Stbaby

Væske-vandladningsskema

11 indlæg i dette emne

Xander er 6½ og har stadig mange uheld med at tisse i bukserne og bruger natble.

I foråret prøvede vi nogle piller der skulle nedsætte tis-mængden og sparke gang i hans egen produktion af det stof der nedsætter produktionen om natten - men uden held :(

I skolen har han specielle underbukser med indsyet 'ble' for han fortrænger sine uheld og underbukser og bukser er plask våde (ned til knæene) hvilket ikke er særlig godt for det sociale aspekt i at få gode venner i 0. klasse. De nye underbukser holder på vandet så de andre ikke kan se det.

I dag holder han fri for i 3 dage skal vi måle alt hvad han drikker og alt hvad han tisser, og det er lidt svært at holde styr på når han er i skole.

På mandag skal jeg til lægen med de tre ark + en urinprøve og så laver hun en henvisning til Skejby som vist nok er det bedste sted i Jylland ang. børneinkontinens.

Jeg håber SÅ meget de kan hjælpe ham, for han er jo i en alder hvor han er begyndt at sammenligne sig selv og er træt af natbleen og det at have så mange uheld.

Det bliver lidt spændende at se hvordan det går med målingerne, for han er meget obs på at gå i bad ALENE og være på wc ALENE, men jeg stoler ikke på han gør det ordenligt, så jeg har sagt at disse tre dage går jeg med.

Har taget en stor sodavandsflaske og skåret toppen af, så han har den at tisse i. Et lille bæger eller en skål er vist lidt for mærkeligt - og han er jo dreng, så han burde kunne ramme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nåh hvordan er det så gået indtil videre? og det bliver da spændende at se, hvad lægerne inde på Skejby kan gøre for ham, for jeg kan godt fortså, at det ikke er sjovt for ham, at have de problemer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ud over vi føler os noget tossede ved at stå med et dl-mål og måle tis, så går det fint.

Har fundet ud af at han slet ikke drikker i løbet af dagen - men det gør vi andre heller ikke :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

man kan købe sådan nogle små skåle at sætte på tissemanden.Ved apoteket.

Held og lykke med projektet. Jeg håber de kan hjælpe ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber de kan hjælpe ham på Skejby, for det må da ikke være sjov for ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber Skejby kan hjælpe... Det må bestemt ikke være sjovt, især ikke når han nu er ved at være bevidst om at det ikke er normalt... Men godt han har fået underbukser der kan suge det i skolen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er der noget nyt om resultatet??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået mail fra lægen om at papirerne er indsendt - men der er vist ½ - 1 års ventetid :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået mail fra lægen om at papirerne er indsendt - men der er vist ½ - 1 års ventetid :(

ej det er jo ikke fair for knægten, at han skal vente så længe, håber ventetiden mod al forventning er kortere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en dreng herhjemme med de samme problemer som du beskriver. Hvis vi i perioder er meget konsekvente med at han skal drikke meget i løbet af dagen, samt faste toilet tider, så kan vi faktisk næsten minimere det. Jeg uddyber lige en dag hvor jeg ikke er på mobilen;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Problemet er jo at faste toilettider også er træls og det hæmmer ham da han ikke kan lege hos andre (så skal jeg instruere forældrene i at han skal på wc kl. dit og dat og han synes det er pinligt at en fremmed voksen skal fortælle ham at han skal gå ud og tisse) og i skolen har lærerne ikke tid til at sige at han skal gå derud og han husker det ikke af sig selv (selvom vi har sagt 1000 gange han skal tisse i 10-pausen og efter madpakken).

Herhjemme er der ingen uheld da jeg jo siger til ham ca. hver anden time han skal på wc, men igen - han er ved at være så stor at det er pinligt / træls at mor siger han skal tisse :(

Så hvis han kan hjælpes på en eller anden måde (også med at få natbleen af med hormonpiller) så vil det jo være det bedste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER