Nica

Voksen smalltalk

7,078 indlæg i dette emne

Ja jeg synes virkelig også at det er skræmmende at ingen omkring hende Michelle fx havde set nogen som helst tegn på det..,

Det var heller ingen som havde set tegn på det, da jeg forsøgte som 15 årig.

Kan ikke se programmet, da det gør alt for ondt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det er meget skræmmende! Som hendes mor sagde så virkede det som om alt det der var svært var væk. Det ville være et signal i min verden, svære ting forsvinder ikke bare sådan over Night i min verden.

Jeps! Det er desværre det mange siger som pårørende, at de Troede at det gik bedre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg husker det tydeligt :(

:ditto var helt i chok da jeg hørte det dengang. Optog han begravelse og mange andre programmer dengang- altid godt til en god tuder :rolleyes Hans musik hører jeg også stadig med jævne mellemrum :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps! Det er desværre det mange siger som pårørende, at de Troede at det gik bedre

Ja, det er trist. Det går jo ikke væk bare sådan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser det med fuldt overlæg ikke :(

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ja det er meget skræmmende! Som hendes mor sagde så virkede det som om alt det der var svært var væk. Det ville være et signal i min verden, svære ting forsvinder ikke bare sådan over Night i min verden.

Det var også lidt uhyggeligt da hende den lidt ældre - jeg kan ik huske hvilken prof. Hun havde, men hun fortæller at lige inden en person vælger at tá sit liv, virker personen afklaret og uden problemer... Og kan pludselig klare hele verden igen.. Men det er der, hvor beslutningen er taget... Puha, og så fortæller michelles mor netop det her med, at hun virkede til at have fået det så meget bedre! ( så hun havde jo egentlig på det tidspunkt taget den endelige beslutning.., det synes jeg er vildt skræmmende at vide)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var også lidt uhyggeligt da hende den lidt ældre - jeg kan ik huske hvilken prof. Hun havde, men hun fortæller at lige inden en person vælger at tá sit liv, virker personen afklaret og uden problemer... Og kan pludselig klare hele verden igen.. Men det er der, hvor beslutningen er taget... Puha, og så fortæller michelles mor netop det her med, at hun virkede til at have fået det så meget bedre! ( så hun havde jo egentlig på det tidspunkt taget den endelige beslutning.., det synes jeg er vildt skræmmende at vide)

Ja det er uhyggeligt! Det tænkte jeg også.

Men jeg tror altså aldrig man rigtig kan forudse hvem der vil gøre det. Desværre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var også lidt uhyggeligt da hende den lidt ældre - jeg kan ik huske hvilken prof. Hun havde, men hun fortæller at lige inden en person vælger at tá sit liv, virker personen afklaret og uden problemer... Og kan pludselig klare hele verden igen.. Men det er der, hvor beslutningen er taget... Puha, og så fortæller michelles mor netop det her med, at hun virkede til at have fået det så meget bedre! ( så hun havde jo egentlig på det tidspunkt taget den endelige beslutning.., det synes jeg er vildt skræmmende at vide)

Ja, det er meget skræmmende. Der var ikke titel på hende, men hun var fra center for selvmordsforebyggelse.

Ja, det var jo netop den ro Michelles mor oplevede.

Hvis hun havde haft det svært, ville jeg ikke konkludere at nu var alt godt. Så svære ting, går ikke væk bare lige.

Hvor var det skræmmende høje tal på 73% af dem med selvmordtanker der ikke havde sagt det til nogen :( hvor er det sørgeligt, de unge mennesker ikke siger noget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er uhyggeligt! Det tænkte jeg også.

Men jeg tror altså aldrig man rigtig kan forudse hvem der vil gøre det. Desværre.

Nej det er jo det.. Og det stiller bare de pårørende tilbage med et "hvorfor sagde h*n ikke noget? Vi ku da have hjulpet!" ... Og netop når det er selvmord kan jeg godt forstå at de som sidder tilbage, sidder med et kæmpe sår, som nok med tiden bliver mindre, men som aldrig heler... Deri ligger nok foreskellen på dødsfald og så selvmord...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er meget skræmmende. Der var ikke titel på hende, men hun var fra center for selvmordsforebyggelse.

Ja, det var jo netop den ro Michelles mor oplevede.

Hvis hun havde haft det svært, ville jeg ikke konkludere at nu var alt godt. Så svære ting, går ikke væk bare lige.

Hvor var det skræmmende høje tal på 73% af dem med selvmordtanker der ikke havde sagt det til nogen :( hvor er det sørgeligt, de unge mennesker ikke siger noget!

Nå ja, det var sådan det stod ved hende - hun virkede til at have en go viden omkring det - jeg brød mig ikke så meget om hende den unge psykolog der var på gymnasiet - men det var mere hendes person jeg ik abstrahere fra ..

Nej det kan man jo godt undre sig over... Men måske hun inderst inde godt har vidst at det ik ku passe, men har håbet på det bedste...

Jeg synes også at det er et højt tal, men hvis ik de føler at de er noget værd i folks øjne. Så kan det være at de tænker, at hvorfor sku nogen ville hjælpe...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I set denne reklame? Han er bare så sød :wub

Den er fantastisk :biglove både M og jeg gik helt i stå da vi så den. Vi kiggede på hinanden, kæft han er bare så sød :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja, det var sådan det stod ved hende - hun virkede til at have en go viden omkring det - jeg brød mig ikke så meget om hende den unge psykolog der var på gymnasiet - men det var mere hendes person jeg ik abstrahere fra ..

Nej det kan man jo godt undre sig over... Men måske hun inderst inde godt har vidst at det ik ku passe, men har håbet på det bedste...

Jeg synes også at det er et højt tal, men hvis ik de føler at de er noget værd i folks øjne. Så kan det være at de tænker, at hvorfor sku nogen ville hjælpe...

Ja, hun virkede meget oplyst :)

Det tror jeg også, det er der den ligger. Ja og de ville ikke være til besvær som en sagde i programmet. Det er jo bare så vigtigt at man får en følelse af at man har en betydning, er noget og at der er nogen der har brug for en.

Det med de følte livet er meningsløst, det kan være en almen følelse, at noget kan følels meningsløst for en periode, af forskellige årsager. Men selve livet må ikke føles meningsløst når man er så ung. Det gør så ondt at hører!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Venter spændt på, om jeg mon får "lønseddel" fra mit gamle job idag med udbetaling af G-dage. Lønkontoret plejer at have styr på tingene, men jeg synes bare, at min juli-indkomst har været så rodet (fordi den består af penge tre forskellige steder fra), så jeg har ikke sådan helt ro i maven, før der dukker et papir op i e-boksen, der viser at alt er som det skal være :unsure Håbe, håbe, håbe...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Venter spændt på, om jeg mon får "lønseddel" fra mit gamle job idag med udbetaling af G-dage. Lønkontoret plejer at have styr på tingene, men jeg synes bare, at min juli-indkomst har været så rodet (fordi den består af penge tre forskellige steder fra), så jeg har ikke sådan helt ro i maven, før der dukker et papir op i e-boksen, der viser at alt er som det skal være :unsure Håbe, håbe, håbe...

:kram

Hader økonomisk rod og usikkerhed <_<

Står også selv og er spændt på i morgen! Jeg er overgået til barselsdagpenge den 25/5, men job havde ikke fået indberettet til Udbetaling DK, så jeg måtte rykke for det i sidste uge, så nu venter jeg respons fra dem- der er så 2 uger at løbe på endnu. Job havde i sidste måned misset at få udbetalt de ferie jeg ikke har måtte overføre, så det har de LOVET kommer i morgen, det sagde hun også at der var styr på, da jeg talte med dem i sidste uge og samtidig fik styr på det andet, men jeg hader det virkelig! De har jo lavet en lille upser (eller 2) og det skal der da være plads til! Jeg har dog lagt i ovnen til, at give besked om at de må få styr på det feriepenge udbetaling udenfor normal lønudbetaling, hvis ikke de kommer i morgen! Men jeg tror på hende, hun lød oprigtig da jeg fortalte at rod i løn osv.gav mig søvnløse nætter, det skal bare kører :P

Satser på der er styr på det for os begge i morgen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Hader økonomisk rod og usikkerhed <_<

Står også selv og er spændt på i morgen! Jeg er overgået til barselsdagpenge den 25/5, men job havde ikke fået indberettet til Udbetaling DK, så jeg måtte rykke for det i sidste uge, så nu venter jeg respons fra dem- der er så 2 uger at løbe på endnu. Job havde i sidste måned misset at få udbetalt de ferie jeg ikke har måtte overføre, så det har de LOVET kommer i morgen, det sagde hun også at der var styr på, da jeg talte med dem i sidste uge og samtidig fik styr på det andet, men jeg hader det virkelig! De har jo lavet en lille upser (eller 2) og det skal der da være plads til! Jeg har dog lagt i ovnen til, at give besked om at de må få styr på det feriepenge udbetaling udenfor normal lønudbetaling, hvis ikke de kommer i morgen! Men jeg tror på hende, hun lød oprigtig da jeg fortalte at rod i løn osv.gav mig søvnløse nætter, det skal bare kører :P

Satser på der er styr på det for os begge i morgen :kram2

Uf, det lyder altså også rodet hos dig! :kram2 Det er så belastende <_< Jeg har så heldigvis ingen tidligere oplevelse af, at lønkontoret ikke havde tjek på det, men hele konceptet med at få både g-dage, dagpenge og barselsdagpenge huer mig bare ikke. Synes det er rodet! :prik

Men ja, forhåbentlig går det i orden for os begge imorgen! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Venter spændt på, om jeg mon får "lønseddel" fra mit gamle job idag med udbetaling af G-dage. Lønkontoret plejer at have styr på tingene, men jeg synes bare, at min juli-indkomst har været så rodet (fordi den består af penge tre forskellige steder fra), så jeg har ikke sådan helt ro i maven, før der dukker et papir op i e-boksen, der viser at alt er som det skal være :unsure Håbe, håbe, håbe...

Håber der er styr på det. Hvad er det nu G-dage er?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber der er styr på det. Hvad er det nu G-dage er?

Godtgørelses-dage. Såvidt jeg har forstået det, betyder det at arbejdsgiveren skal betale "dagpenge" de første tre dage, hvor man er arbejdsløs, altså medmindre man går direkte i nyt job eller selv har sagt op. Det er i hvert fald sådan, jeg læser det på min a-kasses side, og de har ikke udbetalt dagpenge for mine første tre dage... Så jeg håber at jobbet gør, ellers mangler jeg lige ca 2500 før skat :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godtgørelses-dage. Såvidt jeg har forstået det, betyder det at arbejdsgiveren skal betale "dagpenge" de første tre dage, hvor man er arbejdsløs, altså medmindre man går direkte i nyt job eller selv har sagt op. Det er i hvert fald sådan, jeg læser det på min a-kasses side, og de har ikke udbetalt dagpenge for mine første tre dage... Så jeg håber at jobbet gør, ellers mangler jeg lige ca 2500 før skat :unsure

Hmm.. det må jeg også skulle have så? Mit vikariat stopper jo 31/7. Må jeg lige holde øje med!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. det må jeg også skulle have så? Mit vikariat stopper jo 31/7. Må jeg lige holde øje med!

Måske? Jeg fatter ikke helt reglerne og har jo ikke prøvet det før :chin: Der er vist også forskellige regler alt efter, hvor længe, man har været ansat. Men altså økonomisk giver det jo det samme, for det hele er dagpengesats, det er bare et spørgsmål om, at arbejdsgiveren skal udbetale for de første tre dage, og så er det a-kassen derefter. Jeg forstår ikke helt pointen i det, jeg synes det virker rodet :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv ingen brev i e-boks endnu, så frygter at jeg skal bøvle med at spørge lønkontor og a-kasse imorgen. Suk! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv ingen brev i e-boks endnu, så frygter at jeg skal bøvle med at spørge lønkontor og a-kasse imorgen. Suk! :(

Håber det hele løser sig og der nu er kommet besked i e-boks :kram2

Der er styr på mit, jeg er så lettet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det hele løser sig og der nu er kommet besked i e-boks :kram2

Der er styr på mit, jeg er så lettet :)

Der er ingenting endnu, så jeg slipper ikke for at kontakte lønkontor <_<

Gad vide om det er fordi, man selv skal bede om de g-dage? :unsure Det kan jeg bare ikke læse nogle steder :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ingenting endnu, så jeg slipper ikke for at kontakte lønkontor <_<

Gad vide om det er fordi, man selv skal bede om de g-dage? :unsure Det kan jeg bare ikke læse nogle steder :unsure

Er G-dage ikke kun relevante, når man er på supplerende dagpenge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er G-dage ikke kun relevante, når man er på supplerende dagpenge?

Såvidt jeg kan læse, er de også på fuldtid (der findes da i hvert fald en fuldtidstakst) og jeg har ikke fået nogle penge for mine første tre dage som ledig, så jeg håber da at de kommer et eller andet sted fra :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.