MP <3

Opstart på job

6 indlæg i dette emne

Hej alle.

Jeg ved ikke helt om jeg ligger tråden rigtigt.

Nu ved jeg godt at vi alle sammen her i maj mødregruppen, næsten lige har født vores fantastiske babyer. Men jeg har snakket med mit arbejde angående hvornår jeg skal starte job igen. Man kan jo råde over de sidste 14 uger af orloven som man vil, og i den forbindelse kan jeg ikke finde ud af hvordan de skal bruges. Jeg havde tænkt på at de sidste 2 uger enten skulle bruges sådan at eg fik en ugentlig fri dag i ca 10 uger eller sådan at jeg arbejder 32 timer i stedet for 37 i de første ca 10 uger.

Jeg ville skulle starte job sidst i april hvor Anna vil være ca 11,5 mdr.

Hvordan ser jeres opstart ud?

Og hvis der er nogle der har prøvet nogle af de forslag jeg skriver, hvilke erfaringer har i? Hvad fungerede og hvad er at foretrække?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er begyndt at overveje at starte 3 uger før og så have 15 uger med færre timer, hvis min leder går med til det... :) Synes det ville være en dejlig løsning for hele min lille familie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner med at starte arbejde igen i marts måned og så tage resten af barslen med færre timer om ugen hvis min chef går med til det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kæmper med at få barslen til at slå til i forhold til at få pasning så vi bliver nødt til at tage alt de vi kan og så bare begynde at arbejde direkte. Så jeg tager barsel tom engang i februar hvorefter min man tager over med de 10 uger han får fra arbejde og sø står han for indkøring af James iforhåbentlig 2-3 uger.

Så der bliver desværre ingen blød opstart til mig. Tror også at hvis vi kan få plads før så vil vi hellere prioritere at tage noget fri sammen, altsåat jeg holder ferie mens F er p barsel. Da vi ellers tager stort set al ferie i forlængelse af barsel og derfor ikke har meget tid sammen i år :( Men sådan er vilkårene desværre i Kbh, især hvor vi bor. Men det skal nok gå alligeel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kæmper med at få barslen til at slå til i forhold til at få pasning så vi bliver nødt til at tage alt de vi kan og så bare begynde at arbejde direkte. Så jeg tager barsel tom engang i februar hvorefter min man tager over med de 10 uger han får fra arbejde og sø står han for indkøring af James iforhåbentlig 2-3 uger.

Så der bliver desværre ingen blød opstart til mig. Tror også at hvis vi kan få plads før så vil vi hellere prioritere at tage noget fri sammen, altsåat jeg holder ferie mens F er p barsel. Da vi ellers tager stort set al ferie i forlængelse af barsel og derfor ikke har meget tid sammen i år :( Men sådan er vilkårene desværre i Kbh, især hvor vi bor. Men det skal nok gå alligeel :)

Jeg bor også i kbh, hvordan kan det være du kun har barsel til feb?

Jeg får ikke løn under hele barslet, det er kun til sep.

Så er resten på barselsdagpenge..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor også i kbh, hvordan kan det være du kun har barsel til feb?

Jeg får ikke løn under hele barslet, det er kun til sep.

Så er resten på barselsdagpenge..

Jeg har i princippet 6 uger barselsdagpenge tilbage som jeg kan tage hvis nødvendigt. Dog synes vi at man mister mange penge pr måned på dagpenge i forhold til alm løn så vil helst undgå at bruge dem.

Dog har vi muligvis fundet et pasningsted med kun 9-10 måneders ventetid i modsætning til de andre i området med 18-24 måneder! Så forhåbentlig er der slet ikke noget problem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER