sivtop

Medfødt hofteskred

6 indlæg i dette emne

Jeg fik foretaget et kejsersnit d. 31. maj pga vores lille Kaya stod i UK.

Har læst om den forhøjede risiko for medfødt hofteskred ved børn som har ligget i UK. Efter kejsersnittet da hun blev undersøgt, fortalte de mig at der ikke virkede til at være noget galt umiddelbart. Men nu de sidste par dage har der lydt små knæklyde fra hendes hofte, oftest når vi har hende på puslebordet og hun spræller med de små ben :wub

Bliver så bekymret :( Ved godt det er det bedste hvis det bliver opdaget tidligst muligt, pga behandlingsmulighederne... men åh det gør helt ondt i moderhjertet at tænke på hun kan ende med at skulle ha sådan en skinne på... :(

Hun skal scannes her d. 4. juli.

Nogle med erfaringer indenfor hofteskred og helt små?

Og ikke mindst... er der nogle andre hvis babyer har lavet de her lyde i hoften, og der ikke har været noget galt? Det vil kunne berolige mig helt vildt :bye :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram Ved ikke noget om hofteskred, og ved godt at mit eksempel ikke er det samme, men vores søn knirkede i knæet, så vi var en tur omkring sygehuset og få ham scannet men der var ingenting :7himmel og knirkeriet gik bare over.

Jeg ved godt at der er forskel på knæ og hofte, men håber at vores historie kan være en lille bitte trøst alligevel. Nogle gange knirker de vist bare uden ar det betyder noget :kiss

Håber at I får positivt svar på scanningen og slipper med forskrækkelsen. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender heller ikke til hofteskred, men Ediths skulder "knækkede" lidt, da hun var lille. Det er gået væk, men var det, når hun sprællede med armene!

Forstår godt din bekymring. Krydser for det slet ikke er noget :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, hvor er i søde :wub

Jeg er stadig bekymret, helt vildt bekymret :( Men ringede til sygehuset i dag, vi skulle have været til scanning d. 4. juli, og ville prøve om ikke jeg kunne få fremskyndet det. Utroligt nok så var det slet ikke noget problem, allerede på torsdag skal vi til i stedet. Det er jeg rigtig glad for. Så kan vi i det mindste få noget afklaring. Tænker på det hele tiden... frygter det værste, men håber inderligt det bedste :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

William sad også i UK og gjorde det vist fra uge 28 ca og han sad dybt, men han havde i hvert fald intet problem. Da han kom ud havde han benene op af men det rettede sig hurtigt.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kaya blev scannet da hun var 14 dage gammel, pga sin bekymrede mor.. og hun gik fri, ikke noget galt med de små hofter. Pyyh lettelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER