Solvej99

Hvor mange uger holder jeres tumlinger sommerferie?

44 indlæg i dette emne

Det har jo været oppe i medierne, at mange vuggestuebørn ikke holder ret meget ferie.

Derfor synes jeg det kunne være interessant at høre, hvor mange uger jeres børn holder ferie fra VS/DP? :)

Theo holder 4 uger. Den første uge skal vi til Bornholm og den sidste uge skal vi i sommerhus. De to midterste uger skal vi bare hygge os sammen og jeg GLÆDER mig :biglove

Hva' med jer? :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Caroline holder 3 ugers ferie, den ene uge med med både mor og far, og de 2 andre uger er kun med mor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 3 ugers ferie + en forlænget weekend engang i sensommeren

Indtil videre skal vi bare være hjemme og hygge os og på lidt forskellige små ture, som bon bon land, Zoo, den blå planet tror jeg også vi skal prøve og ture til stranden hvis vejret er til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores drenge holdt begge 6 ugers ferie da de gik i vuggestuen, vi var begge studerende der og holdt fri alle hele sommeren. Så lækkert!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tobias skal have 4 ugers sommerferie.. En uge alene med mor, og 3 sammen med far og mor. Vi skal ikke rigtigt noget vildt. Vi tager endags ture. Pengene er lidt små så vi må gøre små ting. Vi skal i zoo, langelandsfortet, skoven, besøge familie og venner. ellers skal vi bare hygge herhjemme. Jeg glæder mig på rigtigt mange punkter, men er også bange for at det bliver for ensformigt for den lille, så jeg kæmper for at finde på ting.. så gode billige ideer er altid velkomne. :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tobias skal have 4 ugers sommerferie.. En uge alene med mor, og 3 sammen med far og mor. Vi skal ikke rigtigt noget vildt. Vi tager endags ture. Pengene er lidt små så vi må gøre små ting. Vi skal i zoo, langelandsfortet, skoven, besøge familie og venner. ellers skal vi bare hygge herhjemme. Jeg glæder mig på rigtigt mange punkter, men er også bange for at det bliver for ensformigt for den lille, så jeg kæmper for at finde på ting.. så gode billige ideer er altid velkomne. :7himmel

Jeg synes det lyder som nogle rigtig gode idéer :)

I den alder behøver de jo heller ikke at komme langt væk på dyre ferier. De forstår det jo ikke alligevel ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder 3 ugers ferie sammen alle tre i juli, hvor vi bare skal være hjemme eller hos bedsteforældre. Måske tager vi også en uge sydpå i september :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder tre ugers ferie. En af ugerne skal vi på camping i Skagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise holder kun officielt 2 ugers ferie fra VS, men jeg har valgt at gøre det sådan for at have muligheden for at kunne sende hende afsted og holde hende hjemme, som det passer mig resten af sommeren. Jeg har en del forberedelse jeg skal have styr på i løbet af ferien og der vil det være dejligt at have muligheden for at sende hende i VS og så få arbejdet lidt hjemme. Men jeg har bestemt tænkt mig at hun skal have fri fra VS mere end de 2 uger, jeg vil bare gerne have friheden til at vælge hvilke dage jeg vil holde hende hjemme og hvilke dage jeg vil sende hende afsted for at få lavet noget andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lasse holder 3 ugers sommerferie. Det er endnu ikk helt på plads hvor meget ferie manden tager, men det ender nok med at han tager to uger og jeg har 3 uger.

Vi ska nogle dage til Skagen tror jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix holder også 3 ugers sommerferie igen i år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder tre uger igen i år :) en uge her i juni og to uger i august. Så må jeg se om jeg kan tage nogen fridage indimellem eller måske nogen halve dage - det kunne jeg i hver t fald godt tænkte mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zoey har 3 ugers ferie. 1 med Henrik og jeg. Og 2 med mig alene.

Henrik og jeg har også en uge alene sammen. Så vi er sådan et par alle ser ned på fordi Zoey så også burde have ferie.

Men eftersom Zoey er ved mig konstant fra hun kommer hjem til næste dag. Er det svært at opretholde et ægteskab

Feks nu ligger jeg i sengen med Zoey mens Henrik arbejder i stuen.

Så Henrik og jeg har ingen tid sammen. Derfor har vi valgt den uge for at "redde" ægteskabet.

Edit - vi et jo hjemme den uge, så vi henter nok Zoey lidt tidligere end normalt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zoey har 3 ugers ferie. 1 med Henrik og jeg. Og 2 med mig alene.

Henrik og jeg har også en uge alene sammen. Så vi er sådan et par alle ser ned på fordi Zoey så også burde have ferie.

Men eftersom Zoey er ved mig konstant fra hun kommer hjem til næste dag. Er det svært at opretholde et ægteskab

Feks nu ligger jeg i sengen med Zoey mens Henrik arbejder i stuen.

Så Henrik og jeg har ingen tid sammen. Derfor har vi valgt den uge for at "redde" ægteskabet.

Edit - vi et jo hjemme den uge, så vi henter nok Zoey lidt tidligere end normalt

Det synes jeg ikke du skal skamme dig over. Det er da en rigtig god begrundelse!

Og hun har jo altså også 3 uger :) Så det er jo ikke fordi I ikke vil være sammen med hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Minimum 4 uger. Bh har lukket i tre uger, og den sidste uge skal vi på ferie (håber jeg).

Skal nok lige siges, at hun pt i forvejen kun går i børnehave 20 timer om ugen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg ikke du skal skamme dig over. Det er da en rigtig god begrundelse!

Og hun har jo altså også 3 uger :) Så det er jo ikke fordi I ikke vil være sammen med hende.

Mange tak for din kommentar :) en fb gruppe havde linket til artiklen og alle svinede forældre der kunne finde på at aflevere deres børn når de selv havde fri.

Og siden da har jeg ikk rigtigt fortalt folk vi holder en uge alene. Lidt latterligt, men man vil jo helst ikke opfattes som en dårlig forælder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva har 2 ugers ferie :(

Vi skal desværre intet, da J skal arbejde.

Det var meningen vi skulle på hytteferie på bornholm, men da vores seng braste sammen, måtte vi jo bruge vores ferie-penge på en ny seng. :(

J kunne lige så godt tage arbejde i ferien også så, for vi ville ikke ha' råd til de vilde ting alligevel.

Jeg går ud fra at weekenderne er hellige og at vi skal i Jesperhus den ene og Lego-land den anden, i de to uger. :)

Eller det håber jeg da, eller bliver det to lange uger, med en pige der keder sig :P (det kan jo kun være SÅ sjovt at gå på legepladsen med mor)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for din kommentar :) en fb gruppe havde linket til artiklen og alle svinede forældre der kunne finde på at aflevere deres børn når de selv havde fri.

Og siden da har jeg ikk rigtigt fortalt folk vi holder en uge alene. Lidt latterligt, men man vil jo helst ikke opfattes som en dårlig forælder.

Jeg tror bare at folk generelt undrer sig over, hvis et barn kun har 1-2 ugers ferie, når man ved at forældrene fx har 3 uger.

Børn har jo lige så meget brug for ferie som de voksne. Deres "job" er jo VS. Der er andre børn og voksne at forholde sig til og der er regler, der skal følges. Jeg tror desværre at nogen forældre mener at deres børn "bare" har det sjovt i daginstitutionerne og at de ikke ved, hvad de skal lave med dem. Og det synes jeg personligt er synd :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva har 2 ugers ferie :(

Vi skal desværre intet, da J skal arbejde.

Det var meningen vi skulle på hytteferie på bornholm, men da vores seng braste sammen, måtte vi jo bruge vores ferie-penge på en ny seng. :(

J kunne lige så godt tage arbejde i ferien også så, for vi ville ikke ha' råd til de vilde ting alligevel.

Jeg går ud fra at weekenderne er hellige og at vi skal i Jesperhus den ene og Lego-land den anden, i de to uger. :)

Eller det håber jeg da, eller bliver det to lange uger, med en pige der keder sig :P (det kan jo kun være SÅ sjovt at gå på legepladsen med mor)

Øv, at I ikke skal til Bornholm alligevel. Så kunne det være at vi var stødt ind i hinanden :)

Hvorfor er du ked af de 2 uger? Fordi I ikke har mulighed for mere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, at I ikke skal til Bornholm alligevel. Så kunne det være at vi var stødt ind i hinanden :)

Hvorfor er du ked af de 2 uger? Fordi I ikke har mulighed for mere?

Jaeh.. havde jo håbet på en længere ferie med en masse oplevelser for Maliva, inden vi blev en familie på 4. Det skulle desværre ikke rigtigt være sådan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maja holder ferie i 6 uger. Manden havde allerede bestilt sine tre ugers ferie, inden Maja startede i DP. Han har ferie uge 27-29. Vores DP holder så ferie 29-31, så der holder jeg Maja hjemme frem for at sende hende i gæste-DP - jeg skal alligevel bare gå hjemme indtil efter sommerferien og så søge job de uger jeg ikke har ferie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica holder tre uger sammen med begge sine forældre. (VS holder lukket i 2 uger, men børnene skal holde 3 uger, for at personalet kan holde ferie også)

Jeg har ikke mere sommerferie, så derfor 3 uger. Min mand har godt nok 6 uger, men den første uge skal han på fisketur med vennerne og så er vi jo også i gang med projekt ombygning, så hvis det skal rykke bare lidt, så skal han have ro til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I år har vi kun planlagt to uger ferie sammen. Det er lige når jeg går på barsel. Så ser vi tiden an, og tager nok en uge i september, vi skal lige se hvordan det hele går med den lille ny. Så umiddelbart er vi nogle af de "onde" forældre, der kun giver deres barn to uger :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har planlagt 2 uger i september hvor vi skal rejse med svigerfamilien. Jeg vil også gerne holde en uge for os selv i juli, men det er ikke planlagt endnu. Denne uge er Samuel alligevel hjemme pga skoldkopper, men han er frisk så det bliver en slags ferie hvis ikke han får det dårligere. Jeg går hjemme fordi jeg søger arbejde og derfor kan jeg også tage ham ud af VS nogle dage i sommerene hvis det er. F.eks. når min mor har ferie, så kan vi være lidt dér.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofia er jo næsten tumling nu, så jeg er begyndt at kigge herinde også;-) Vi har ferie alle tre i uge 29-31. Det skal vi en uge i ferielejlighed i Æbeltof, og ellers være hjemme. Jeg er også hjemme meget af tiden i uge 27,28 og 32, da jeg skal sidde og lave årsplaner og bestille materiale. Så i de uger får hun korte dage og måske et par enkelte fridage:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER