Banshee

Cykelhjelm

   61 members have voted

  1. 1. Bruger du cykelhjelm?

    • Nej, og kommer aldrig til det.
      5
    • Nej, men jeg overvejer det.
      14
    • Ja, nogengange.
      5
    • Ja, altid
      29
    • Jeg cykler ikke, men gjorde jeg ville jeg bruge cykelhjelm.
      7
    • Jeg cykler ikke, men gjorde jeg ville jeg ikke bruge cykelhjelm.
      1

Please sign in or register to vote in this poll.

30 indlæg i dette emne

I dag mens jeg cyklede på arbejde, kiggede jeg rundt i byen og så en masse forældre der cyklede med deres børn i skole.

Flere forældre havde ingen cykelhjelm på!

Flere har kommenteret at jeg altid har cykelhjelm på(Når jeg cykler :rolleyes ).. Altså på den positive måde.

Hvordan har i det med cykelhjelmen?? Kender mange på min alder (midt 20erne) som stadigvæk synes det er kikset, ødelægger håret osv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu cykler jeg yderst sjældent men når jeg gør har jeg cykelhjelm på har glemt det et par gange.. næste gang jeg skal ud og cykle vil jeg jo have nadja med og vil aldrig nogensinde glemme hjelmen igen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg cykler ikke, men gjorde jeg ville jeg bruge cykelhjelm ;)

Jeg ejer ikke engang en cykel trods det jeg har snakket om det mange gange :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg svaret ja, altid - selvom jeg kun har cyklet to gange i det nye år.

Normalt cykler jeg hver dag til og fra arbejde, når føret er til det :P

Har fået en cykelhjelm i julegave af min kæreste.. Jeg havde ønsket mig den..

Jeg er også i midt tyverne, men kan se flere og flere bruge hjelmen :glad

Nu er jeg så også med på den!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg gør ikke og det er eddermalme dumt :klap Men hver eneste gang jeg ser en med cyklehjelm siger jeg til mig selv, jeg skal have købt en :) Så jeg skal bare have det gjort..

Mille til gengæld har ALTID cykelhjelm på..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen cykel men regner med at skulle have en til sommer og så skal jeg have en cykelhjelm, syntes de er møg grimme og giver en dårlig frisure, men det er trods alt bedre end at ende som handicappet pga. et uheld uden hjelm :)

Ungerne har altid hjelm på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige fået en ny cykelhjem i julegave :) Da den jeg havde var meget træls at have på, så brugte den ikke... Jeg er begyndt at bruge cykelhjelm efter at jeg havde et styrt på min cykel 3 uger før vores bryllup sidste sommer - cykelhjelmen havde dog ikke gjort nogen forskel, det sagde lægen også på skadestuen :) men måske den gør en forskel næste gang jeg styrter... og som kommende folkeskolelærer ser jeg det som min pligt at fremstå som et godt eksempel for mine elever og deres forældre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De få gange vi er ude at cykle, bruger jeg også hjelm. Synes det virker bedst, når man kræver at ungerne også gør det ;) Kønt er det ikke, men til gengæld regner jeg med at den beskytter mit hoved- og med mit held er det nok en rimelig god idé ;) :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har svaret nej, men overvejer det. Hvilket fortæller ret godt, at jeg egentlig ønsker at bruge cykelhjelm, hvis jeg cyklede på en almindelig cykel, sådan som det er lige pt, så cykler jeg kun på en motionscykel, hvor faren for at styrt er noget mindre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand og jeg har netop købt cykelhjelme (efter tilskud i julegave). Vi cykler til stationen på vej på arbejde og talte allerede i sommers om, at vi burde, fordi vejen/cykelstien ikke altid er tiptop og der er en del andre cyklister, der kører ret hurtigt. Efter jeg blev gravid, blev der endnu mere grund til det, for vi vil IKKE være sådan nogle forældre, der siger, at barnet skal have cykelhjelm på, men ikke selv har det... Det er SÅ dobbelmoralsk!

Jeg har da også tænkt på det med håret(man er vel lidt forfængelig), men hellere hjelmhår og hel hjerneskal end pænt hår og hul i hovedet...

Desuden har jeg/vi snart mere end bare os selv at tænke på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke nogen hjelm, men jeg overvejer at anskaffe mig en, men så skal det være en af de smarte fra Yakkay.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg cykler med hjelm - altid - dvs hver dag året rundt.

Jeg mener bestemt at det indre at mit hoved er værd at beskytte

Jeg har kørt med hjelm i over 10 år

Jeg syntes det er mit ansvar som forælder at på bedst mulige måde beskytte mig selv, da mine børne har brug for mig mange år frem

Man kan ikke gardere sig mod alt i livet, men jeg syntes faktisk at man som forældre har pligt til at beskytte sig hvor man kan - og ikke mindst give de gode vaner videre til vores børn, som jo spejler sig i os

Min cykelhjelm er ikke specielt smart - til gengæld er den en af de sikeste, og det gør mig ikke en dise at den ligner det den er - en beskyttelses hjelm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

bruger ikke hjelm men må nok til det nu jeg ha forlangt at Mikkel bruger det.

han har ikke brugt det i mange år men han styrtede på cyklen og så fik han en hjelm.

men vil ikke bruge den hvis moren ikke har en

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal ned og hente vores gratis cykelhjelme i dag...

Vores by har nemlig besluttet sig for at blive årets cykelby så de uddeler et antal gratis cykelhjelme til indbyggere over 15 år.. og vi nåede begge to at blive skrevet op til en inden de var væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kørte jeg på cykel ville jeg bruge hjelm - især efter at der er kommet så mange smarte. Og når jeg vil have min datter til at overholde det, ja så skal mor også.

Kan dog godt savne fornemmelsen af luft i håret som jeg havde om sommeren som barn - men intet kan opveje et helt hoved :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kørte jeg på cykel ville jeg bruge hjelm - især efter at der er kommet så mange smarte. Og når jeg vil have min datter til at overholde det, ja så skal mor også.

Kan dog godt savne fornemmelsen af luft i håret som jeg havde om sommeren som barn - men intet kan opveje et helt hoved :)

Så det bare vinduet helt ned når i køre bil :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg lige været ude i skabet og støve min af :blush Manden og jeg har hele tiden snakket om, at når vi begyndte at cykle med Tilde skulle vi også bruge hjelm (han har også en), men da jeg købte min og viste den til ham, grinede han helt vildt og sagde jeg så fjoget ud :blink Totalt latterligt, men det gjorde at jeg ikke har villet bruge den :angry Men op i :numse med ham :D Nu SKAL den bare i brug :) Han har undskyldt flere gange og sagt, at det var dumt sagt :prik :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh... jeg cykler SÅ meget - 8 km om dagen gennem København. Jeg ejer ikke en cykelhjelm og jeg skammer mig faktisk lidt over det :blush Især denne her og sidste vinter, hvor det har været så glat.

Jeg er ret sikker på, at en graviditet vil kunne få mig til endelig at købe en ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil marts 2009 brugte jeg ikke cykelhjelm, men da jeg faldt og slog hovedet og tænder ned i asfalten blev der investeret i en cykelhjelm inden jeg skulle op på cyklen igen. Børnene kommer også til at bruge cykelhjelm og jeg vil også prøve at overtale manden selvom det bliver svært.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter at jeg fiik kørekort er jeg begyndt at bruge cykelhjelm igen. Da jeg fandt ud af hvor svært det nogle gange kan være at se cyklisterne... Stoppede med at bruge cykelhjelm da jeg kom i puperteten, tror det var fordi at jeg ikke synes at det så, så smart ud dengang... Men idag har de jo lavet alle de smarte nogle, så synes efterhånden at man ser flere og flere der bruger det. Synes enlig også som barn at det var mærkeligt at mine forældre sagde at jeg skulle have det på, når de ikke havde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Åhh... jeg cykler SÅ meget - 8 km om dagen gennem København. Jeg ejer ikke en cykelhjelm og jeg skammer mig faktisk lidt over det :blush Især denne her og sidste vinter, hvor det har været så glat.

Jeg er ret sikker på, at en graviditet vil kunne få mig til endelig at købe en ;)

Nu har jeg ENDELIG købt mig en cykelhjelm!! Og har ikke cyklet uden siden. Det var åbenbart en graviditet der skulle til :blush

Så jeg har ændret min stemme! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger for det meste cykelhjelm, men nogle dage går det bare så hurtigt, at jeg ikke når at få den på. Jeg ved godt det er skidt.

Specielt på grund af den oplevelse jeg havde her i foråret, hvor jeg gled på cyklen og slog baghovedet direkte ned i asfalten, hvorefter jeg besvimede og fik hjernerystelse. En ret klam oplevelse, som jeg helst ikke ville opleve igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg cykler 3-4 gange om ugen og har ALTID cykelhjelm på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger altid hjelm. Jeg forstår slet ikke at så mange cykler uden <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER