Posted June 23, 2013 Jeg vil gerne vide mere om mine med-gravide :) Hvis I har lyst, må I meget gerne fortælle om jer selv, jeres mænd og jeres graviditeter. Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 23, 2013 Jeg starter selvfølgelig gerne selv. Jeg skriver egentlig bare det, som jeg selv har lyst til at dele og som jeg også kunne tænke mig at vide tilsvarende om jer. Mit navn: Lene Maj Min alder: 23 Min beskæftigelse: Har været personlig træner m.v., men har måtte opgive dette pga. en ledsygdom. Er pt. tilbage på mit studie, en international bachelor i ernæring og sundhed. Bopæl: Nørrebro, København Parforhold: Gift siden 18.08.12 Min mands navn: Vinod (han er halvt inder/halvt sri lankaner og navnet udtales "Vino") Min mands alder: 32 i næste måned Min mands beskæftigelse: Sælger Termin: 11. December Evt. forventede komplikationer under graviditet: Jeg har hypermobilitetssyndrom (ekstrem hypermobilitet i alle led i hele kroppen) og er derfor i risiko for at få bækkenløsning. Har desværre allerede problemer med det. Sådan holder jeg mig i form under graviditeten: Jeg styrketræner fortsat ca. 5 gange ugentligt og løber 2-3 gange om ugen på løbebånd. Vi går mange ture sammen. Og så cykler jeg til og fra alle de steder, jeg skal til. Så meget har jeg taget på indtil videre: 6 kg... Bum! Lige fra start tog jeg så meget på (fra 4. eller 5. Uge, hvor jeg blev vejet ved lægen) Men jeg har ikke taget på siden. Det sidder heldigvis alt sammen på maven og på brysterne. Ja det var lidt om mig. Hvis der er nogen, der finder på mere interessant at fortælle, tilføjer jeg det bare hen ad vejen. Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 23, 2013 Kanon ide :) Mit navn: Annika Min alder: 24 Min beskæftigelse: Har tidligere læst til pædagog, men skiftede for to år siden til Politik & Administration på RUC Bopæl: Værløse (30 km fra Rådhuspladsen) Parforhold: Kæreste (siden januar 2010) - vi regner med at blive gift engang inden tvillingerne kommer Min kærestes navn: Martin Min kærestes alder: 31 Min kærestes beskæftigelse: Distriktchef Termin: 11. december - de skal dog ud senest den 27. november (38+0) Evt. forventede komplikationer under graviditeten: det er jo en tvillingegraviditet og dermed en ridikograviditet, med risiko for specielt svangerskabsforgiftning og manglende vækst hos tvillingerne. Sådan holder jeg mig i form under graviditeten: Lige nu ikke så meget pga. kvalmen, men normalt svømmer jeg et par km en tre gange i ugen, går ture og kan igen cykle, fordi min gigt er gået i ro under graviditeten. Så meget har jeg taget på indtil videre: ikke en disse (hurraaaa) - det er den gode del af kvalmen Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 23, 2013 Ej hvor godt, Annika. Det var faktisk rigtig spændende læsning. Sjovt at komme til at kende hinanden lidt bedre :) I regner med at blive "godt"? Skulle der mon stå "gift"? <3 Hvordan kan det være, du har gigt i så tidlig en alder? Er det en speciel slags gigt? Håber det er ok, jeg spørger. Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 23, 2013 Ej hvor godt, Annika. Det var faktisk rigtig spændende læsning. Sjovt at komme til at kende hinanden lidt bedre :) I regner med at blive "godt"? Skulle der mon stå "gift"? <3 Hvordan kan det være, du har gigt i så tidlig en alder? Er det en speciel slags gigt? Håber det er ok, jeg spørger. Jaa gift giver måske mere mening at blive en godt :) Jeg har kronisk leddegigt, som blev konstateret, da jeg var 20, da havde det været på vej en tre-fire år. Man tror måske det er arveligt og min mor fik det konstateret ti måneder før mig, så måske er det derfor. Jeg ved det ikke helt. Men jeg har det i hvert fald og er også hypermobil, ikke voldsomt med lidt. Men det er nu ikke noget der fylder så meget, er rimelig godt behandlet, undtagen her mens jeg er gravid, men der går gigten i ro. Efter fødslen skulle det blive ret slemt, men nu ser vi. Jeg starter ny medicin lige efter fødslen og måske får jeg lov at starte på noget af det gamle i en periode, men det har mange bivirkninger (vægtøgning, ødelagt hud, knogleskørhed for at nævne nogle få), så er helst fri - men det virker godt ;) Og så holder Martin lang barsel og min søster kommer en måned og hjælper, og derefter håber vi, at medicinen har slået gigten ned og jeg kan klare mig selv med de to :) Martin har jo normalt 60-timers uger, så jeg står med det meste. Han gemmer dog lidt barsel og en del ferie, så hvis det går skidt, kan han finde en løsning :) Og spørg endelig, jeg er ikke så privat med sådan noget :) Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 24, 2013 Mit navn: Helle Min alder: 35 Min beskæftigelse: Pædagog, arbejder med sent hjerneskader. Bopæl: Randers Parforhold: Gift siden 27 august 2011 Min mands navn: Jørgen Min mands alder: 42 Min mands beskæftigelse: selvstændig, isolerings firma. Termin: 16. December Evt. forventede komplikationer under graviditet: med Astrid, kom jeg til at døje med ryggen og måtte delvis sygemeldes. Men indtil videre har jeg ingen gener. Ja det var lidt om mig. Hvis der er nogen, der finder på mere interessant at fortælle, tilføjer jeg det bare hen ad vejen. Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 24, 2013 Jaa gift giver måske mere mening at blive en godt :) Jeg har kronisk leddegigt, som blev konstateret, da jeg var 20, da havde det været på vej en tre-fire år. Man tror måske det er arveligt og min mor fik det konstateret ti måneder før mig, så måske er det derfor. Jeg ved det ikke helt. Men jeg har det i hvert fald og er også hypermobil, ikke voldsomt med lidt. Men det er nu ikke noget der fylder så meget, er rimelig godt behandlet, undtagen her mens jeg er gravid, men der går gigten i ro. Efter fødslen skulle det blive ret slemt, men nu ser vi. Jeg starter ny medicin lige efter fødslen og måske får jeg lov at starte på noget af det gamle i en periode, men det har mange bivirkninger (vægtøgning, ødelagt hud, knogleskørhed for at nævne nogle få), så er helst fri - men det virker godt ;) Og så holder Martin lang barsel og min søster kommer en måned og hjælper, og derefter håber vi, at medicinen har slået gigten ned og jeg kan klare mig selv med de to :) Martin har jo normalt 60-timers uger, så jeg står med det meste. Han gemmer dog lidt barsel og en del ferie, så hvis det går skidt, kan han finde en løsning :) Og spørg endelig, jeg er ikke så privat med sådan noget :) Det lyder da som om, du også har en del at slås med. Det er synd. Dejligt du har en familie, der bakker op omkring dig. Men trods alt noget, at du har det bedre under graviditeten på trods af at du er uden medicin. Jeg har det desværre værre, da jeg jo heller ikke længere tager smertestillende medicin og graviditeten så oven i købet forværrer min tilstand. Så det er dobbelt slemt. Jeg får det så bedre igen på den anden side af fødslen efter en formentlig hård "genoptræning", modsat dig. Derfor er jeg bare nødt til at gøre mig enormt stærk under graviditeten, så jeg træner så længe jeg overhovedet kan. Min mand har dog undersøgt kørestol og handicapkørsel, hvor de kommer op på 4. sal og henter mig ned. Det kan potentielt blive en kæmpe udgift! Jeg ville have så dårlig samvittighed over det, men det kan jo blive nødvendigt. Jeg får formentlig også slidgigt senere hen i livet, da min hypermobilitet slider meget på alle led. Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 24, 2013 Tak for hygggelig info om dig/jer, Helle :) Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 25, 2013 Mit navn: Camilla Steffensen Min alder: 25 Min beskæftigelse: Kontorassistent på et administrationskontor. Sidder med salg af andelslejligheder. Bopæl: Islands Brygge, København Parforhold: Kæreste (samlever) - Vi regner med at blive splejset sammen på Rådhuset når babyen er født. Min mands navn: Peter Min mands alder: 30 Min mands beskæftigelse: Rengøring af fly for SAS i lufthavnen Termin: 17. December Evt. forventede komplikationer under graviditet: Forhåbentlig ingen :) Sådan holder jeg mig i form under graviditeten: Jeg cykler og går meget. Men har ikke rigtig trænet i træningscenter siden jeg blev gravid -_- Så meget har jeg taget på indtil videre: Omkring 3-4 kilo - men pyt med det, så længe jeg har det godt :) Share this post Link to post Share on other sites