mor-til-asta-09

Nogle der planlægger barnedåb?

10 indlæg i dette emne

Synes vi skal have noget mere gang i denne gruppe, så nu kommer der en ny tråd. BARNEDÅB. :D

Er i begyndt at snakke om hvornår, og hvordan og hvorledes det skal holdes?

Herhjemme er planlægningen godt igang, da vi skal holde dåb samme dag som vi skal sige ja til hinanden, så det kræver lidt mere planlægning :D

Fortæl fortæl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uh, det var tidligt! :D

Altså, vi har da snakket om årstiden (vinter vs forår), og så bliver den nok holdt ca ligesom storesøsters: gudstjeneste i kirken, og frokost + kaffe bagefter, enten i DUI-huset i Roskilde, eller et selskabslokale.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, det var tidligt! :D

Altså, vi har da snakket om årstiden (vinter vs forår), og så bliver den nok holdt ca ligesom storesøsters: gudstjeneste i kirken, og frokost + kaffe bagefter, enten i DUI-huset i Roskilde, eller et selskabslokale.

Ja mega tidligt. :D

men synes bare ikke der er gang i gruppen, og det var lige det jeg kunne komme i tanke om. haha :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har så evig ret. Det er en STILLE gruppe, og hvordan kan det lade sig gøre med alle de kommende skønne sep. bebser som vi venter os?

Lad os bare få alle mulige emner på bordet.

Vi er først lige for lidt tid siden blevet enige om at jeg må få min vilje om en kirkelig barnedåb, så selvom han lige har friet, så har vi ikke råd til bryllup nu og her, så tror barnedåb kommer til at ligge i dec/jan og så tager vi et rådhus bryllup inden bettemåsen kommer, og et 'rigtig' bryllup når vi får råd og jeg ser mere alm. ud igen ;).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har så evig ret. Det er en STILLE gruppe, og hvordan kan det lade sig gøre med alle de kommende skønne sep. bebser som vi venter os?

Lad os bare få alle mulige emner på bordet.

Vi er først lige for lidt tid siden blevet enige om at jeg må få min vilje om en kirkelig barnedåb, så selvom han lige har friet, så har vi ikke råd til bryllup nu og her, så tror barnedåb kommer til at ligge i dec/jan og så tager vi et rådhus bryllup inden bettemåsen kommer, og et 'rigtig' bryllup når vi får råd og jeg ser mere alm. ud igen ;).

Jeg er ikke så meget til det der rådhus bryllup, så vi er nødt til og finde pengene. :D

Men vi holder det lørdag d. 18 Januar, med vielse og dåb i kirke efterfuldt af dåbsreception om eftermiddagen, også stor bryllupsfest om aftenen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke så meget til det der

rådhus bryllup, så vi er nødt til og finde pengene. :D

Men vi holder det lørdag d. 18 Januar, med vielse og dåb i kirke efterfuldt af dåbsreception om eftermiddagen, også stor bryllupsfest om aftenen :D

Det lyder som en alletiders idé. Jeg er absolut heller ikke fan af rådhus bryllup, men det er det vi kan lige nu også venter vi med det rigtige bryllup til der er bare lidt plads i økonomien. .Men dåb og bryllup samme dag, lyder virkelig romantisk og praktisk. Mine forældre gjorde det samme for 31 år siden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en alletiders idé. Jeg er absolut heller ikke fan af rådhus bryllup, men det er det vi kan lige nu også venter vi med det rigtige bryllup til der er bare lidt plads i økonomien. .Men dåb og bryllup samme dag, lyder virkelig romantisk og praktisk. Mine forældre gjorde det samme for 31 år siden :)

Ja og så vi ser det, så er det jo begrænset hvor meget bettemanden kan huske fra den dag alligevel :D

Groft sang kan man jo egentlig sige at han får en større fest end storesøster :D hihi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej!

Enig. - gang i gruppen :)

Vi har faktisk talt om at skyde barnedåb helt til om foråret.. Vi holdt Astas dåb til Fastelavn og jeg var ved at gå til med stress! Kunne simpelthen ikke fi de ud af det - er ellers rigtig god til at planlægge.

Synes det kunne være så hyggeligt med folk i haven også og vi skal sparre op, så jeg tror vi venter ;)

Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej!

Enig. - gang i gruppen :)

Vi har faktisk talt om at skyde barnedåb helt til om foråret.. Vi holdt Astas dåb til Fastelavn og jeg var ved at gå til med stress! Kunne simpelthen ikke fi de ud af det - er ellers rigtig god til at planlægge.

Synes det kunne være så hyggeligt med folk i haven også og vi skal sparre op, så jeg tror vi venter ;)

Kram

Man skal bare huske at de skal navngives inden 6 mdr. ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke så meget til det der rådhus bryllup, så vi er nødt til og finde pengene. :D

Men vi holder det lørdag d. 18 Januar, med vielse og dåb i kirke efterfuldt af dåbsreception om eftermiddagen, også stor bryllupsfest om aftenen :D

Det lyder faktisk rigtig hyggeligt! :) God ide at holde dåbs- og bryllupsfest lidt adskilt.

Jeg tror, jeg hælder mere og mere til at udskyde dåben til foråret. Vi har en del familie, der kommer langvejs fra, og det ville være træls, hvis de ikke kunne komme pga. vejret. Og aå må vi jo bare sørge for at få betten navngivet inden da. Det foregår heldigvis elektronisk i vores kommune. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER