Guest Cirkeline88

ændring i plukveerne? spørgsmål i #19

23 indlæg i dette emne

indtil nu har mine plukveer været ret spredte og har kun mærket dem i maven/livmoderen.. men nu er de begyndt at komme lidt oftere men stadig ikke regelmæssige, men de gør lidt ondt, og smerten går om i lænden, ned i skambenet og ned i låret?

er det normalt?? skal jeg være bekymret tror i??

:blink :huh :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Men jeg skal ha kejsersnit så jeg ved ikk rigtig hvor lang jeg skal vente hvis det er?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså du skal jo ringe til fg hvis du føler det gør bekymrende ondt. Der vil de sikkert være klar til at berolige dig. Men selv hvis din fødsel skulle gå i gang vil du formentlig ha god tid, som i adskillige timer, til at få dit kejsersnit. Jeg vil sige som JustMe at plukveer sagtens kan gøre ondt i slutningen af graviditeten uden det behøver at betyde noget. Så længe de ikke er regelmæssige og varer ca 60 sekunder hver gang er det normalt ikke noget at bekymre sig om. Smerterne kan skyldes du er mere øm pga belastningen på din krop, det er i hvert fald hvad jeg tænker når du siger det trækker ned i lænd og ben. Prøv at lave nogle blide stræk øvelser for ryg og baller og læg dig og hvil og se om det ikke går over af sig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg tænker ikke du behøver frygte at ringe "for sent" :) Jeg mener, man laver jo aks hvor folk er 10 cm åbne og er i pressefasen :) Selvfølgelig er det at foretrække at fødslen ikke er så fremskreden, men bare fordi du går i fødsel, behøver det jo ikke betyde at kejsersnittet er umuligt :)

Jeg tænker som sagt, hvis de bliver regelmæssige over en periode på et par timer, eller de begynder at gøre seriøst nas (Veer gør ONDT), så ring til fødegangen og snak med dem :) Men hvis du skal have PKS må dato da også seriøst nærme sig efterhånden :) Men ring til fødegangen hvis du er usikker :)

Hvis jeg skal beskrive veer, så vil jeg sige syge mens-smerter som bare gør ondt i hele underlivet, og hvor man bare tænker "av, av, av, av, av" når de er der... Jeg var i tvivl de første 2 timer af mine veer, men da de var totalt regelmæssige og begyndte at gøre ret meget nas, så var jeg ikke længere i tvivl :)

altså de er slet ikke regelmæssige, men de føles som mens smerter og gør ondt.. årh jeg er i tvivl altså, tror jeg ringer til fødegangen snart så

ja PKS er den 3/7 så der er 9 dage tilbage..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså du skal jo ringe til fg hvis du føler det gør bekymrende ondt. Der vil de sikkert være klar til at berolige dig. Men selv hvis din fødsel skulle gå i gang vil du formentlig ha god tid, som i adskillige timer, til at få dit kejsersnit. Jeg vil sige som JustMe at plukveer sagtens kan gøre ondt i slutningen af graviditeten uden det behøver at betyde noget. Så længe de ikke er regelmæssige og varer ca 60 sekunder hver gang er det normalt ikke noget at bekymre sig om. Smerterne kan skyldes du er mere øm pga belastningen på din krop, det er i hvert fald hvad jeg tænker når du siger det trækker ned i lænd og ben. Prøv at lave nogle blide stræk øvelser for ryg og baller og læg dig og hvil og se om det ikke går over af sig selv.

tak, jeg blev faktisk lige beroliget lidt nu :) jeg prøver at strække ud, har ligget ned et stykke tid og det hjælper ikke :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine var slemme sidst i graviditeten og jeg måtte ofte sætte mig ned og prøve at slappe af for at kunne holde det ud. Og de smerter mindede om dine. Jeg endte med at føde fire dage over tid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du har besluttet hvad du vil, vil jeg da super gerne høre hvad du endte med at gøre?

Det skal du nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg endte med at ringe til fg så nu er vi på vej til Roskilde.. De niver sq lidt..

Jordemoderen spurgte om jeg selv tror jeg er i fødsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uh - spændende glæder mig til opdateringen. Og held og lykke - hvis det er nu i skal være forældre! Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er simpelthen så nysgerrig, mon de beholdt jer derinde siden du har været så stille? Håber vi hører godt nyt fra dig i dag.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

jamen der skete desværre ikke så meget..

på vej derop (det tager ca. 50 min. i bil) fik jeg nogle flere plukve/ve agtige ting og de kom med lidt mere regelmæssighed end de gjorde derhjemme..

så da jeg kom derop undersøgte hun mig, og jeg var ikke åben, også kørte hun en hjertekurve som var hel fin, og målte mine veer samtidig, men der skete sq ingenting.. det var som om min krop tænkte "nu er jeg på sygehuset så stopper jeg sq lige de veer" :(

så vi blev sendt hjem igen efter lidt over en time..

så vi kørte mod slagelse igen, og da vi når ringsted begynder de igen så småt, og de har fortsat hele natten. jeg har ikke sovet særlig godt, og jeg har haft mærkelige drømme/tanker om fødslen :blink

jeg håber der sker noget videre idag, jeg vil så gerne ha hende ud nu.. jeg er i hvert fald helt opmærksom på hvad min krop gør :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forstår dig så godt men nu er der jo heller ikke mange dage tilbage :stork

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

årh altså jeg tolker alt i min krop som tegn på en fødsel, det er jo skrækkeligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har lige et spørgsmål mere...

hvis vandet går på en gang (altså ligesom i film :rolleyes) vil det så stadig sive bagefter eller stopper det bare?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har lige et spørgsmål mere...

hvis vandet går på en gang (altså ligesom i film :rolleyes) vil det så stadig sive bagefter eller stopper det bare?

Det blir ved at sive, der blir jo hele tiden dannet nyt fostervand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har lige et spørgsmål mere...

hvis vandet går på en gang (altså ligesom i film :rolleyes) vil det så stadig sive bagefter eller stopper det bare?

Ved mig sagde det plask og jeg bemærkede ikke noget før det sagde plask igen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det blir ved at sive, der blir jo hele tiden dannet nyt fostervand.

Ved mig sagde det plask og jeg bemærkede ikke noget før det sagde plask igen :D

så man kan ikke rigtig være i tvivl om at vandet er gået?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så man kan ikke rigtig være i tvivl om at vandet er gået?

Jo det kan man sagtens, fordi det jo ikke altid siger plask. Hvis du er i tvivl så prøv at ta bind på, og hvis det bliver vådt rimelig hurtigt så ring til fg.

Det er kun ca hver 4. fødsel som starter med at vandet går, inden der kommer veer. Ud af dem er der en stor del hvor det ikke starter med et plask men bare ved at det løber/siver. Nogen gange står barnets hoved så fast i bækkenet at der kun siver meget lidt så kan det være svært at afgøre, så vil de på fg lave en test af det bind man har på for at se om det kan være fostervand. Det er også ret almindeligt at have rigeligt udflåd i slutningen af graviditeten, eller at man kommer til at tisse lidt i bukserne, så det kan være lidt svært at være sikker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det kan man sagtens, fordi det jo ikke altid siger plask. Hvis du er i tvivl så prøv at ta bind på, og hvis det bliver vådt rimelig hurtigt så ring til fg.

Det er kun ca hver 4. fødsel som starter med at vandet går, inden der kommer veer. Ud af dem er der en stor del hvor det ikke starter med et plask men bare ved at det løber/siver. Nogen gange står barnets hoved så fast i bækkenet at der kun siver meget lidt så kan det være svært at afgøre, så vil de på fg lave en test af det bind man har på for at se om det kan være fostervand. Det er også ret almindeligt at have rigeligt udflåd i slutningen af graviditeten, eller at man kommer til at tisse lidt i bukserne, så det kan være lidt svært at være sikker.

årh okay... altså lillepigen står ikke fast, så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal forvente, og hver gang jeg er på toilettet er jeg nervøs for om vandet går uden jeg ligger mærke til det..

kan godt se jeg er lidt pylret og bekymret over alting uden grund, men det er sq lidt svært at være førstegangsgravid nogen gange :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har det sq mærkeligt.. jeg er rastløs, det gør ondt i lår, lænd, skamben og nederst i maven.. jeg vil bare så gerne ha der sker noget snart :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On ‎28‎-‎06‎-‎2013 at 4:11 PM, Cirkeline88 said:

...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, hvor jeg føler med dig!! Det er lige præcis der jeg også er for tiden. Alt bliver analyseret og hver eneste plukkeve bliver der taget tid på...

ja lige præcis, er glad for det ikke bare er mig.. det er forfærdeligt jo for der sker jo ingenting..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER