Jackie

Barnedåb

10 indlæg i dette emne

Skal jeres lille døbes? Og hvordan og hvornår skal det fejres? :)

Dicte skal døbes 25/8 kl. 9.00.. Det bliver i samme kirke som jeg er konfirmeret og af samme præst.

Derefter er planen, at vi skal være i et telt i mine svigerforældres have. Regner med at maden bliver hjemmelavet let frokostbuffet med f.eks. frikadeller, kartoffelsalat, alm salat, tærter osv... Hjemmelavet = af mig, mor, svigermor, stedmor og søster.. Så alle hjælper til og vi får det gjort på den billige måde ;) Derefter kaffe med bagerlagkage..

Gæster bliver nærmeste familie og nærmeste venner, dvs. i alt omkring 40 mennesker..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores dreng skal døbes på søndag den 23. juni.

Dåben skal foregå i Bjerringbro Kirke, som jeg selv er blevet konfirmeret i.

Derefter skal holde lidt fest i et forsamlingshus, hvor der er to som laver mad til et buffet bord. Derefter er der is fra Vebbestrup og vi slutter af med hjemmelavet muffins og kransekagetoppe.

Vi bliver 48 personer i alt.

Den dåbskjole som han skal have på er 80 år gammel og blev for første gang båret af min bedstefar. Desuden har næsten alle i min familie på min mors side haft den på - der i blandt mig selv. Så det bliver alt i alt en stor dag, som vi GLÆDER os rigtig meget til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har besluttet at Maja skal navngives. Vi tror det bliver den sidste lørdag i juli.

Jeg er ret splittet omkring om det er navngivningsfest for "familien" - så er vi 50 - eller om det er for den nærmeste familie (søskende og forældre/bedsteforældre) så er vi ca. 18 og beslutningen omkring dét er forskellen på om det er telt i haven eller opdækning i stuen.

Det er ikke maden jeg synes er det store issue, det er mere hvor meget vi skal gøre ud af det praktiske med borde stole og telt... Egentlig havde vi besluttet den lille model, allermest til ære for "de gamle" i familien.

Grundlæggende - når nu hun ikke skal døbes - må jeg indrømme at det hverken for mig eller manden er vigtigt rigtigt at holde noget. Vi har haft et væld af barselsgæster og dem vi ville invitere har næsten alle i familien set Maja under hyggelige og uformelle forhold - og mens jeg så sætter lidt ord på dette og tænker lidt mere over det, bliver jeg endda i tvivl om om vi overhovedet vil den lille model heller.

Jeg synes ikke det er en "fest" at hun får sit navn - men jeg synes det var "en fest" hun kom til verden og det har vi sådan set fejret. Hendes navn har hun haft siden vi fik at vide i 4. måned at det var en pige. :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores dreng skal døbes på søndag den 23. juni.

Dåben skal foregå i Bjerringbro Kirke, som jeg selv er blevet konfirmeret i.

Derefter skal holde lidt fest i et forsamlingshus, hvor der er to som laver mad til et buffet bord. Derefter er der is fra Vebbestrup og vi slutter af med hjemmelavet muffins og kransekagetoppe.

Vi bliver 48 personer i alt.

Den dåbskjole som han skal have på er 80 år gammel og blev for første gang båret af min bedstefar. Desuden har næsten alle i min familie på min mors side haft den på - der i blandt mig selv. Så det bliver alt i alt en stor dag, som vi GLÆDER os rigtig meget til.

Hvor lyder det bare fantastisk med den tradition med en 80 år gammel dåbskjole. Der er noget magisk over dét. Jeg kan rigtig godt forstå I glæder jer. Og god fest på søndag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lyder det bare fantastisk med den tradition med en 80 år gammel dåbskjole. Der er noget magisk over dét. Jeg kan rigtig godt forstå I glæder jer. Og god fest på søndag :)

Mange tak... Regner med at lave en lille tråd om dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak... Regner med at lave en lille tråd om dagen.

God ide! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have pigerne døbt d. 1. Sept.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alba skal døbes den 6/7 kl 11. i Ry kirke :)

Vi har inviteret ca. 30 (den nærmeste familie og venner) til kaffe, min søsters overlækre lagkage :sandie samt andet kageværk og måske en lille bolle :mam - om aftenen skal vi have helstegt pattegris, fløde kartofler, kartoffelsalat og salater, til dessert regner vi med noget lækker is :P Vi skal være hjemme hos os selv, og så rykker vi rundt på møblementet, vi flytter bl.a. sofaen ind på babyværelset og laver ammeværelse derinde - så vi ikke skal sidde og blotte :hophop midt i lagkagen :whistling

Vi kører lidt (okay meget) et grønt tema - måske noget skovhalløj :balloon , måske skulle man oprette en planlægningstråd? - men okay, jeg får nok ikke skrevet i den - se hvordan det er gået med billeder og fødselsberetning :rolleyes (hold op der er meget at se til med sådan en lille en :baby1 ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal holde kombineret barnedåb og bryllup den 31. August :)

Vi bliver nogle af 40 og skal have mad udefra.

Bassen skal døbes i en 104 års gammel familiedåbskjole som hans tipoldemor har syet på min fars side og som vi alle er døbt i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

James skal døbes d. 25 august i Trinitatis Kirke ( den med rundetårn) hvor jeg selv er døbt og min mand og jeg blev gift :biglove

Vi har ikke den efterfølgende fest på plads, men tor de bliver med brunch på golfbanen ved siden af os. Vi har dog ikke booke det endnu da vi skulle forbibog spise brunch og aftale nærmere den lørdag James blev født ;)

Vi inviterer den nærmeste familie og venner, så en 28 stykker tror jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER