Villaume

Sygemeldt de sidste to uger og har det skidt med det overfor arbejdet

8 indlæg i dette emne

Hej piger!

Så blev jeg så fraværsmeldt her de sidste 14 dage før min ferie / barsel.

Det synes jeg er vildt øv - også for mit arbejdes skyld.

Grunden er at jeg til sidste ( af mange scanninger) fik et møgfald af en rigtig dygtig læge. Har jo født for tidligt sidste gang og hun vokser tilmed ikke helt så meget som de gerne så og går derfor til ekstra kontrol, scanninger og læge samtaler.

Lægen talte med store bokstaver og opfordrede mig KRAFTIGT til at blive fraværsmeldt. Med min historie var det dumt at tage en chance mente hun. :( Jeg har desuden været ramt af mange plukveer, ømhed og træthed..

Grunden er også at mit arbejde har været rigtig hårdt de sidste mange måneder. Vi har mange børn der er krævende og har brug for ekstra opmærksomhed. Vi løber stærkt i hverdagen og har mange møder / ekstra timer / arrangementer mm. Desuden har jeg ca 11 km til arbejdet, som jeg har cykler og ellers taget toget noget af vejen. Alt sammen jo en belastning for kroppen især i min situation.

Har faktisk prøvet at passe på, men det har åbenbart ikke været godt nok.

Dertil kommer at vi har måtte undvære en kollega pga en rygoperation og en anden blev ramt af et dødsfald i familien. Da vi ikke har flere vikarer har vi dækket timerne ind selv.. Kulturen er lidt at vi går på arbejde næsten uanset hvad, for at skåne hinanden da vi ikke er et stort sted. Det skal lige siges at jeg er RIGTIG glad for mit arbejde og kører glad af sted hver morgen og synes vi gør et super, meningsfyldt og spændende stykke arbejde! Jeg er i forvejen ikke den bedste til at sige fra og kan som regel knokle igennem og presse mig selv - bare ikke nu.

Nu har jeg så taget konsekvensen af lægen ord, de var ligesom ikke til at misforstå..

MEN: Nøj, hvor har jeg det dårligt med at forlade mine kollegaer i en endnu værre situation.

Jeg burde være lettet og glad, men er det ikke :(

Jeg har fået rigtig meget opbakning fra familie og venner og selvfølgelig fra min dejlige mand. Og også fra mit arbejde, selvom de liiiige skulle sluge den. Min chef er ikke så glad , fordi det betyder at hun selv skal tage endnu mere på sig og kører lange vagter. Vi kender hinanden godt, så det var også svært at få det sagt til hende :( Jeg fik en ok sidste dag, men det var mærkeligt..

Jeg ved jo indeni at det er det rigtige, men jeg kan ikke lade være med at have dårlig samvittighed - og så får jeg dårlig samvittighed over at ha dårlig samvittighed... : /

Skal først tænke på mit barn og mig selv...

Kan i følge mig, eller er jeg langt ude? Er der nogen af jer der er i en ligende situation?

Håber glæden og lettelsen kommer snart og jeg virkelig kan få hvilet mig og "ruget" , som lægen sagde.

Glad for at kunne læsse lidt af her, det hjælper at skrive alle tankerne ned.

Skriv gerne, alle tanker i vil dele er velkomne.

Kram fra mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan da sagtens forstå dig!

Men jeg kan ikke sige andet, end det du garanteret allerede har hørt 100 gange allerede fra din familie og venner. Det er sådan, at det er din chefs job at passe på arbejdspladsen. Derfor bliver hun sådan lidt øv-agtig. Så er det sådan, at det er dit job at passe på dig selv og baby. Og det er jo ikke fordi du melder ind, at du ikke rigtig gider at gå på arbejde, fordi graviditeten gør, at det rigtig nemt ser ud som om, du har fedtet hår, vel? Du har fået strenge ordre fra din læge! Og INGEN - uanset hvor pligtopfyldende og dygtig du er - takker dig for at sætte dit og babys helbred på spil. Helt seriøst. Drop den dårlige samvittighed - du gør det eneste rigtige! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får lyst til at tale med ligeså store bogstaver som din læge. I god mening selvfølgelig

Pas på dig selv og din baby - jobbet kommer i 2. række, uanset hvor glad du er for arbejdet. Det er ikke længere din bekymring.

Slap af og nyd den sidste tid med god samvittighed! Du har gjort det rigtige og det skal du være stolt af. Du må aldrig have dårlig samvittighed over at passe på din baby. Det må du simpelthen kunne se logikken i. :-)

Nyd sommeren og held og lykke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår dig fuldt ud, og har haft det ligesom dig. Min lægen var meget "nu siger du til, hvis du skal have en sygemelding med de smerter i bækkenet", og jeg lod tiden gå og gik på arbejde fordi mine elever skulle til eksamen! Jeg mødte endda op efter jeg havde kastet op i 1,5 døgn (herunder til kontrol på hospitalet), fordi jeg ikke kunne overskue, hvem mine elever skulle have til eksaminator, hvis det ikke var mig.. Her sagde min ledelse fra, og sagde jeg skulle tage hjem, hvis det blev for meget for mig. De var ikke interesseret i at jeg skulle blive mere syg.

Men jeg kender følelsen af at være så ansvarsbevidst, føle man svigter sit arbejde, især når vikarer mv i disse tider bliver sparet væk..

Du bliver nødt til at tænke på dit barn og dig. Der er en grund til du går til alle de scanninger mv.

Vil give dig et stort kram og sende de beste ønsker om at fjerne al dårlig samvittighed :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan også sagtens følge dig, men en læge opfordrer dig ikke til en sygemelding for sjov!

pas på dig selv :kram

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan da sagtens forstå dig!

Men jeg kan ikke sige andet, end det du garanteret allerede har hørt 100 gange allerede fra din familie og venner. Det er sådan, at det er din chefs job at passe på arbejdspladsen. Derfor bliver hun sådan lidt øv-agtig. Så er det sådan, at det er dit job at passe på dig selv og baby. Og det er jo ikke fordi du melder ind, at du ikke rigtig gider at gå på arbejde, fordi graviditeten gør, at det rigtig nemt ser ud som om, du har fedtet hår, vel? Du har fået strenge ordre fra din læge! Og INGEN - uanset hvor pligtopfyldende og dygtig du er - takker dig for at sætte dit og babys helbred på spil. Helt seriøst. Drop den dårlige samvittighed - du gør det eneste rigtige! :)

What she said!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik rigtig godt råd fra mine kollegaer. Synes nemlig også det var svært at sige fra.

Der er jo ikke nogen der kommer og siger tak og klapper dig på ryggen hvis du fortsætter med at arbejde og det så går galt og du føder for tidligt eller gud forbyde at der skulle ske barnet noget. Derimod siger barnet jo tak for at du vælger at passe på den og give den den bedste start på livet.

Pas på dig selv og baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal ikke have dårlig samvittighed.

Det er lægens ordination at du ikke skal arbejde, og arbejdet er ikke værd at det går ud over dit nyfødte barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER