tsecret

Wellness o.l.

7 indlæg i dette emne

Jeg har det bedst med åbne sko for tiden, og derfor overvejer jeg at få en pedicure for at føle at mine fødder er lækre! Men jeg går jo normalt meget op i ingen parfume og parabener, og det hænger jo ikke så godt sammen...

Gør i nogle gange noget wellness agtigt her i graviditeten? I så tilfælde hvad?

Ville i bestille en pedicure hvis i var mig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke ofret noget på wellness udover det jeg normalt bruger. Det er fysioterapi 1-2 gange om måneden, ansigtsbehandling en gang i kvartalet og Body-SDS-behandlinger efter behov.

Jeg synes sagtens du kan unde dig selv en pedicure - og hvis du en enkelt gang skulle bruge parabener og parfumer, så går det nok. Der er alligevel parabener i meget af den mad vi spiser, så hvis du en enkelt gang også får det i kosmetik ændrer det ikke det store (er min overbevisning, der er sikkert andre der er uenige ;) ).

Men mon ikke det er muligt at finde en fodterapeut der bruger produkter som lever op til de krav du stiller? Så kan du gøre det helt uden at skulle bekymre dig om parfume og parabener :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været hos frisøren og da de ikke kunne tilbyde parfumefri produkter, blev kompromiet at det bare skulle begrænses... Og jeg går også op i det med parfume og parabener og da have foretrukket at undlade det...

Jeg tænker at man ind imellem også som gravid, skal have lov at forkæle sig selv, fx med pedicure og så bed om at der ikke bruges mere end højst nødvendigt...

Det er bare sjovt at når man er til scanning på sygehuset, så har rigtigt mange af de gravide parfume på, så hele venteværelset oser ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger kun produkter uden parfume og parabener, men når jeg skal til frisøren, så vil jeg altså have vasket hår med lækker shampoo osv.. Det skal selvfølgelig begrænses - jeg skal ikke have hårspray og alt muligt, men en lækker kur eller noget, det under jeg mig selv. Jeg synes helt sikkert du skal få dig en pedicure.. og NYD den! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til fodterapeut i morgen.. dvs. en rigtig "fod-omgang" og ikke kun Pedicure. Det er anden gange nu i graviditeten.. og det syntes jeg ALLE skulle unde sig selv. De stakkels fødder slæber rundt på os HVER eneste dag - og nu med ekstra vægt for nogens vedkommende.

Ellers har jeg undet mig selv neglelak... og ja min mor og jeg har planer om at bruge hendes julegave. Hun fik et gavekort af eks manden og jeg - der skulle omhandle en spa-dag. Dette er liidt svært med min økonomi nu. MEN jeg fik et gavekort med ved flytningen som er til ophold på forsk. steder med 2 overnatninger. Dette kan bla. bruges i Nordjylland et sted med lækker spa. (Bla. har de en graviditetspakke.. med en briks specielt til gravide osv)... Så har vi aftalt hun selv betaler sin behandling der. DET glæder jeg mig vildt til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På besøg:-) Jeg går til fodterapeut hver femte uge - det ville kunne klares helt uden produkter, da de egentlig bare er fodbad først, og creme til sidst - resten er skære, klippe, file...

Jeg har også været til massage, ansigtsbehandlinger o.l. flere gange under graviditeten - København har flere klinikker, der gerne vil tjene penge på øko-gravide;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1,5 måned før termin fik jeg pedicure med fransk lak og det hele :) da jeg i mandags dagen efter fødslen endnu ikke havde været i bad og stadig indsmurt i blod lå jeg i barselssengen og beundrede mine negle på tærene... Der var det alle pengene værd :D det eneste på mig som så godt ud!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER