Guest

Skoldkopper eller??

4 indlæg i dette emne

Silas startede søndag eftermiddag med høj feber og meget sløjhed... mandag er feberen faldet til 38... mandag eftermiddag opdager jeg råde knopper på hans ben, og der er kommet flere til siden...

Jeg ved det er en de er gået hjem med skolekopper i det børnecenter hvor han lige er startet for ca 11 dage siden. men er inkubationstiden ikke 2 uger? og skal skolekopper ikke normalt starte på kroppen, og i ansigtet, og senere at sprede sig til arme og ben?

hvordan går man konstateret hvad det er? går man til lægen og får ham til at vurdere eller hvad gør man lige?

Er der nogen der har oplevet det har startet på benene?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er det ikke noget med at skoldkopper er sådan nogle små blæner? Altså små knopper med væske i?

Jeg mener at der går mellem ca.10 og 20 dage fra smitte til udbrud. Og jo de starter gerne i ansigt eller krop.

Ring til din læge, det lyder ikke helt som skoldkopper (det kan også være varmeknopper grundet feberen) men jeg ville lige få det tjekket hos lægen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er skoldkopper, hvordan han har fået dem... tja det ander jeg ikke.. for hende i VS som skulle have skoldkopper, det var falsk alarm... :wacko

Der er ingen tivivl om at der er skoldkopper, der er rigtig mange på hans ben, og arme.. og nogle små i hovedet, og det ser også ud som om ryggen bryder ud snart...

Det værste er at han er sååå plaget af det når han skal sove, så han vågner grædende op, og græder og græder og vrider sig... vi giver panodil, og har noget zinkparay som skulle dulme kløen... Men det tager vist kun toppen, min lille stakkel :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er skoldkopper, hvordan han har fået dem... tja det ander jeg ikke.. for hende i VS som skulle have skoldkopper, det var falsk alarm... :wacko

Der er ingen tivivl om at der er skoldkopper, der er rigtig mange på hans ben, og arme.. og nogle små i hovedet, og det ser også ud som om ryggen bryder ud snart...

Det værste er at han er sååå plaget af det når han skal sove, så han vågner grædende op, og græder og græder og vrider sig... vi giver panodil, og har noget zinkparay som skulle dulme kløen... Men det tager vist kun toppen, min lille stakkel :(

Øv!! Det lyder ikke rart :( Stakkels Silas - kram til ham fra mig!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER