Tinakp

Hvilken Autostol og hvorfor?

82 indlæg i dette emne

Tak for svaret til dig også - den har vi også været omkring, men der bliver man anbefalet safefix plus i stedet for... men når det kommer til Römer, så er man næsten sikret en go autostol uanset - der er selvfølgelig nogle som ikke er blevet testet - så der kan det være svært at udtale sig... Men jeg synes også at det virker til at Trifix er en go stol...

Vi har en Trifix og er glade for den :) Den er meget nem at have med at gøre. Du må da gerne se den sat i bilen på torsdag hvis du har lyst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har Besafe combi x3. Den ka bare bagud og forudvendt.

Vi valgte den og har monteret den bagudvendt ud fra forskellige skrækscenarier, hvor jeg aldrig ville ku tilgive mig selv, hvis der skete noget med Anabella, hvor hun havde siddet forud og det kunne være afværget ved at vende bagud! (Gav det mening?)

F.eks. Ved et barn under 15 mdr. Kører man galt ved frontkollasion med 50 km/t flyver barnets hoved fremad med 180 km/t.!!! Der er ikke dokumenterede tilfælde for piskesmæld hos babyer, da de simpelthen brækker nakken!!

Det var faktisk det, der afgjorde det for os!

Autostolen fylder meget i bilen, men jeg er ligeglad, mit guld sidder sikkert og jeg/vi ka køre med god samvittighed!!

Jeg fik ogsaa BeSafen i forslag, men blev gjort opmaerksom paa, at den vil fylde noget mere en Britax-Roemer-stolene og Axkid minikid. Noget med haeldningen, mener jeg. Et barn vil for det meste vaere meget mere sikker i en hvilken som helst bagudvendt monteret korrekt, end i selv den bedst i test, korrekt monterede, iso-fixede forudvendte autostol(isofix kan ogsaa fejlmonteres...).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en besafe og de penge er bestemt ikk fortrudt. Den er med isofix, da det var et krav fra vores side. Lasse sidder super godt i den og så synes jeg at den har gode indstillinger.

Diskussionen omkring bagvendt eller forvendt stol gider jeg ikke at være med i, da det må være op til den enkle familie, hvad de finder bedst. Vi har købt efter hvad der var bedst for os og vores dreng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en besafe og de penge er bestemt ikk fortrudt. Den er med isofix, da det var et krav fra vores side. Lasse sidder super godt i den og så synes jeg at den har gode indstillinger.

Diskussionen omkring bagvendt eller forvendt stol gider jeg ikke at være med i, da det må være op til den enkle familie, hvad de finder bedst. Vi har købt efter hvad der var bedst for os og vores dreng.

Der er jo andre fordele ved forudvendt, som at baby kan vaere mere rolig - det oplevde jeg da i vores lejede, da vi sidst var i DK og det var til gengaeld rart nok. Saa ja, det er op til den enkelte familie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svaret til dig også - den har vi også været omkring, men der bliver man anbefalet safefix plus i stedet for... men når det kommer til Römer, så er man næsten sikret en go autostol uanset - der er selvfølgelig nogle som ikke er blevet testet - så der kan det være svært at udtale sig... Men jeg synes også at det virker til at Trifix er en go stol...

Hvem bliver man anbefalet den af i stedet for? :) Er det ikke fordi, at Trifix kun kan sidde i biler med top teather? For det er langt fra alle biler der har det. Så hvis man feks flytter rundt på stolen eller skal have anden bil, så er den måske ikke så smart? For i tests, scorer (FDM) scorer den højere end safefix plus er jeg ret sikker på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det tror jeg heller ikke, at vi vil... jeg har lige været inde og kigge nærmere på den - og den bliver også for dyr. Vi blev faktisk anbefalet en cybex Junofix i Babysam. Han talte meget varmt for den, på trods af, at det var en af de billigere autostole. Min mand var begejstret, jeg kunne ikke rigtig forliges med den pude foran - jeg synes at det virker til at de bliver klemt i den. Plus at man endnu ikke ved om det kan medføre farlige skader i maveregionen ved ulykker...

Jeg hælder mere og mere til Römer safefix må jeg indrømme....

Sjovt som den stol blir omtalt så positiv af diverse sælgere. Vi var i 3 forskellige butikker og alle tre sælgere startede med den stol og roste og jeg ved ikk hva. I den første butik prøvede vi at putte Lasse i den og jeg ku bare se at han sad absolut ikk godt plus den pude der.

Så da vi var i de to andre butikker og sælger gik hen til den stol, så sagde jeg at de ku godt droppe at sælge den stol til os for den ville vi ikk ha.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Vi købte ved kære børn i Herning, vi havde undersøgt markedet hjemmefra. Men hende vi snakkede med derinde, vidste virkelig meget om det, hun har været på kursus i sverige hvor de er mange år foran os danskere hvad angår autostole og sikkerhed.

Og de er til at forhandle ned i pris :)

Hvad gav i for den? Og ved nogen om den kan bruges i selebase? Jeg vil også helst have en der kan vendes begge veje, bagud nu og vendes når hun bliver for lang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik ogsaa BeSafen i forslag, men blev gjort opmaerksom paa, at den vil fylde noget mere en Britax-Roemer-stolene og Axkid minikid. Noget med haeldningen, mener jeg. Et barn vil for det meste vaere meget mere sikker i en hvilken som helst bagudvendt monteret korrekt, end i selv den bedst i test, korrekt monterede, iso-fixede forudvendte autostol(isofix kan ogsaa fejlmonteres...).

Den er KÆMPE :D Hehe..

Men barnet sidder højt og godt i den! Hun ka virkelig følge med ud af vinduet og bagruden nu - der er jo panorama view ;)

Men den ville aldrig fungere i en lille bil..

Der er tre forskellige hældninger på den og der går også lidt endnu før Anabella sidder HELT op i den..

Vi købte den hos kære børn i Århus og de er simpelthen så søde og kompetente derinde! De monterede den for os og vi ka altid komme ind og få tjekket, om den fortsat sidder korrekt, hvis vi er i tvivl.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Vi købte ved kære børn i Herning, vi havde undersøgt markedet hjemmefra. Men hende vi snakkede med derinde, vidste virkelig meget om det, hun har været på kursus i sverige hvor de er mange år foran os danskere hvad angår autostole og sikkerhed.

Og de er til at forhandle ned i pris :)

Sverige er SÅ langt foran på sikkerhed generelt!! Danmark og danskere ku virkelig lære noget af dem!

I Sverige har de frivilligt deres børn til at sidde bagudvendt indtil de er 3 år, fordi det er så meget sikrere!

(Og det er lov at køre med cykelhjelm i Sverige :D )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gav i for den? Og ved nogen om den kan bruges i selebase? Jeg vil også helst have en der kan vendes begge veje, bagud nu og vendes når hun bliver for lang.

Vi bruger den med sele - ikke selebase! Hende i kære børn sagde, at ved selebasen er sikkerheden afhængig af et så lille punkt, at det er sikrere med selen rundt om, da den fastholder et større område.

Selebasen er bedst til den første autostol, ved de efterfølgende er den ikke nødvendigvis bedre..

Edit: den koster 3300 til sele. Lidt dyrere med isofix..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er KÆMPE :D Hehe..

Men barnet sidder højt og godt i den! Hun ka virkelig følge med ud af vinduet og bagruden nu - der er jo panorama view ;)

Men den ville aldrig fungere i en lille bil..

Der er tre forskellige hældninger på den og der går også lidt endnu før Anabella sidder HELT op i den..

Vi købte den hos kære børn i Århus og de er simpelthen så søde og kompetente derinde! De monterede den for os og vi ka altid komme ind og få tjekket, om den fortsat sidder korrekt, hvis vi er i tvivl.

Der har vi jo koebt barnevogn og senest juniodynen, som hun sendte herned til os. Jeg roser dem helt generelt for god service :)

Jeg skal ogsaa have en lille bil, naar min gamle skal skiftes ud, saa der er al mulig grund til at gaa paa nr. sikker og snuppe en af dem, der fylder meget lidt.

Proev Italien - her havde de kun Besafen med isofix i den "lokale" babybutik, som var bagudvendt. Men her kegler boern jo generelt rundt i bilerne, saa bare det at have et barn spaendt fast i en stol... :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter at have læst det du har skrevet, har jeg været inde og læse mere om den - anbefalinger, anmeldelser osv. Og er ved at være rimelig overbevist om at det er en go stol - og at det nok også bliver den. Det er en Römer Safefix plus, ik?

Tak for dit uddybende svar!

Jo - det glemte jeg helt at nævne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gav i for den? Og ved nogen om den kan bruges i selebase? Jeg vil også helst have en der kan vendes begge veje, bagud nu og vendes når hun bliver for lang.

det er denne vi har: http://www.onskeborn.dk/oenskeboern/autostole-og-tilbehoer/fra-9-til-18-kg/besafe-izi-combi-x3-isofix/c-23/c-88/p-4717

vi gav det samme som den er på tilbud til ligenu :)

den kan dog kun bagud vendes med isofix, hvis ikke ikke har isofix har de denne http://www.onskeborn.dk/oenskeboern/autostole-og-tilbehoer/fra-9-til-18-kg/besafe-izi-combi-x3/c-23/c-88/p-4686 som monteres i selen, den skulle også kunne endes begge veje. Det eneste der er ved den er at den er lidt sværere og mere bøvlet at montere rigtigt. Men de er rigtig gode til at hjælpe med at montere den i ønskebørn, hende vi handlede med satte vores i så den sad rigtig, og vi fik afvide at hvis vi kom i tvivl om monteringen skulle vi bare komme derud igen, så ville de monter den påny :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Besafe combi x3. Den ka bare bagud og forudvendt.

Vi valgte den og har monteret den bagudvendt ud fra forskellige skrækscenarier, hvor jeg aldrig ville ku tilgive mig selv, hvis der skete noget med Anabella, hvor hun havde siddet forud og det kunne være afværget ved at vende bagud! (Gav det mening?)

F.eks. Ved et barn under 15 mdr. Kører man galt ved frontkollasion med 50 km/t flyver barnets hoved fremad med 180 km/t.!!! Der er ikke dokumenterede tilfælde for piskesmæld hos babyer, da de simpelthen brækker nakken!!

Det var faktisk det, der afgjorde det for os!

Autostolen fylder meget i bilen, men jeg er ligeglad, mit guld sidder sikkert og jeg/vi ka køre med god samvittighed!!

Ja det kan der være noget om - jeg synes at det er meget tankevækkende det du skriver - det er jo også derfor at det er vigtigt at man finder den rigtige autostol - og det kan være svært at gennemskue.

Jeg kan se at der er flere herinde der har denne autostol - og den virker også rigtig go og har alt det man kunne ønske sig af en autostol. Men minus er selvfølgelig at den fylder - det er ikke noget problem i vores stationcar, men vores opel corza kunne jeg være lidt nervøs for om den kunne være i. Men jeg vil sige at denne her er lige nu på højde med römer i mine overovervejelser....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Vi købte ved kære børn i Herning, vi havde undersøgt markedet hjemmefra. Men hende vi snakkede med derinde, vidste virkelig meget om det, hun har været på kursus i sverige hvor de er mange år foran os danskere hvad angår autostole og sikkerhed.

Og de er til at forhandle ned i pris :)

Måske at det var dem man skulle handle med så? Hvis man skal have to autostole, så ku det jo godt være at de var til at handle med....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Trifix og er glade for den :) Den er meget nem at have med at gøre. Du må da gerne se den sat i bilen på torsdag hvis du har lyst :)

Ja jeg vil gerne se den på torsdag! Det giver altid et godt billede når man ser dem sidde i bilen... tak anita

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en besafe og de penge er bestemt ikk fortrudt. Den er med isofix, da det var et krav fra vores side. Lasse sidder super godt i den og så synes jeg at den har gode indstillinger.

Diskussionen omkring bagvendt eller forvendt stol gider jeg ikke at være med i, da det må være op til den enkle familie, hvad de finder bedst. Vi har købt efter hvad der var bedst for os og vores dreng.

Hvad er det for en besafe I har Maria?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvem bliver man anbefalet den af i stedet for? :) Er det ikke fordi, at Trifix kun kan sidde i biler med top teather? For det er langt fra alle biler der har det. Så hvis man feks flytter rundt på stolen eller skal have anden bil, så er den måske ikke så smart? For i tests, scorer (FDM) scorer den højere end safefix plus er jeg ret sikker på :)

Det er inde på www.autostol.dk - det er en rigtig go hjemmeside, hvor det virker til at det er en som har meget erfaring med de forskellige autostole - og go til at vejlede i, hvad der passer bedst til ens behov. Så det var derinde jeg læste det - jeg kan ikke huske hvad der talte imod den, fremfor den anden.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt som den stol blir omtalt så positiv af diverse sælgere. Vi var i 3 forskellige butikker og alle tre sælgere startede med den stol og roste og jeg ved ikk hva. I den første butik prøvede vi at putte Lasse i den og jeg ku bare se at han sad absolut ikk godt plus den pude der.

Så da vi var i de to andre butikker og sælger gik hen til den stol, så sagde jeg at de ku godt droppe at sælge den stol til os for den ville vi ikk ha.

Okay, så er jeg glad for at vi ikke slog til. Jeg var også lidt fræk og spurgte ham om, hvordan det kunne være at han var så vild efter at sælge den, når nu den var betydeligt billigere end den römer vi havde kig på. Og dertil svarede han at de ville til enhver tid råde og vejlede i det, de vidste var mest sikker..... hmm....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kan der være noget om - jeg synes at det er meget tankevækkende det du skriver - det er jo også derfor at det er vigtigt at man finder den rigtige autostol - og det kan være svært at gennemskue.

Jeg kan se at der er flere herinde der har denne autostol - og den virker også rigtig go og har alt det man kunne ønske sig af en autostol. Men minus er selvfølgelig at den fylder - det er ikke noget problem i vores stationcar, men vores opel corza kunne jeg være lidt nervøs for om den kunne være i. Men jeg vil sige at denne her er lige nu på højde med römer i mine overovervejelser....

Hvis i kører mest og længst i jeres stationcar, kan I måske have den i den bil og så en mindre i den anden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg taenker ogsaa, at I maaske kan have en BeSafe i den ene og en Hi-Way II/Max-Way i opel corsaen? ellers er Two Way Elite ogsaa et bud, men den kan hun ikke komme i, foer hun er HELT vokset ud af den lille og saa skal man have en hovedstoette til den.Den kan hun sidde i til hun er 6 aar eller noget i den stil og den kan vendes forud, hvis man vil det de sidste aar - saa er det en baeltestol.

Jeg er ikke vild med Two Way Elite fremfor de andre to, men som en stol nr. to kunne jeg sagtens finde paa at vaelge den, fordi den er baade sikker og billig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i kører mest og længst i jeres stationcar, kan I måske have den i den bil og så en mindre i den anden?

Ja det har vi også snakket om - på den måde kan man selvfølgelig også købe to forskellige - hvis man nu er i tvivl hvilken en man skal vælge. For den lille bil bliver hovedsageligt brugt til at hente hende i - og det er kun 1 km....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg taenker ogsaa, at I maaske kan have en BeSafe i den ene og en Hi-Way II/Max-Way i opel corsaen? ellers er Two Way Elite ogsaa et bud, men den kan hun ikke komme i, foer hun er HELT vokset ud af den lille og saa skal man have en hovedstoette til den.Den kan hun sidde i til hun er 6 aar eller noget i den stil og den kan vendes forud, hvis man vil det de sidste aar - saa er det en baeltestol.

Jeg er ikke vild med Two Way Elite fremfor de andre to, men som en stol nr. to kunne jeg sagtens finde paa at vaelge den, fordi den er baade sikker og billig.

Ja jeg tror måske også at vi er ude i at vælge to efterhånden.... for man kan bare ikke få det hele i 1 autostol... altså som passer til både en stor og en lille bil...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det for en besafe I har Maria?

En Besafe iZI Comfort X3 med isofix. Lasse sidder rigtig godt i den og højt i forhold til andre stole.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En Besafe iZI Comfort X3 med isofix. Lasse sidder rigtig godt i den og højt i forhold til andre stole.

Okay - tak for det. Jeg synes stadig jeg er lidt i vildrede om, at hvis det skal være en besafe, om det så skal være en comfort eller en combi... Blev i vejledt i den i valgte, eller var det jeres eget valg - fordi du gerne vil have en fremadrettet? Jeg vil også rigtig gerne have en fremadrettet, men vil gerne have en optimal sikkerhed samme tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER