Nica

Voksen smalltalk

7,078 indlæg i dette emne

Der er ingenting endnu, så jeg slipper ikke for at kontakte lønkontor <_<

Gad vide om det er fordi, man selv skal bede om de g-dage? :unsure Det kan jeg bare ikke læse nogle steder :unsure

Det er dit eget ansvar at få dem udbetalt. a-kassen må trække dem lige meget hvad. Så ring du og hør om de er på vej. Jeg udbetalte dem altid med sidste løn. Så var Det ligesom gjort :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er dit eget ansvar at få dem udbetalt. a-kassen må trække dem lige meget hvad. Så ring du og hør om de er på vej. Jeg udbetalte dem altid med sidste løn. Så var Det ligesom gjort :)

Skal jeg så gøre noget? Altså udover at gøre jobbet opmærksom på det? Jeg troede nemlig også bare, at de kom med den sidste løn... Virker da dumt og akavet at man skal slutte en ansættelse med at bede om penge, man har ret til, synes jeg <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er G-dage ikke kun relevante, når man er på supplerende dagpenge?

Arbejdsgiveren skal udbetale g-dage - det er også relevant på alm dagpenge. Min mand havde en overgang en del vikar-arbejde og blev ret skarp på dem til sidst :) men tror faktisk at han selv sku bede om dem, men er slet, slet ikke sikker..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal jeg så gøre noget? Altså udover at gøre jobbet opmærksom på det? Jeg troede nemlig også bare, at de kom med den sidste løn... Virker da dumt og akavet at man skal slutte en ansættelse med at bede om penge, man har ret til, synes jeg <_<

Hmm, måske noget med, at stedets administration vel ikke nødvendigvis ved besked om, hvorvidt man går videre til en anden ansættelse.. :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal jeg så gøre noget? Altså udover at gøre jobbet opmærksom på det? Jeg troede nemlig også bare, at de kom med den sidste løn... Virker da dumt og akavet at man skal slutte en ansættelse med at bede om penge, man har ret til, synes jeg <_<

Ja hvis de ikke kommer af sig selv skal du selv gøre noget. Det kan være en simpel forglemmelse. Hvis det ikke hjælper kan du bede din fagforening om hjælp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, måske noget med, at stedets administration vel ikke nødvendigvis ved besked om, hvorvidt man går videre til en anden ansættelse.. :chin:

Ja det kan selvfølgelig godt være :chin: Nu du siger det, så tænker jeg lige på, at jeg jo også var på barsel, da jeg forlod dem, så måske har de tænkt at jeg gik direkte på barselsdagpenge og derfor ikke skulle have. (Det er jo også i sig selv noget rod at jeg går på barsel, bliver ledig og så på barsel igen, men det er jo fordi overenskomsten siger 8 uger inden termin mens a-kassen siger 4).

Jeg er heller ikke sur på min gamle arbejdsplads overhovedet :) Enten er det en forglemmelse og det kan alle lave, eller også har jeg fucket up ;) De plejer at have styr på det, så jeg tror ikke, der bliver noget træls ud af det.

Det er nok nærmere hele konceptet med g-dage, jeg ikke kan se pointen i :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kan selvfølgelig godt være :chin: Nu du siger det, så tænker jeg lige på, at jeg jo også var på barsel, da jeg forlod dem, så måske har de tænkt at jeg gik direkte på barselsdagpenge og derfor ikke skulle have. (Det er jo også i sig selv noget rod at jeg går på barsel, bliver ledig og så på barsel igen, men det er jo fordi overenskomsten siger 8 uger inden termin mens a-kassen siger 4).

Jeg er heller ikke sur på min gamle arbejdsplads overhovedet :) Enten er det en forglemmelse og det kan alle lave, eller også har jeg fucket up ;) De plejer at have styr på det, så jeg tror ikke, der bliver noget træls ud af det.

Det er nok nærmere hele konceptet med g-dage, jeg ikke kan se pointen i :rolleyes

:) Jeg spekulerede også mest på, hvad baggrunden kunne være for det, hvis man selv skal give besked :)

 

Og enig, konceptet lyder besynderligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå løn-damen svarer - helt som forventet - hurtigt og der er umiddelbart ingen problemer. :) Men det havde nok været smart af mig at spørge før, for jeg skal udfylde en tro- og loveerklæring på, at jeg ikke er startet i nyt job, så jeg skal lige ud og låne en printer og evt en scanner et sted :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havede en skør drøm i nat, jeg drømte at jeg var gravid, men jeg havde ikke nogen gravid mave, da jeg så skulle føde viste det sig at det var trillinge piger, og de havde så meget fart på at min kæreste som var fødselhjælper ikke kunne gribe dem, og da alle 3 var født, og i god beholdt i mine arme vågnede jeg :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en kollega, som vel nok ingen kan lide, faktisk synes de fleste vist hun er fuldstændig ulidelig - mig selv inklusiv.

Men jeg kan ikke lade være med at tænke - kan hun mon mærke det?? Det kunne jo potentielt være forfærdeligt for hende. Der virker dog ikke som hun mærker det. Hun er hvert fald fuldstændig som hun altid har været..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man fristes til at sige at man på en gang kunne håbe at hun kan mærke det, og samtidig st det kan hun ikke. Det er jo synd for en kvinde at ingen bare kan lide hende...

Det er bare så svært altså.

Hun har bare været for meget fra dag 1. På ingen måde stukket en finger i jorden, snakker helt vildt, kommer ofte for sent og fagligt er der også problemer. Fx rådgiver hun patienter om ting der ikke er hendes område, hun stiller dem alle mulige spørgsmål, som absolut ikke er relevant for en sekretær at spørge om.

Mest af alt er hun bare skideirriterende.

Det er i øvrigt hende der skrev til mig da jeg var sygemeldt og forsøgte at få mig til at betro sig til hende.

Men jeg er jo ikke ondskabsfuld, så jeg synes også det er lidt synd. Ikke at jeg kan gøre en dyt ved det. Jeg er dog den der er bedst til at snakke med hende af os der er på vagt i aften. Det duer jo ikke at der slet ingen respons kommer, når hun siger noget ud i rummet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare så svært altså.

Hun har bare været for meget fra dag 1. På ingen måde stukket en finger i jorden, snakker helt vildt, kommer ofte for sent og fagligt er der også problemer. Fx rådgiver hun patienter om ting der ikke er hendes område, hun stiller dem alle mulige spørgsmål, som absolut ikke er relevant for en sekretær at spørge om.

Mest af alt er hun bare skideirriterende.

Det er i øvrigt hende der skrev til mig da jeg var sygemeldt og forsøgte at få mig til at betro sig til hende.

Men jeg er jo ikke ondskabsfuld, så jeg synes også det er lidt synd. Ikke at jeg kan gøre en dyt ved det. Jeg er dog den der er bedst til at snakke med hende af os der er på vagt i aften. Det duer jo ikke at der slet ingen respons kommer, når hun siger noget ud i rummet.

En noget lignende, har jeg lige gået i klasse med. Hun forstod i hvert fald ikke at vi ikke kunne lide hende. Jeg fik nærmest tics når hub snakkede, og har før bedt hende om at holde mund, da hun ville 'overtage' min historie. I bund og grund tror jeg hun var usikker på sig selv, men tror ikke der var nogen i klassen der kunne holde hende ud. Om hun vidste det, ved jeg ikke. Men et eller andet sted, burde hun nok få det at vide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der en med login til Tænk, der vil dele det fulde resultat af den nye solcreme-test?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm... Gad vide, hvor meget en tyk mave stjæler af længden på ærmer? :chin:

Jeg har købt en danefæ regnfrakke, som jeg har været forelsket i, i laaaaaang tid og som nu var på udsalg :yay

Og i to størrelser. Min - pt. ret store - mave kan faktisk være i dem begge :blink Men den ene er ret kort på ærmerne og lidt stram i brystet. Der er den anden betydeligt bedre.

Men spørgsmålet er så, når min mave ikke længere er så stor, om det så giver mere plads i ærmerne så den lille størrelse passer, mens den store bliver alt for stor om maven? Eller om det stort set ikke gør forskel på ærmerne?

Synes skisme, det er svært at bedømme. Jeg BURDE kunne nå at sende den ene retur efter fødslen, men kunne egentlig allermest tænke mig at få det ordnet inden. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Interessant temaaften på DR2 om folk, der vælger ikke at få børn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Interessant temaaften på DR2 om folk, der vælger ikke at få børn :)

Ja det er rigtig interessant. :)

Men hende der Matas damen - wauw hvor får jeg spat :o haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Interessant temaaften på DR2 om folk, der vælger ikke at få børn :)

Det gad jeg godt se. Håber det er på DR.dk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er rigtig interessant. :)

Men hende der Matas damen - wauw hvor får jeg spat :o haha

Ha ha enig :D Kender du hende ikke? Hun har været med i alle mulige programmer. Singleliv, Big Brother osv. Hun er altså lidt gak ;)

Men ja det var virkelig interessant :) Nu ser vi det med de gamle mødre :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gad jeg godt se. Håber det er på DR.dk

Det var også ret interessant :) Det var på DR2, så mon ikke det kommer til at ligge der?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha enig :D Kender du hende ikke? Hun har været med i alle mulige programmer. Singleliv, Big Brother osv. Hun er altså lidt gak ;)

Men ja det var virkelig interessant :) Nu ser vi det med de gamle mødre :blink

Det så jeg også! Ved virkelig ikke hvad jeg skal synes om det :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det så jeg også! Ved virkelig ikke hvad jeg skal synes om det :unsure

Ej det var virkelig spøjst :unsure

Er glad for at hende på 72 år blev afvist. Hun var altså heller ikke helt normal :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det var virkelig spøjst :unsure

Er glad for at hende på 72 år blev afvist. Hun var altså heller ikke helt normal :unsure

Det er jeg så helt enig i! Helle for ikke at vokse op alene med hende :unsure

 

Til gengæld blev jeg virkelig påvirket af inderne. Hvad sker der for, at barnløse indiske kvinder mere eller mindre er udstødt - det KUNNE jo også tænkes, at problemet lå hos manden! :prik Jeg forstår sgu godt, at de tog chancen sent i livet, men NUJ, hvor var hun brugt hende moderen. Man fik jo helt lyst til at kramme hende og sige, at hun skulle lægge sig og pleje smerterne fremfor at gå i marken. Hun ville give sin højre arm, for den lille pige :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg så helt enig i! Helle for ikke at vokse op alene med hende :unsure

Til gengæld blev jeg virkelig påvirket af inderne. Hvad sker der for, at barnløse indiske kvinder mere eller mindre er udstødt - det KUNNE jo også tænkes, at problemet lå hos manden! :prik Jeg forstår sgu godt, at de tog chancen sent i livet, men NUJ, hvor var hun brugt hende moderen. Man fik jo helt lyst til at kramme hende og sige, at hun skulle lægge sig og pleje smerterne fremfor at gå i marken. Hun ville give sin højre arm, for den lille pige :wub

Mon ikke det vil ændre sig med tiden? Altså jeg tænker, at de gamle mødre jo ikke havde muligheden for fertilitetsbehandling tidligere i livet, fordi teknologien endnu ikke var kommet til landet. Men at flere indiske kvinder nu vil komme tidligere i behandling, og derfor vil der i fremtiden ikke blive behov for at behandle de her meget gamle kvinder?

Gav det mening? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke det vil ændre sig med tiden? Altså jeg tænker, at de gamle mødre jo ikke havde muligheden for fertilitetsbehandling tidligere i livet, fordi teknologien endnu ikke var kommet til landet. Men at flere indiske kvinder nu vil komme tidligere i behandling, og derfor vil der i fremtiden ikke blive behov for at behandle de her meget gamle kvinder?

Gav det mening? :D

I am totally with! :P :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I am totally with! :P :D

:super :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.