GrønFrø

DIY sengerand og sengetøj

13 indlæg i dette emne

post-4741-0-44919900-1370948776_thumb.jp

Jeg har ikke syet siden jeg tog sykørekort i folkeskolen (og det er mange mange år siden).

Jeg besluttede mig alligevel for at låne svigermors symaskine og give det et forsøg med at sy en sengerand.

Det gik rimelig godt, så jeg syede også et sæt juniorsengetøj der passer til :-)

Det er slet ikke særlig svært og med en kostpris for materialer på ca 500 kr for både sengerand og sengetøj, er der da lidt at spare :-)

Jeg deler gerne ud af de erfaringer, jeg har gjort, hvis andre har mod på at kaste sig ud i et lignende projekt.

God dag til jer alle :-)

Jeg kan ikke finde ud af at vende billedet rigtigt - Sorry!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det fint!!! :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det godt nok fint. Super flot lavet. Gid man selv var så kreativ ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fint!!! :respekt

Tak ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det godt nok fint. Super flot lavet. Gid man selv var så kreativ ;)

Det var altså ikke så svært, da jeg først kom igang (for en uge siden, kunne jeg ikke huske at tråde en symaskine)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu spørger jeg RIGTIG dumt... Med disse tykke sengerande kan jeg jo se at de ikke går helt ind i hjørnet, men så er der vel 1 hjørne hvor enderne mødes hvor den jo så går helt ind i hjørnet, eller hvad? Og har du sat noget på til at binde ex. enderne sammen eller fast så den ikke rutcher rundt?

Jeg har lavet samlingen i fodenden, på den måde bliver alle 4 hjørner ens. Den er ikke bundet eller noget, den er lavet så den passer til sengen, så den står i spænd hele vejen rundt. Den stor rimelig fast, så jeg tror ikke, den flytter sig rundt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan har du regnet længden ud i forhold til sengens indre omkreds?

Jeg startede faktisk med at sætte skumgummiet i sengen mens det var alt for langt, og så klippede jeg det til, så jeg syntes, det passede. Herefter syede jeg betrækket, så det passede til skumgummiet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah. smart ;) Kan du evt. måle sengen og din skumgummi så jeg ikke behøver bruge samme metode?

Min seng er den almindelige træmmeseng fra ikea 60x120. Sengeranden er 340 lang :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er rigtig fin! Jeg er også ved at lære mig selv at sy.. man kan lave rigtig mange ting og jeg synes det er meget givende at man kan se et færdigt produkt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er rigtig fin! Jeg er også ved at lære mig selv at sy.. man kan lave rigtig mange ting og jeg synes det er meget givende at man kan se et færdigt produkt :D

Det er lidt sjovt, at man kan lave det selv. Næste projekt er savlesmækker. Det ser også ret nemt ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fint!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor har du købt skumgummi henne? synes kun jeg har fundet de steder hvor det er mega dyrt! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor har du købt skumgummi henne? synes kun jeg har fundet de steder hvor det er mega dyrt! ;)

Jeg har købt det i jysk. Det hedder hobbyskum og kommer i en plade på 200x80x3. Jeg har så selv skåret det til og limet det sammen. Hele pladen kostede 125 kr, så det var ikke så galt, synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER