Helle H

jordemoder

23 indlæg i dette emne

Så står dagen på første besøg hos jordemoderen. Jubiiiii. Glæder mig, selvom første gang jo nok bare er den lidt kedelige snak.

Men håber at det er den samme jordemoder som med Astrid, for så er det måske lidt hyggeligere.

Håber på at få lov at høre hjertelyd.

Så vil jeg snakke med hende om, jeg har smerter foroven på maven, der trykker ned på maven og mine smerter sidst på dagen når jeg er i aftenvagt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så står dagen på første besøg hos jordemoderen. Jubiiiii. Glæder mig, selvom første gang jo nok bare er den lidt kedelige snak.

Men håber at det er den samme jordemoder som med Astrid, for så er det måske lidt hyggeligere.

Håber på at få lov at høre hjertelyd.

Så vil jeg snakke med hende om, jeg har smerter foroven på maven, der trykker ned på maven og mine smerter sidst på dagen når jeg er i aftenvagt.

Næ hvor godt, krydser fingre for det er den samme :)

Jeg var afsted i sidste uge, og selvom der ikke var så meget var det nu ret hyggeligt. Plus jeg jo så er afsted et væld af gange til akupunktur jordemoder. Jeg ved godt mange synes det er kedeligt, men jeg synes nu, det er ret fint at have mulighed for at få kvalificeret svar på alle mine spørgsmål og at der bare er sådan en positiv stemning. Plus at det da er meget lækkert at være gravid og derfor overhovedet skulle til jordemoder :)

Nå det blev en lang smørre, ville bare ønske dig en god tur til jordemoder og håber hun er skøn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så står dagen på første besøg hos jordemoderen. Jubiiiii. Glæder mig, selvom første gang jo nok bare er den lidt kedelige snak.

Men håber at det er den samme jordemoder som med Astrid, for så er det måske lidt hyggeligere.

Håber på at få lov at høre hjertelyd.

Så vil jeg snakke med hende om, jeg har smerter foroven på maven, der trykker ned på maven og mine smerter sidst på dagen når jeg er i aftenvagt.

Rigtig god tur til jordemoder :-) det er vidst mest sådan lidt informationsagtigt første gang, det synes jeg ihvertfald. Men meget hyggeligt det var det da.

Jeg tror desværre ikke du skal sætte næsen for højt op mht hører hjertelyd, det gør de vidst først ved andet besøg. Det gør min ihvertfald.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For det første har jeg fået den samme jordemoder som med Astrid...... Jubiiiii

For det andet fik jeg allerede snakket fødslen med Astrid igennem...... Jubiiiii

For det tredje, så mærkede hun på maven og jeg hørte min søns dejlige hjerte slå.

Så det var et perfekt jordemoder besøg :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor godt! Skønt det var den samme og at det var sådan en dejlig oplevelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med en god oplevelse!

Jeg måtte aflyse vores første aftale, som var den 19/6, da den lå på en af mine eksamensdage.

Mandag denne uge skal vi til første samtale med en fødselslæge og onsdag har vi tid hos jordmoderen. Jeg er meget spændt på hvad vi får ud af det.

Jeg har fået ekstra tid og aftaler pga. min sygdom, men jeg er alligevel usikker på om de overhovedet kender noget til min sygdom.. Det er der nemlig ikke mange fagfolk, der gør. Men nu må vi se. Vi undlader at sætte forventningerne for højt, så bliver vi vel kun positivt overraskede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi været til fødselslæge.

Det gik rigtig godt og var et meget behageligt besøg. Vi fik lov at se den lille igen og hørte hjertelyd.

Alt var som det skulle være, og han tror bestemt jeg vil kunne føde normalt! Så det er jeg meget glad for.

Jeg skal bare fortsætte med at træne så meget jeg kan, og så må vi se hvordan det går. Men de holder mig under ekstra observation under hele graviditeten, så det er rigtig betryggende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag var vi så til jordmoder. Jeg håber, det er ok, jeg deler oplevelserne fra besøgene med jer :)

Hun var rigtig sød. Hun lagde da også ud med et ekstra plus i vores bog, da hun kom med en skøn kompliment om hvor flot jeg var med min fine mave... Hihi..

Hun fandt hjertelyden lige der, hvor jeg flere gange har mærket små puf på maveskindet. Min mand har også mærket det. Så den er god nok! Det er den lille, der ligger derinde og er så livlig. Skønt <3 Så faktisk har jeg mærket liv en hel måned nu. Det er simpelthen så herligt at tænke på.

Jeg skal have akupunktur pga. jeg får en del væske i benene allerede. Jeg skal testes for gravditetssukkersyge, fordi min mor har diabetes. Og så får vi mulighed for at tale med en socialrådgiver derinde, for at høre, om vi evt. kan få dækket omkostningerne til handicapkørsel, hvis det bliver aktuelt.

Vi har også allerede nu fået at vide, at vi får lov at blive efter fødslen, så de og vi er sikre på at jeg er helt ok.

Det er virkelig skønt at opleve at der bliver taget så godt hånd om en!

Og så har vi fået en masse brochurer med hjem - yay, elsker at læse alt sådan noget!

Alt i alt har vi denne uge fået et rigtig godt førstehåndsindtryk af Rigshospitalet og vores fremtidige graviditetsforløb derinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag var vi så til jordmoder. Jeg håber, det er ok, jeg deler oplevelserne fra besøgene med jer :)

Hun var rigtig sød. Hun lagde da også ud med et ekstra plus i vores bog, da hun kom med en skøn kompliment om hvor flot jeg var med min fine mave... Hihi..

Hun fandt hjertelyden lige der, hvor jeg flere gange har mærket små puf på maveskindet. Min mand har også mærket det. Så den er god nok! Det er den lille, der ligger derinde og er så livlig. Skønt <3 Så faktisk har jeg mærket liv en hel måned nu. Det er simpelthen så herligt at tænke på.

Jeg skal have akupunktur pga. jeg får en del væske i benene allerede. Jeg skal testes for gravditetssukkersyge, fordi min mor har diabetes. Og så får vi mulighed for at tale med en socialrådgiver derinde, for at høre, om vi evt. kan få dækket omkostningerne til handicapkørsel, hvis det bliver aktuelt.

Vi har også allerede nu fået at vide, at vi får lov at blive efter fødslen, så de og vi er sikre på at jeg er helt ok.

Det er virkelig skønt at opleve at der bliver taget så godt hånd om en!

Og så har vi fået en masse brochurer med hjem - yay, elsker at læse alt sådan noget!

Alt i alt har vi denne uge fået et rigtig godt førstehåndsindtryk af Rigshospitalet og vores fremtidige graviditetsforløb derinde.

Tillader mig lige at skrive her, selvom jeg ikke er en del af jeres terminsgruppe :)

Hvor er det dejligt at høre, at der bliver taget godt hånd om dig/jer og at du føler dig tryg! Det er bare nødvendigt i denne situation/ens graviditet, at man bliver taget alvorligt :) glad

Håber du får lov til at føde naturligt, og at din graviditet bliver så normal som muligt :kiss

Knus Maj85 (Kristine, ssshh)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillader mig lige at skrive her, selvom jeg ikke er en del af jeres terminsgruppe :)

Hvor er det dejligt at høre, at der bliver taget godt hånd om dig/jer og at du føler dig tryg! Det er bare nødvendigt i denne situation/ens graviditet, at man bliver taget alvorligt :) glad

Håber du får lov til at føde naturligt, og at din graviditet bliver så normal som muligt :kiss

Knus Maj85 (Kristine, ssshh)

Kristine fra søster-bk? :) det må det være med 23 days to go på den lille baby I har i ovnen :D

Tak for er du sød <3 Dejligt med et svar herinde, selvom det ikke kommer fra et terminsgruppemedlem. ;)

Ja det er helt perfekt at de er så søde ved os!

Håber du har det godt? Kunne være hyggeligt snart at ses :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kristine fra søster-bk? :) det må det være med 23 days to go på den lille baby I har i ovnen :D

Tak for er du sød <3 Dejligt med et svar herinde, selvom det ikke kommer fra et terminsgruppemedlem. ;)

Ja det er helt perfekt at de er så søde ved os!

Håber du har det godt? Kunne være hyggeligt snart at ses :)

Jeg er frisk på at mødes :) og ja, har 21 dage til termin nu :) :) (vi kan fortsætte på facebook :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til jordemoder igår fremfor i dag. :)

Det gik ok. Der var en masse snak og spørgsmål der skulle svares på og så mærkede hun på maven.

Jeg fik dog ikke lov til at høre hjertelyd :( - og fik heller ikke spurgt.

Som skrevet før, så mærkede hun på maven og alt føltes ganske normalt. :)

Et okay besøg set bort fra at hun bliver nødt til at rapporterer vores samtaler til kommunen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til jordemoder igår fremfor i dag. :)

Det gik ok. Der var en masse snak og spørgsmål der skulle svares på og så mærkede hun på maven.

Jeg fik dog ikke lov til at høre hjertelyd :( - og fik heller ikke spurgt.

Som skrevet før, så mærkede hun på maven og alt føltes ganske normalt. :)

Et okay besøg set bort fra at hun bliver nødt til at rapporterer vores samtaler til kommunen <_<

Godt at alt føltes som det skal :-D.

Hvorfor bliver hun nødt til at rapporterer til kommunen? Hvis jeg må spørge.

Jeg har læst lidt med om arbejdssituation.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at alt føltes som det skal :-D.

Hvorfor bliver hun nødt til at rapporterer til kommunen? Hvis jeg må spørge.

Jeg har læst lidt med om arbejdssituation.

På Mors var vi under en forkert placeret paragraff 50 undersøgelse, hvor kommunen bare ikke ville slippe os; trods positive udtalelser ALLE steder fra,

Vi fik aldrig at vide hvorfor de var inde over og en totalt malplaceret underretning fra en bruger herinde fra, hjalp bestemt intet på det heller.

Da vi flyttede til vores nuværende kommune, droppede de praktisk talt sagen med det samme, da de kunne se der intet hold var i det og at Morsø kommune havde kørt psykisk terror på specielt mig.

Vi fandt så senere ud af at den første familie vejleder vi havde, havde forfalsket vores underskrift på forskellige papirer (vi var ikke de eneste hun havde gjort det ved) fordi HUN mente, at JEG var ude af stand til at tage mig af min datter; en vurdering hun slet ikke var i stand til at tage.

Jeg har i mine tidlige teenage år været igennem en del - noget jeg med glæde ved udtrykke via en pm, men ikke på åbent forum.

Det reagerer JM og kommunen selvfølgeligt på, samt historien fra Mors.

Jeg tror dog på at tingene nok skal fungere og at denne kommune er langt mere erfarne i disse situationer end Morsø...

Det er en lang historie og den er MEGET kringlet. Jeg er stadig meget påvirket af den, men jeg kan mærke at denne gang bliver anderledes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 jordemoder besøg i morgen. Spændende og så er jeg nu 29 uger henne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 jordemoder besøg i morgen. Spændende og så er jeg nu 29 uger henne

Har jeg ekstra besøg? Tror i hvert fald jeg har været der 4 gange, hvis ikke mere..

Tillykke med de 29 uger -11 uger til termin!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har jeg ekstra besøg? Tror i hvert fald jeg har været der 4 gange, hvis ikke mere..

Tillykke med de 29 uger -11 uger til termin!

Lige på besøg fra november :)

Det lyder som om, du har flere :) jeg er 34+0 og har først mit 3. på onsdag.

Jeg havde/har ca uge 15, 27 og 35, og vil vist få 37, 39 og hvis jeg går over termin. (Det er selvfølgelig fraset skanninger, fødselsforberedelse, almen læge aftaler).

Der er dog både forskel mellem regioner/hospitaler (mit er Herlev) og hvorvidt det er førstegang/kompliceret graviditet osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har flere end alm.mener lige jeg har været der 4 x. Men det er fordi jeg er med i noget der hedder tidlig indsats pga.alt det jeg har været igennem med krisecenter osu.pga.min store datters far. Men vi har det nu efterhånden rigtig godt :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er jo anden gangs fødende så kommer man ikke afsted så mange gange.

Kan ikke lige huske hvad du er ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok. Jeg er førstegangsfødende med potentielle graviditetskomplikationer pga. ledsygdom. Så jeg har et "specialforløb", men var ikke sikker på om jeg havde ekstra tider ved jordemoder. Det har jeg tilsyneladende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok. Jeg er førstegangsfødende med potentielle graviditetskomplikationer pga. ledsygdom. Så jeg har et "specialforløb", men var ikke sikker på om jeg havde ekstra tider ved jordemoder. Det har jeg tilsyneladende :)

godt, der bliver holdt øje med dig og baby. :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

godt, der bliver holdt øje med dig og baby. :-D

Ja det er dejligt. Jeg klager bestemt ikke :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er andengangsfødende. Men bare man er tryg ved sin jordmoder-det må da være det vigtigste. Min er rigtig sød og omsorgsfuld ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER