Mette

Fødselsoversigt juni'13

8 indlæg i dette emne

Skal vi ikke have en oversigt over vores fødsler? Tænker ikke at de skal samles her i det første indlæg da jeg nok ikke kan overskue det snart, men hvis hver bare skriver det i et indlæg nedenunder :)

Fødselsdato:

Terminsdato:

Vægt:

Længde:

Køn/navn:

Lidt om fødslen:

Evt link til fødselsberetning:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fødselsdato: 9. Juni

Terminsdato: 7. Juni

Vægt: 2896g

Længde: 49 cm

Køn/navn: En lille pige - Bella Gry

Lidt om fødslen: Fødslen gik meget hurtigt og "nemt"

Evt link til fødselsberetning: Det gik desværre så hurtigt, at jeg ikke kan huske så meget af den bagefter..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fødselsdato: 10 Juni

Terminsdato: 10 juni

Vægt:4205g

Længde:54cm

Køn/navn: Pige Josephine

Lidt om fødslen: En hurtig fødsel som startede med vandafgang kl. 7 om morgenen. Kom ind til tjek på sygehuset kl. 14.45 og her begyndte veerne heldigvis at komme så småt. kl.15.45 blev vi modtaget på fødegangen hvor jeg var 6 cm åben. Kl. 16.40 10 cm åben og kl. 16.45 er Josephine født. Hurtig fødsel uden nogen form for smertelindring. Sprækkede lidt og blev syet. Josephine suttede med det samme og vi blev udskrevet samme aften.

Evt link til fødselsberetning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fødselsdato: 13. juni

Terminsdato: 1. juni

Vægt: 3250g

Længde: 50 cm

Køn/navn: pige - Christine

Lidt om fødslen: Blev sat igang 41+5 kl 8 om morgenen. Fik hurtigt veer og mødte op til tjek på hospitalet kl 13 igen. Fik kørt ctg og blev sendt til fødemodtagelsen hurtigt da jeg var 3 cm åben - så ville de tage vandet. Røg på fødegangen efter endnu en time, vandet blev taget - klart men senere lidt grønt. Der blev taget blodprøve fra babys hoved som viste faldende ph-værdi, så jeg fik akut kejsersnit, da baby ikke ville kunne klare fødslen til ende. Kl 17.11 blev hun født.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fødselsdato: 23. Juni 2013

Terminsdato: 14. Juni 2013

Vægt: 2985g

Længde: 52 cm

Køn/navn: pige - Vigga

Lidt om fødslen: 8,5 time fra første ve, mange lange intense veer uden rigtige pauser, ok overblik over hele fødslen, ingen smertelindring, førløsning med cup pga navlesnor om hals, 3.

Gradsbristning.

Evt link til fødselsberetning: kommer snart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fødselsdato: 23/6-13 kl. 23.59

Terminsdato: 19/6-13

Vægt: 3808 gram

Længde: 51 cm.

Køn/navn: Pige - Lucca

Lidt om fødslen:

Vandafgang kl. 18.15 og opkald til FG med aftale om at blive hjemme til veerne sagde 5-7 min imellem. kl. 20 er der 5 min imellem og da jeg ringer til FG igen er der 3 min imellem. Vi har 40 km. til FG der beder os køre og holde ind hvis det kommer for tæt på og ringe efter dem, så sender de en ambulance. Vi afleverer storesøster og så siger veerne pludselig 13 min. imellem hele køreturen, men vandet skyller ud (svært at styre i bilen) Da vi ankommer til FG tager veerne til igen og efter en lille gåtur på gangen, tager jeg et brusebad og derefter op i badekaret, da der er god udvidelse. Kl. 23.50 liger jeg mig på fødebriksen og 9 min efter er hun født. Virkelig en drømmefødsel uden smertelindring og med en meget overfladisk bristning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fødselsdato: 1/7-13

Terminsdato: 23/6-13

Vægt: 4080

Længde: 53

Køn/navn: Dreng/Kristian

Lidt om fødslen: Stod forkert ved bækkenet, så kejsersnit efter et døgns tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fødselsdato: 22/6-2013

Terminsdato: 21/6-2013

Vægt: 3960 g.

Længde: 52 cm.

Køn/navn: Olivia

Lidt om fødslen: gik rigtig hurtigt i starten op til de 8 cm. derefter kunne hun ikke komme ordentlig ned i bækkenet, da hun lå skævt. Fødslen endte i AKS. Jeg fik Epidural, bistik og elektroder på undervejs.

Evt link til fødselsberetning: Er i min signatur ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER