme pause imellem! Vi ringer til fødegangen og vi bliver enige om at jeg gør badet færdig og vi spiser morgenmad og så kan vi lige komme ind til tjek. Jeg får lagt makeup men veerne tager til og jeg kan overhovedet ikke overskue at tørre hår. Bliver enig med Jimmy om at vi må springe morgenmaden over og køre med det samme. Det giver lidt stress og de sidste ting må pakkes hurtigt men godt vi havde forberedt det meste.

Ankomst på hospital ca. 10.30. Veerne kommer nu hele tiden og pausen imellem bliver kortere og kortere. Jeg kommer direkte til undersøgelse og får kørt ctg. Den indvendige undersøgelse viser 3 cm åben og udslettet livmoderhals. Så ikke meget der er sket siden hindeløsning, oh crap altså! Normalt skal man være 4 cm åben for ikke at blive sendt hjem men pga. mine intense veer skal vi blive. Jeg beder om en fødestue med vandbassin da jeg gerne vil bruge vand som smertelindring for at undgå epiduralen, men får at vide jeg ikke må komme i vand pga. mine streptokokker, det kender jeg flere der har måttet og jordemoder havde tidligere sagt god for det :( det tog lidt modet fra mig men Jimmy var hurtig til at få mig på andre tanker og blev ok med det...

post-4050-0-43750900-1372524041_thumb.jpg

Jeg ligger til undersøgelse i undersøgelsesrummet, vi kom direkte til uden at skulle i venteværelset

Vi begiver os ned mod vores stue, tror vi fik den stue der lå aller længst væk - nøj der var langt, og med mange veer tog det tid. Igen super glad for min vejrtrækning her! Selvfølgelig var der badekar på stuen så jeg kunne ligge og se på det, men jaja havde forliget mig med at jeg ikke skulle i. I stedet blev jeg tilbudt brusebad som jeg sagde ja tak til - men først at det tid til klyx. Åh Gud altså! Der blev sprøjtet 2dl vand i numsen og så er det bare om at klemme sammen i en 3 veers tid - ikke nemt når der ikke er megen pause i, men endnu værre at sidde på toilettet bagefter i 15 minutter, kunne overhovedet ikke sidde ned med de veer. Brusebadet efterfølgende var godt. Jimmy og jeg stod skiftevis med bruseren, jeg kunne slet ikke holde om den når veerne kom. Veerne tog til og jordemoderen ville godt se hvordan det stod til så jeg måtte op på briksen til undersøgelse.

post-4050-0-98503400-1372524041_thumb.jpg

Jeg undersøges for hvor åben jeg er

Klokken var nu omkring 13-14 stykker og dommen var 4 cm åben! Noooo tænkte jeg bare. Var undervist i at hver en centimeter er en centimeter tættere på målet men det var bare min dødsdom. Veerne var ulideligt mange og ca. hver 3. hang sammen to og to således der var to veer men ingen pause, de tog helt pusten fra mig og mine eneste to holdepunkter for ikke at dø eller skrige var Jimmy og min vejrtrækning. Vi talte alternativ smertelindring for jeg ville stadig gerne undvære epiduralen. Akupunktur eller strøm på maven i små elektroder blev tilbudt og jeg var klar!! Men af en eller anden årsag gik det langsomt og blev aldrig til noget.

14.50 opgav jeg fuldstændig og bad om epiduralen. Lægen blev tilkaldt men var ude i noget akut og jeg måtte vente. De sagde den nok blev 15.30 og jeg tænkte bare inderst inde at det overlevede jeg da bare slet ikke. Smerterne sad primært foran og lidt i lænden. Mit eneste fokuspunkt var en lille gul fnuller på Jimmys bluse, jeg kunne kunne kun stå op når der kom ve og havde slet ikke tid og overskud mellem dem til at sætte mig ned selvom mine ben rystede. Jeg forsøgte at klamre mig til min hvertrækning men den begyndte at mislykkedes for mig, men når det lykkedes kunne jeg mærke det hjalp.

Ved 16 tiden var jeg udvidet 7 cm og jordemoder begyndte at tale om at med den fart troede hun ikke på jeg længere kunne få epiduralen. Med ét blandede presseveerne sig med de normale veer. Men jeg var jo ikke udvidet 10cm endnu så jeg måtte gispe mig igennem dem på alle 4. Når pressefølelsen kom var jeg et dyr, jeg havde ingen kontrol og følte jeg brølede som en løve for at holde igen. Kort efter blev jeg vurderet til 9 cm åben, nu gik det stærkt. Stuen blev fyldt med læger der stak elektroder op på viggas hovede og hendes puls var lidt lav. Jeg var skiftevis på alle 4 for at kunne holde igen på pressetrængen og så på ryggen for at blive undersøgt. Det var en lang omgang af de vildeste smerter jeg nogensinde har oplevet men jeg var psykisk med hele vejen hvor mange bagefter beskriver de ikke kan huske den mest intense del. Jeg tror det var pga min vejrtrækningsteknik. Jeg fik også rigtig meget ros af lægerne både under og efter fødslen fordi jeg var så god til at holde igen og gispe mig gennem pressefasen hvor jeg ikke måtte presse med.

Endelig et sted mellem 16.30 og 16.45 siger jordemoder at jeg er de 10 cm åben og jeg nu må presse med. Der står et hold af læger/jordemoder og kigger med og Jimmy står ved min side. Jeg ville helst ikke have ligget på ryggen men pga af alle lægerne er det nok den bedste måde hvor alle kan se. Jeg presser så meget jeg ikke kan mærke min krop, jeg kan kun fokusere på nogle malede fugle på væggen foran mig. Jeg er ikke i stand til at mærke hvornår jeg har veer mere, det hele er en stor smerte og lægerne må indimellem stoppe mig i at presse. Men vepauserne her er ikke smertefri, det føles som om alt brænder, men jeg ved vi er tæt på nu og hovedet snart må være på vej. Men efter et par pres mere undres lægerne over hvorfor hun ikke kommer ud, og de taler om hun måske står skævt fast i bækkenet og de er nødt til at klippe og bruge cup. Jeg får bedt om at de ikke bruger saksen, det er mit mareridt. Jeg har hørt både gode og dårlige historier med saksen men jeg var jo på ingen måde bedøvet og jeg kunne slet ikke overskue at skulle klippes op. Der sættes cup på Viggas hoved og ved næste presseve hiver lægen med, men uden resultat... Endnu engang og ud kommer hovedet. Navlesnoren er 3 gange om halsen og det var skyld i at hun ikke ku presses ud. Under næste ve kl. 17.03 fødes kroppen og hun puttes op på min krop. Jeg havde inden haft en ide om at jeg skulle føde delvist påklædt og anstændigt men efter brusebadet fik jeg aldrig tøjet på og var helt nøgen det meste af tiden. Jeg havde blødt meget under det meste af forløbet så da Vigga kommer op til mig ligger vi bare der helt indsmurt i hinanden. Jeg mærker Jimmys tårer på min skulder og da jeg kigger op på ham er han SÅ lykkelig og stolt. Og også mig.

post-4050-0-37605200-1372524042_thumb.jpg

Vigga lægges op til mig lige efter fødslen

post-4050-0-90793800-1372524042_thumb.jpg

En meget stolt mor og far lige efter fødslen

post-4050-0-41651200-1372524043_thumb.jpg

Vigga vejes og måles. 2985 g og 52 cm

Vigga skal nu undersøges af en børnelæge lige på bordet ved siden af og Jimmy følger med. Imens forsøger jordemoder at få moderkagen ud, men det gør rigtig ondt. Jeg prøver at følge med i hvad børnelægen siger men kan også mærke at den smerte som alle sagde forsvandt lige efter barnet kom ud ikke er væk. Det gør stadig ondt. Meget ondt. Efter nogle hårde pres fødes moderkagen. Vigga kommer tilbage på mit bryst og vi er nu igen en lille samlet familie. Men det uundgåelige måtte jo komme - hvor meget er jeg gået i stykker? 3 forskellige læger under søger mig og stikker fingre op i numsen og smerten er ulidelig. Jimmy sidder med Vigga mens jeg får dommen om at jeg er gået så meget i stykker jeg skal opereres. De fortæller mig at jeg intet ku have gjort anderledes og det er rart at høre at det ikke er min egen skyld jeg er gået i stykker, men at hun simpelthen ikke kunne komme ud pga navlesnoren der var så meget rundt om halsen. De fortæller også at Jimmy og Vigga ikke kan komme med og at vi må være adskilt et par timer, og det har jeg det bare helt fint med, ved de får en hyggelig stund og jeg glæder mig bare til at blive bedøvet og slappe af lidt.

post-4050-0-86787100-1372524043_thumb.jpg

Der er tid til amning inden jeg køres afsted

post-4050-0-02177200-1372524045_thumb.jpg

En stolt far passer på sin datter

post-4050-0-44159000-1372524044_thumb.jpg

En skeptisk Vigga fodres af far med sprøjte mens jeg er væk

Omkring 19.30 bliver jeg kørt ad kringlede veje på operationsbordet. Lægerne er dog væk og jeg må ligge i det store sterile rum helt alene. Skærme, stærke lamper og instrumenter ligger og venter på mig. Jeg er SÅ klar! Jeg skal med hjælp kravle fra den ene seng over på på operationsbordet men jeg føler mig lammet, men tanken om smertelindring hjælper mig. Jeg skal bedøves fra navlen og ned og det foregår gennem ryggen. Lægen giver først en lokalbedøvelse i ryggen inden den kæmpe nål stikkes ind og bedøver resten. Jeg ligger på siden og krummer ryg. Er så sårbar lige der, indsmurt i blod, revnet over det hele og helt nøgen i et koldt rum. Lægen kan ikke få mig bedøvet, det gør så ondt! Mine ben spjætter fordi hun rammer nerverne og en ny læge må tilkaldes. Han får den lagt rigtig og mine ben og underlivet begynder at sove og smerten aftager. For første gang siden jeg vågnede 8.30 er jeg ikke længere i smerte. På operationsbordet tændes det kraftige lys som lyser med en masse forskellige farver, en ren fest. Der er 3 sygeplejersker/læger samt hende der skal sy mig. Jeg forstår ikke meget af hvad der bliver fortalt mig men jeg føler mig i gode hænder og slapper godt af. Har blødt 1,15 liter så blodprocenten er lav, men jeg føler mig frisk nok.

Omkring kl. 22 forenes jeg med Jimmy og Vigga på opvågningsstuen. Det er rart at se dem igen og jeg føler meget mere overskud til dem begge. Elsker det bånd de allerede har knyttet.

post-4050-0-40505300-1372524045_thumb.jpg

Lidt hyggetid inden vi køres på barselsgangen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fin beretning, og dejlige billeder, tillykke med jeres datter :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en omgang... men hvor er du sej!! Og du stråler og er så smuk, trods det du lige har været igennem :respekt

Hvor er hun fin lille Vigga.... så yndig! Tillykke med hende :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med den smukke Vigga! :biglove Håber fødslen var en god oplevelse, på trods af smerter og efterfølgende operation! :kram2 Du er sej! :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha sikke en omgang. Du er så sej. Og du ser altså ikke ud som en, der har har ligget i smertehelvede. Synes du stråler.

Tillykke igen med jeres fine pige :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en omgang, men hvor lyder du imponerende overskuds-agtig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder her med tåre i øjnene.. - sikke en smuk historie..

En virkelig hård omgang, men hvor har du klaret det godt..

- Sidder her højgravid og venter spændt på det hele går igamg. selvom din oplevelse ikke er ønsket, så giver du mig alligevel ro..

1000 gange tillykke med lille Vigga, hvor er hun lækker <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi du vil dele din beretning og de fine billeder :) stort tillykke med jeres Vigga!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en omgang, du er en jernkvinde! Men det må have været det hele værd, jeres Vigga er bare så smuk! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt klaret, Mette! Tillykke med den lille skat:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med jeres lille pige

Dejligt at de tog godt imod jer på Hvidovre, selvom alt ikke gik helt som planlagt.

Og imponerende hvor overskudsagtig du ser ud:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op for en omgang.... Du er simpelthen så sej Mette!

Sikke nogle fantastiske billeder I har fået taget - lille Vigga er bare så fin og den hårde fødsel er overhovedet ikke at se på dig. Superskønne billeder!!!

Endnu engang stort tillykke med hende :) og tak fordi vi må læse din beretning :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:biglove

Åh søde, selv om jeg har hørt det er det alligevel rørende at læse om! Sikke en omgang du har været ude for. Synes bare du er SÅ sej! Og se lige hvor lækker du er på billederne! Og tog makeup på om morgenen, totalt overskudsagtig, jeg var bare au natural :)

dejlige billeder i har fået taget, hvem tog dem for jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:biglove

Åh søde, selv om jeg har hørt det er det alligevel rørende at læse om! Sikke en omgang du har været ude for. Synes bare du er SÅ sej! Og se lige hvor lækker du er på billederne! Og tog makeup på om morgenen, totalt overskudsagtig, jeg var bare au natural :)

dejlige billeder i har fået taget, hvem tog dem for jer?

De fleste tog vi selv, men nogen af dem tog jordemoderen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en omgang. Godt klaret, Mette! Håber det begynder at gå bedre med smerterne og alting :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk beretning og billeder :loveshower

Blev meget rørt undervejs :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk beretning og sikke en omgang..

Du havde godt nok massere af overskud om morgenen..

Og den hårde fødsel ses slet ikke på billederne, hvor du ser overskudsagtig ud på alle de skønne billeder..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig beretning :) endnu engang tillykke med hende!

Er imponeret over dit overskud til at tage make up på, det strejfede overhovedet ikke mig :D

Og er virkelig også imponeret over de tanker du havde på operationsbordet :o de fleste ville nok være kede af at være adskilte, men du valgte at fokusere på det gode ved det, det synes jeg er SEJT!

Synes det er nogle rigtig skønne billeder I har taget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig beretning og dejlige billeder! Men sikke da en omgang. Skidt - der kom jo en dejlig Vigga ud af det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det var noget af en omgang. Men synes du ikke det hele er glemt mår man har den lille ved sig og mn er klar på det en gang til lige meget hvad man har måtte gå igennem :)

Stort tillykke med hende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fin beretning, og dejlige billeder, tillykke med jeres datter :hurra

tak :kram2

Sikke en omgang... men hvor er du sej!! Og du stråler og er så smuk, trods det du lige har været igennem :respekt

Hvor er hun fin lille Vigga.... så yndig! Tillykke med hende

Tak :wub Jeg har lige nået at fjerne min mascara jeg havde i hele hovedet :blink :D Efter fødslen siger min mand at jeg har mascara ned under øjet, kan huske at jeg bare blev vildt sur over han ikke havde sagt det under fødslen så jeg kunne have fjernet det :blink haha så tosset, som om jeg havde overskud til at tænke over det der, men alligevel ^_^

Stort tillykke med den smukke Vigga! :biglove Håber fødslen var en god oplevelse, på trods af smerter og efterfølgende operation! :kram2 Du er sej! :respekt

Tak :kram2 Jeg tror at mange vil være kede af at kigge tilbage på sådan en fødsel her, men jeg ved ikke hvorfor men jeg har det bare skide godt med det hele :huh synes det var en hård omgang men er så stolt af mig selv og ser nok bare på de positive ting ved det hele.

Puha sikke en omgang. Du er så sej. Og du ser altså ikke ud som en, der har har ligget i smertehelvede. Synes du stråler.

Tillykke igen med jeres fine pige

Tak :kiss jeg synes jeg er lidt bleg, det sagde de også til mig - i starten blev jeg lidt øv over det, men så sagde de at det jo var fordi jeg manglede blod.. haha ok fair nok så ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en omgang, men hvor lyder du imponerende overskuds-agtig!

Jeg skrev beretningen på min ipad natten efter fødslen og selvom jeg var træt var der bare så meget lettelse over have overstået det og kommet igennem sådan en omgang, så nok derfor den virker lidt overskudsatig :rolleyes

Sidder her med tåre i øjnene.. - sikke en smuk historie..

En virkelig hård omgang, men hvor har du klaret det godt..

- Sidder her højgravid og venter spændt på det hele går igamg. selvom din oplevelse ikke er ønsket, så giver du mig alligevel ro..

1000 gange tillykke med lille Vigga, hvor er hun lækker <3

Åh det er jeg faktisk rigtig glad for at høre. Er bange for at skræmme folk ved at fortælle om sådan en fødsel, men når folk så kan se at man alligevel kan være glad og synes det var en god fødsel selvom det gik lidt galt, så er jeg rigtig lettet.

Tak fordi du vil dele din beretning og de fine billeder :) stort tillykke med jeres Vigga!

Tak :kram2

Sikke en omgang, du er en jernkvinde! Men det må have været det hele værd, jeres Vigga er bare så smuk! :biglove

Ja her bagefter er det det hele værd jo :wub ! men kan godt huske jeg tænkte under veerne at ingenting nogensinde var det her værd... :whistling men tog jo heldigiis fejl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt klaret, Mette! Tillykke med den lille skat:)

Tak og tak :kiss

Tillykke med jeres lille pige

Dejligt at de tog godt imod jer på Hvidovre, selvom alt ikke gik helt som planlagt.

Og imponerende hvor overskudsagtig du ser ud:)

Jamen har kun ros tilbage overfor Hvidovre, super sødt personale og meget dygtige læger! Tror virkelig de fik mig til at føle at jeg var i gode hænder hele vejen, helt klart derfor det endte med at være sådan en god oplevelse trods alt.

Haha sjovt alle skriver jeg ser overskudsagtig ud, sådan følte jeg mig slet ikke... men altså , jeg havde jo nået at barbere ben lige inden :P :D

Hold da op for en omgang.... Du er simpelthen så sej Mette!

Sikke nogle fantastiske billeder I har fået taget - lille Vigga er bare så fin og den hårde fødsel er overhovedet ikke at se på dig. Superskønne billeder!!!

Endnu engang stort tillykke med hende :) og tak fordi vi må læse din beretning :biglove

Tusind tak :kram2 Ja er glad for vi fik husket at tage lidt billeder løbende og lige fik jm til også at tage nogle lige efter fødslen.

Sikke en omgang. Godt klaret, Mette! Håber det begynder at gå bedre med smerterne og alting :kram

Tak! Jeg synes faktisk det går rigtig godt når man tænker over hvordan jeg bristede. Har da lidt ondt men lever højt på smertestillende medicin :lolhit - jeg kan både holde på tis og afføring og det er fedt - dog ikke prutter :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk beretning og billeder :loveshower

Blev meget rørt undervejs :wub

Tak! Blir også selv lidt rørt haha - Nu er det snart din tur :)

Fantastisk beretning og sikke en omgang..

Du havde godt nok massere af overskud om morgenen..

Og den hårde fødsel ses slet ikke på billederne, hvor du ser overskudsagtig ud på alle de skønne billeder..

Ja masser af overskud om morgenen. Har altid forestillet mig at vågne op til veer og gå i bad og gøre mig klar og nyde god morgenmad med manden og så pakke og rydde op og så kører afsted til hospitalet... haha her nåede jeg så kun lige at få et bad :whistling

Dejlig beretning :) endnu engang tillykke med hende!

Er imponeret over dit overskud til at tage make up på, det strejfede overhovedet ikke mig :D

Og er virkelig også imponeret over de tanker du havde på operationsbordet :o de fleste ville nok være kede af at være adskilte, men du valgte at fokusere på det gode ved det, det synes jeg er SEJT!

Synes det er nogle rigtig skønne billeder I har taget :)

Ja er også selv overrasket over at jeg tog det så stille og roligt da de sagde at jeg skulle adskilles fra Jimmy og Vigga. Det gjorde mig bare slet ikke noget, var så overbevist om at de fik en hyggelig tid sammen og jeg ville jo være tilbage i løbet af nogle timer så det gik jo nok - faktisk synes jeg måske det var lidt rart lige at få lidt ro for mig selv... Har læst så mange beretninger herinde om hvor hårdt det var at blive adskilt fra deres barn efter fødslen så har nok tænkt over det flere gange og så bare affundet mig med at det jo er helt normalt. Da børnelægen kom efterfølgende og begyndte at tale om neonatal afdeling osv (som heldigivis ikke blev til noget) tog jeg det også helt roligt. min mand blev lidt nervøs ved det, men jeg ved jo ved at læse herinde at det slet ikke er så farligt og ganske "normalt" og der kommer mange skønne babyer ud der lige skal forbi neonatal eller undværre deres mor et par timer. Så længe Jimmy kunne få lov at blive hos hende synes jeg alt var godt.

Dejlig beretning og dejlige billeder! Men sikke da en omgang. Skidt - der kom jo en dejlig Vigga ud af det ;)

Ja en hård omgang, men jep, der kom en dejlig lille Vigga ud af det :)

Puha det var noget af en omgang. Men synes du ikke det hele er glemt mår man har den lille ved sig og mn er klar på det en gang til lige meget hvad man har måtte gå igennem :)

Stort tillykke med hende

haha ej der er jeg nok ikke helt endnu... men nu lider jeg jo stadig også ret meget under fødslen pga min 3. grads bristning. om 4 uger når jeg ikke behøver at gå i bad HVER gang jeg har tisset og være flov over jeg sidder og prutter og må tage smertestillende konstant for at kunne holde til at lave afføring, SÅ er jeg nok klar igen... til PKS :rolleyes :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må lige tilføje, at jeg lod min kæreste læse din beretning.. Han sad helt tavs og læste, og da han var færdig så han på mig og sagde bare "undskyld, undskyld, undskyld på forhånd, skat" - og mente det. Han synes, det var ret vildt, og han havde åbenbart ikke hørt, at man kunne gå så meget i stykker under en fødsel. Han havde i hvert fald stor respekt for dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER