Solvej99

Hvor mange uger holder jeres tumlinger sommerferie?

44 indlæg i dette emne

Silje har 3 ugers fri + en uge med korte dage. Jeg har fri 2,5 uge og min mand har 4 uger.

Vi skal mest bare være i haven men skal også 4 dage til tværsted med svigerfamilien

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jaeh.. havde jo håbet på en længere ferie med en masse oplevelser for Maliva, inden vi blev en familie på 4. Det skulle desværre ikke rigtigt være sådan.

Nå, hvor ærgerligt :( Hvorfor ikke? Er du stadig i aktivering til den tid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, hvor ærgerligt :( Hvorfor ikke? Er du stadig i aktivering til den tid?

Det går jeg ud fra jeg er, medmindre jeg bliver sygemeldt i morgen. (skal snakke med lægen om det, men der kommer en opdatering i mor-tråden og graviditetstråden en af dagene).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for din kommentar :) en fb gruppe havde linket til artiklen og alle svinede forældre der kunne finde på at aflevere deres børn når de selv havde fri.

Og siden da har jeg ikk rigtigt fortalt folk vi holder en uge alene. Lidt latterligt, men man vil jo helst ikke opfattes som en dårlig forælder.

Der er STOR forskel på om man gør som jer, eller om man holder ferie og sender sit barn i pasning, uden barnet får ferie. Meget stor forskel. Jeres løsning kan jeg intet problem se i, den anden version derimod har jeg godt nok svært ved at se fidusen i.. Små børn har vel lige så meget brug for ferie som os andre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dicte holder 3 ugers ferie sammen med mor og far :) Dagplejen har lukket i de samme uger. Helt særligt har vores dagplejer fået lov til at holde 3 ugers ferie i august også, så det er jeg lidt spændt på hvordan det går med gæstepleje så længe.

Vi har lige haft en uges ferie, og det var skønt at være sammen i en hel uge, så jeg GLÆDER mig til sommerferien! (Også fordi jeg har så meget arbejde pt at hænger mig laaaangt ud af halsen....)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

simon får 2 uger og det holder vi også. jeg er jo lige kommet tilbage fra barsel så det må være fint. også så han ikke skal til at køres ind helt forfra efter ferien. Tilgengæld skal vi så både på ferie til nytår og i vinterferien også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så lige kigget på VS's ferieplan idag og kan se at de 2 primærpædagoger, som er på Lise, begge holder ferie samtidig i 2 uger, så derfor har jeg alligevel besluttet at planlægge Lise's ferie 100% og holde hende hjemme i de 2 uger også, så hun nu ialt får 4 ugers ferie fra VS. De er så ikke sammenhængende, hun får først 2 uger fri, så en uge i VS, og så 2 uger fri igen. I den uge hvor hun er i VS skal jeg så have nået at arbejde en masse, da jeg skal til møder og planlagt hele det næste skoleår.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste år holdte vi 4 ugers ferie med Malthe. De 3 af ugerne var vi sammen som familie og den sidste uge var det bare mig og Malthe. Men vi havde årskort til Aalborg zoo så vi hyggede vældigt med nogle ture dertil og ture ned til mormor og morfar.

I år har vi tre ugers sommerferie - hele familien. En uge i juli og to uger i august. Vi skal på camping i juli og så har vi købt årskort til djurs sommerland som ligger 20 min fra mormor og morfar. Vi har lånt mormor og morfars telt som skal slåes op i vores have og skal ha lavet terrasse og bålsted... Total råhygge. Glæder mig helt vildt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn og jeg har to ugers sommerferie sammen, og så havde vi en uge i maj, hvor vi var en tur i Spanien. Jeg kan godt lide at dele min ferie lidt ud på året i stedet for at holde det hele i juli måned fx. :)

Jeg forstår heller ikke, hvad der får folk til at aflevere deres børn i institution, når de selv holder ferie. Med en travl hverdag synes jeg, det er fantastisk at holde fri sammen, hygge og tage på ture. Hepper på solskin :yay !

Jeg er så "heldig", at min søns vuggestue ikke har lukkedage, så jeg behøver ikke at tilrettelægge min ferie efter det. Det synes jeg er rigtig rart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Melissa har fri fra DP i uge 26-28, hvor DP holder ferie, vi har af forskellige årsager valgt at takke nej tak til gæste-DP. I stedet får M. Mormor/moster uger i uge 26-27, jeg har ferie i uge 28, 29, 30. DP ville have haft hende retur i DP fra uge 29, men Melissa får altså ferie sammen med os Herhjemme i uge 29 også :) Også er vi nødt til at sende hende afsted i DP så småt i uge 30, selvom vi er herhjemme. Det går ikke så godt i DP og vi forventer en (om muligt) forværring ovenpå sommerferien fra DP, så vi vil gerne kunne hente hende ved problemer osv. Så i alt får hun 4 ugers fuld ferie- også delvist i uge 30.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm.... Så er vi også "onde" forældre hvis det skal sættes sådan op.....

Min mands firma holder lukket i uge 29-30, og drengenes DP holder lukket 30-31. I uge 29 holder manden og jeg ferie selv, og drengene bliver sendt i DP. (Måske kun 3 af dagene)

De næste 2 uger holder drengene ferie med hhv os begge, og mig.

Nu har jeg ikke læst artiklen, men jeg kan ikke se hvorfor det vi gør skulle være så forkert.... Manden og jeg planlægger at tage nogle "kedelige" voksenture de dage, og ting vi ellers ikke kan gøre når drengene er hjemme. Vi er stærkt begrænsede af at begge drenge skal sove middagslur, og vi ikke har plads til 2 barnevogne i bilen. Så heldagsture er ikke en mulighed med dem i år.

Og ærlig talt, så vil jeg da også nyde at tanke lidt op på mand-kone kontoen, med nogle dejlige ture ud i det blå.

Og det har jeg det altså ikke dårligt over.... For det betyder ikke at jeg ikke elsker mine børn, eller elsker at tilbringe tid med dem! Jeg elsker bare også at tilbringe tid med min mand, og pleje vores forhold, så vi, også fremadrettet, kan være et stærkt team og en fast base for vores dejlige drenge. Det tror jeg betyder mere for dem, end om de får 2 1/2 eller 3 ugers ferie i år :)

(Nu siger jeg ikke at alle "småbørns-ægteskaber" ville holde, hvis man holdte ferie selv ind imellem, men som mor til 2 drenge på 1 og 2 år, så ved jeg at det er vigtigt for os at passe godt på vores forhold, så vi ikke drukner i bleer og praktiske gøremål :) )

Men selvfølgelig skal vores drenge også hjem og holde sommerferie, og fyldes op med kærlighed, solskinsdage i haven, og hyggelige udflugter, og jeg GLÆDER mig!! :wub

Ja..... Måske jeg så er en ond mor......

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm.... Så er vi også "onde" forældre hvis det skal sættes sådan op.....

Min mands firma holder lukket i uge 29-30, og drengenes DP holder lukket 30-31. I uge 29 holder manden og jeg ferie selv, og drengene bliver sendt i DP. (Måske kun 3 af dagene)

De næste 2 uger holder drengene ferie med hhv os begge, og mig.

Nu har jeg ikke læst artiklen, men jeg kan ikke se hvorfor det vi gør skulle være så forkert.... Manden og jeg planlægger at tage nogle "kedelige" voksenture de dage, og ting vi ellers ikke kan gøre når drengene er hjemme. Vi er stærkt begrænsede af at begge drenge skal sove middagslur, og vi ikke har plads til 2 barnevogne i bilen. Så heldagsture er ikke en mulighed med dem i år.

Og ærlig talt, så vil jeg da også nyde at tanke lidt op på mand-kone kontoen, med nogle dejlige ture ud i det blå.

Og det har jeg det altså ikke dårligt over.... For det betyder ikke at jeg ikke elsker mine børn, eller elsker at tilbringe tid med dem! Jeg elsker bare også at tilbringe tid med min mand, og pleje vores forhold, så vi, også fremadrettet, kan være et stærkt team og en fast base for vores dejlige drenge. Det tror jeg betyder mere for dem, end om de får 2 1/2 eller 3 ugers ferie i år :)

(Nu siger jeg ikke at alle "småbørns-ægteskaber" ville holde, hvis man holdte ferie selv ind imellem, men som mor til 2 drenge på 1 og 2 år, så ved jeg at det er vigtigt for os at passe godt på vores forhold, så vi ikke drukner i bleer og praktiske gøremål :) )

Men selvfølgelig skal vores drenge også hjem og holde sommerferie, og fyldes op med kærlighed, solskinsdage i haven, og hyggelige udflugter, og jeg GLÆDER mig!! :wub

Ja..... Måske jeg så er en ond mor......

Sådan opfatter jeg hverken dig eller andre, der gør i stil med jer!

Min opfattelse er, at modstanden i artiklen er mod dem, der slet ikke holder ferie med deres børn! Og det gør du og manden jo (ligesom mange andre!), selv om I også prioriterer tid til parforhold og praktiske gøremål!

Selv har vi lige holdt en uges ferie alle sammen og vi holder 2 uger igen i august.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm.... Så er vi også "onde" forældre hvis det skal sættes sådan op.....

Min mands firma holder lukket i uge 29-30, og drengenes DP holder lukket 30-31. I uge 29 holder manden og jeg ferie selv, og drengene bliver sendt i DP. (Måske kun 3 af dagene)

De næste 2 uger holder drengene ferie med hhv os begge, og mig.

Nu har jeg ikke læst artiklen, men jeg kan ikke se hvorfor det vi gør skulle være så forkert.... Manden og jeg planlægger at tage nogle "kedelige" voksenture de dage, og ting vi ellers ikke kan gøre når drengene er hjemme. Vi er stærkt begrænsede af at begge drenge skal sove middagslur, og vi ikke har plads til 2 barnevogne i bilen. Så heldagsture er ikke en mulighed med dem i år.

Og ærlig talt, så vil jeg da også nyde at tanke lidt op på mand-kone kontoen, med nogle dejlige ture ud i det blå.

Og det har jeg det altså ikke dårligt over.... For det betyder ikke at jeg ikke elsker mine børn, eller elsker at tilbringe tid med dem! Jeg elsker bare også at tilbringe tid med min mand, og pleje vores forhold, så vi, også fremadrettet, kan være et stærkt team og en fast base for vores dejlige drenge. Det tror jeg betyder mere for dem, end om de får 2 1/2 eller 3 ugers ferie i år :)

(Nu siger jeg ikke at alle "småbørns-ægteskaber" ville holde, hvis man holdte ferie selv ind imellem, men som mor til 2 drenge på 1 og 2 år, så ved jeg at det er vigtigt for os at passe godt på vores forhold, så vi ikke drukner i bleer og praktiske gøremål :) )

Men selvfølgelig skal vores drenge også hjem og holde sommerferie, og fyldes op med kærlighed, solskinsdage i haven, og hyggelige udflugter, og jeg GLÆDER mig!! :wub

Ja..... Måske jeg så er en ond mor......

Jeg synes på ingen måde det er uretfærdigt overfor drengene. Herhjemme holder Erica også kun ferie i halvdelen af de uger min mand har ferie (3 og 6 uger henholdvis). Og hvis det ikke var fordi vs kræver hun holder 3 ugers ferie, så tror jeg også nemt vi kunne gave nøjes med at melde to uger ind, og så mere give hende nogle spontan fridage i stedet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm.... Så er vi også "onde" forældre hvis det skal sættes sådan op.....

Min mands firma holder lukket i uge 29-30, og drengenes DP holder lukket 30-31. I uge 29 holder manden og jeg ferie selv, og drengene bliver sendt i DP. (Måske kun 3 af dagene)

De næste 2 uger holder drengene ferie med hhv os begge, og mig.

Nu har jeg ikke læst artiklen, men jeg kan ikke se hvorfor det vi gør skulle være så forkert.... Manden og jeg planlægger at tage nogle "kedelige" voksenture de dage, og ting vi ellers ikke kan gøre når drengene er hjemme. Vi er stærkt begrænsede af at begge drenge skal sove middagslur, og vi ikke har plads til 2 barnevogne i bilen. Så heldagsture er ikke en mulighed med dem i år.

Og ærlig talt, så vil jeg da også nyde at tanke lidt op på mand-kone kontoen, med nogle dejlige ture ud i det blå.

Og det har jeg det altså ikke dårligt over.... For det betyder ikke at jeg ikke elsker mine børn, eller elsker at tilbringe tid med dem! Jeg elsker bare også at tilbringe tid med min mand, og pleje vores forhold, så vi, også fremadrettet, kan være et stærkt team og en fast base for vores dejlige drenge. Det tror jeg betyder mere for dem, end om de får 2 1/2 eller 3 ugers ferie i år :)

(Nu siger jeg ikke at alle "småbørns-ægteskaber" ville holde, hvis man holdte ferie selv ind imellem, men som mor til 2 drenge på 1 og 2 år, så ved jeg at det er vigtigt for os at passe godt på vores forhold, så vi ikke drukner i bleer og praktiske gøremål :) )

Men selvfølgelig skal vores drenge også hjem og holde sommerferie, og fyldes op med kærlighed, solskinsdage i haven, og hyggelige udflugter, og jeg GLÆDER mig!! :wub

Ja..... Måske jeg så er en ond mor......

Jeg tror artiklen gik på de børn, der slet ikke holder fri fra institution hele sommeren, hvilket tilsyneladende er ret udbredt...? Det kan der jo være mange grunde til, men jeg synes der er ret stor forskel på, om man som forældre selv holder 3-4 ugers ferie, mens børnene er i institution, eller om man, som I gør, holder to ugers ferie med børn og en uge uden/delvist uden.

Vi er så gode til at dømme os selv og hinanden i lille Danmark. Især når det kommer til børn, men at holde en uges kæreste-ferie gør vist ikke nogen til dårlige forældre :-)!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan opfatter jeg hverken dig eller andre, der gør i stil med jer!

Min opfattelse er, at modstanden i artiklen er mod dem, der slet ikke holder ferie med deres børn! Og det gør du og manden jo (ligesom mange andre!), selv om I også prioriterer tid til parforhold og praktiske gøremål!

Selv har vi lige holdt en uges ferie alle sammen og vi holder 2 uger igen i august.

:ditto

Jeg ser altså også kun problemet hvis man slet ikke holder ferie med sine børn... Vi holder ind imellem fri og laver kæreste ting, praktiske ting i huset osv mens Dicte er i dagpleje. Det har jeg intet problem i

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cecilie holder 3 ugers ferie og så det løse :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemme hos os bliver det i første omgang til 14 dage - uge 27 og 28, da det passer med min mands ferie og så holder vi ham nok også hjemme den første tid når lillepigen kommer, så han også kan lære hende at kende. I alt bliver det nok til en 3-4 uger fordelt hen over sommer/efterår med de resterende to uger sådan sporadisk hist og pist eller som det lige passer med at manden måske også kan holde en uges barsel.

Vi glæder os til ferie! Elias bliver hentet af bedstemor og bedstefar et par dage før vi kommer ned og skal holde ferie dernede, så han får lidt ferie væk fra os og vi får lidt alenetid inden lillepigen kommer :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemme hos os bliver det i første omgang til 14 dage - uge 27 og 28, da det passer med min mands ferie og så holder vi ham nok også hjemme den første tid når lillepigen kommer, så han også kan lære hende at kende. I alt bliver det nok til en 3-4 uger fordelt hen over sommer/efterår med de resterende to uger sådan sporadisk hist og pist eller som det lige passer med at manden måske også kan holde en uges barsel.

Vi glæder os til ferie! Elias bliver hentet af bedstemor og bedstefar et par dage før vi kommer ned og skal holde ferie dernede, så han får lidt ferie væk fra os og vi får lidt alenetid inden lillepigen kommer :D

Nu bliver jeg lige nysgerrig. Vi havde nemlig oprindelig tænkt at gøre som jer, at holde Leo hjemme i starten med lillesøster. Men så læste jeg at det er vigtigt for dem at bevare det hele så normalt som muligt, altså at beholde hverdagen, når de er blevet storesøskende. Så vi har umiddelbart tænkt at sende ham afsted i hverdagene, dog nok med nogle korte dage...

Har du noget klogt at sige om det? (Hold op, hvor er man bare på ukendt tærren ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os holder vi 3 uger sammen, og vi planlægger at holde noget af ferien hos bedsteforældrene, da de har en stor gård. Jeg tror, det er godt for dem at komme lidt væk fra vuggestuen og få mulighed for at knytte bånd til familien, selvom de måske ikke husker det :P . Lad os krydse fingre for godt sommervejr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER