Guest

sex og samliv - smalltalk

1,792 indlæg i dette emne

Jeg kan ikke lade være med at have følelsen af at "jeg elsker dig" er blevet rutine som "Hej-Hej" og "hav en god dag". Det betyder faktisk at jeg ikke bliver specielt glad for at høre det, slet ikkenår jeg er i dårligt humør :(

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke lade være med at have følelsen af at "jeg elsker dig" er blevet rutine som "Hej-Hej" og "hav en god dag". Det betyder faktisk at jeg ikke bliver specielt glad for at høre det, slet ikkenår jeg er i dårligt humør :(

Stort :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke lade være med at have følelsen af at "jeg elsker dig" er blevet rutine som "Hej-Hej" og "hav en god dag". Det betyder faktisk at jeg ikke bliver specielt glad for at høre det, slet ikkenår jeg er i dårligt humør :(

:kiss - kender det alt for godt. Som om mam har glemt betydningen og slet ikke kan mærke følelserne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke lade være med at have følelsen af at "jeg elsker dig" er blevet rutine som "Hej-Hej" og "hav en god dag". Det betyder faktisk at jeg ikke bliver specielt glad for at høre det, slet ikkenår jeg er i dårligt humør :(

Kender følelsen.. Jeg havde en kæreste engang, som jeg kun så i weekenden.. Vi var kærester i flere år.

En dag jeg havde talt med min bankrådgiver i telefonen, siger jeg helt automatisk, da jeg afsluttede samtalen "Hej Hej, Elsker dig" og ligger på.. Nøj hvor havde jeg mange følelser. Både fordi det var vildt pinligt!!! Men jeg blev også bare SÅ ked.. Fordi de ord pludselig INTET betød. Det var nemlig bare rutine ord, som at sige prosit når nogen nyser..

Siden hen, har jeg forsøgt at kigge min partner i øjnene når jeg siger det - eller sige hvorfor jeg elsker..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå at meningen ryger lidt, men for mig er dét det aller vigtigste at sige inden man går..

Hvis uheldet var ude og Nichlas ikke kom hjem igen og jeg ikke havde sagt det... Ja, så tror jeg virkelig at jeg ville hade mig selv :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.... Siger I 'jeg elsker dig' til hinanden hver dag? :unsure

Det gør vi slet ikke. Men det betyder da ikke, at jeg ikke ved han elsker mig. Og så betyder det jo rent faktisk noget når vi så siger det :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.... Siger I 'jeg elsker dig' til hinanden hver dag? :unsure

Det gør vi slet ikke. Men det betyder da ikke, at jeg ikke ved han elsker mig. Og så betyder det jo rent faktisk noget når vi så siger det :unsure

 

Vi gør ikke. Jeg er ikke meget for den der automatiserede "jeg elsker dig" på vej ud af døren eller i telefonen. Synes netop det bliver så mekaniseret. Jeg vil meget hellere høre det under et kram eller når man lige får kigget hinanden i øjnene. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.... Siger I 'jeg elsker dig' til hinanden hver dag? :unsure

Det gør vi slet ikke. Men det betyder da ikke, at jeg ikke ved han elsker mig. Og så betyder det jo rent faktisk noget når vi så siger det :unsure

 

 

Vi gør ikke. Jeg er ikke meget for den der automatiserede "jeg elsker dig" på vej ud af døren eller i telefonen. Synes netop det bliver så mekaniseret. Jeg vil meget hellere høre det under et kram eller når man lige får kigget hinanden i øjnene. 

 

Enig. Jeg siger det helt bevist ikke særlig ofte, da ordene så mister sin værdi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.... Siger I 'jeg elsker dig' til hinanden hver dag? :unsure

Det gør vi slet ikke. Men det betyder da ikke, at jeg ikke ved han elsker mig. Og så betyder det jo rent faktisk noget når vi så siger det :unsure

:ditto Vi siger det ikke som sådan sjældent, men det er når der er et "moment" til det, og ikke fordi vi fx slutter en telefonsamtale.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto Vi siger det ikke som sådan sjældent, men det er når der er et "moment" til det, og ikke fordi vi fx slutter en telefonsamtale.

Præcis!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi siger det hver dag, flere gange om dagen -men det har altså stadig sin betydning :unsure

Selvfølgelig når vi ligger i hinandens arme og kigger dybt i øjnene og siger "jeg elsker dig" giver det den rare følelse i maven, men jeg ville ikke være foruden de andre mindre romantiske "jeg elsker dig" 'er i løbet af dagen.

De kommer måske lidt ligesom ordene "hav en god dag" men jeg ønsker jo virkelig at han får en god dag, køre pænt og hvad der ellers bliver slynget ud i farten ud af døren. Og jeg elsker ham virkelig. Hver dag :) så hvorfor ikke sige det? :p

Ej jeg kan sagtens følge jer, men herhjemme betyder det ikke mindre bare fordi det bliver sagt ofte -vi minder bare hinanden om den kærlighed vi har :lol

Det er måske vores alder? :chin: young and in love?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi siger det ofte. Og gerne flere gange om dagen. Og det betyder lige meget hver gang :biglove Jeg giver personligt ikke meget for den der med at man ikke kan sige det tit uden at det mister betydning. Det passer ihvertfald overhovedet ikke her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi siger det ofte. Og gerne flere gange om dagen. Og det betyder lige meget hver gang :biglove Jeg giver personligt ikke meget for den der med at man ikke kan sige det tit uden at det mister betydning. Det passer ihvertfald overhovedet ikke her :)

:ditto

Og også til mine små drenge :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi siger det også tit, og her betyder det heller ikke at det mister sin betydning, men derimod ofte lige et varmt stik i hjertet og et smil... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi siger det hver dag, flere gange om dagen -men det har altså stadig sin betydning :unsure

Selvfølgelig når vi ligger i hinandens arme og kigger dybt i øjnene og siger "jeg elsker dig" giver det den rare følelse i maven, men jeg ville ikke være foruden de andre mindre romantiske "jeg elsker dig" 'er i løbet af dagen.

De kommer måske lidt ligesom ordene "hav en god dag" men jeg ønsker jo virkelig at han får en god dag, køre pænt og hvad der ellers bliver slynget ud i farten ud af døren. Og jeg elsker ham virkelig. Hver dag :) så hvorfor ikke sige det? :p

Ej jeg kan sagtens følge jer, men herhjemme betyder det ikke mindre bare fordi det bliver sagt ofte -vi minder bare hinanden om den kærlighed vi har :lol

Det er måske vores alder? :chin: young and in love?

Jeg bliver 33 om en måned, og vi har det på præcis samme måde herhjemme! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi siger det hver eneste dag. Det er aldrig sådan i forbindelse med farvel eller i telefonen, men når det lige rammer os. Det kan være, når vi ser en film sammen, når vi ligger tæt inden sovetid, eller når vi ser den anden lave noget sjovt med A. Her bliver det aldrig slidt eller ligegyldigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi siger det ofte. Og gerne flere gange om dagen. Og det betyder lige meget hver gang :biglove Jeg giver personligt ikke meget for den der med at man ikke kan sige det tit uden at det mister betydning. Det passer ihvertfald overhovedet ikke her :)

:ditto :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, vi er alt for dårlige til at sige det. Ikke fordi vi ikke elsker hinanden, men det er næsten helt grænseoverskridende for mig at sige det. Jeg har det virkelig svært ved det og føler mig både kikset og at kliché agtig de gange jeg har sagt det. Ej, det er også bare underligt og forkert at vi er så dårlige til det. Og det skal laves om. Men efter så mange år bliver det ligesom bare endnu sværere når vi har vænnet os til at det ikke er sådan noget vi går og siger. Lyder det helt hen i vejret? :unsure

Til gengæld er vi gode til at sige til hinanden hver dag at "du er sød/dejlig/hot/smuk/god osv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.... Siger I 'jeg elsker dig' til hinanden hver dag? :unsure

Det gør vi slet ikke. Men det betyder da ikke, at jeg ikke ved han elsker mig. Og så betyder det jo rent faktisk noget når vi så siger det :unsure

 

Ja, HVER dag! Og jeg kan føle og følge begge "lejre". For det sker da ofte, at vi "bare lige siger det af vane", men det sker også ofte, at vi ser hinanden i øjnene, rører ved hinanden. Eller lige tager fat i hinanden og siger: "hey, jeg elsker dig virkelig meget". Og der ER da forskel på de to måder at sige det på.

M synes i starten at vi slet ikke skulle sige det så tit - af samme årsag som dig, og det kan jeg 100% forstå. Vi snakkede om det meget tidligt i vores forhold (altså efter første "jeg elsker dig", som da var nogle måneder henne). Men inde i mig bor der bare en usikker pige, og jeg har allerede som ung været vidne til ganske unge mennesker som pludselig døde, ud af det blå, og det rørte mig bare, at det var vigtigt for mig, at hvis der skulle ske noget med mig, så VILLE jeg have sagt til M hver dag, at jeg elsker ham. Så han aldrig skal være i tvivl*. Jeg siger det også til mine børn hver dag. Det er på en måde noget rituelt, som har en dybere betydning, og selv når jeg et skidesur på M, så siger jeg det, inden jeg går i seng. For det minder mig om, at når alt kommer til alt, så elsker jeg ham.

De skal bare vide, at jeg hver dag tænker, at jeg elsker dem.

*jeg er med på at du heller ikke er i tvivl. Men det er bare en logik inde i mit hoved, som jeg på et tidspunkt har besluttet er vigtig for mig :)

 

PS: Jeg synes det var moster-svært at sige "jeg elsker dig" de første mange, mange gange. Jeg havde en gang en kæreste, som mandede sig op og sagde det til mig, hvortil jeg taktfuldt svarede: "a'hva' sagde du", og så snakkede vi ikke mere om det  :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Og også til mine små drenge :biglove

:D

Min mand og jeg er ikke så flittige med det - men smølferne hører det adskillige gange om dagen (og ind imellem falder der så et ekstra elsker af til gemalen i den forbindelse ;) ).

Ingen principiel stillingtagen - det er vist bare det, der falder os mest naturligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi siger det hver dag, flere gange om dagen -men det har altså stadig sin betydning :unsure

Selvfølgelig når vi ligger i hinandens arme og kigger dybt i øjnene og siger "jeg elsker dig" giver det den rare følelse i maven, men jeg ville ikke være foruden de andre mindre romantiske "jeg elsker dig" 'er i løbet af dagen.

De kommer måske lidt ligesom ordene "hav en god dag" men jeg ønsker jo virkelig at han får en god dag, køre pænt og hvad der ellers bliver slynget ud i farten ud af døren. Og jeg elsker ham virkelig. Hver dag :) så hvorfor ikke sige det? :P

Ej jeg kan sagtens følge jer, men herhjemme betyder det ikke mindre bare fordi det bliver sagt ofte -vi minder bare hinanden om den kærlighed vi har :lol

Det er måske vores alder? :chin: young and in love?

Altså, gamle er vi jo ikke, vi er 26, men har været sammen i næsten 6 år, og vi siger det flere gange om dagen også. Uden at det mister sin betydning af den grund. 

 

 

 

Princippet om at det mister betydningen af at blive sagt for meget har jeg ikke opfattet som mellem et par eller mellem en mor og hendes børn, men mere det med at sige det til gud og hver mand. Men derfor kan andre jo selvfølgelig godt have det sådan imellem par, jeg havde bare ikke tænkt det sådan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er pudsigt. Jeg siger det også altid mindst en gang om dagen til mine børn. Har faktisk ikke tænkt over forskellen før :chin:

Måske elsker jeg bare mine børn højere :lolhit

Ej jeg tror nok, at jeg engang for længe siden besluttede, at mine børn i hvert fald aldrig måtte være i tvivl og at det derfor skulle siges hver dag, hvor jeg muligvis tager det lidt mere for givet at min mand "selv kan regne det ud" fordi han er voksen...

Eller også handler det om, hvad man er opdraget med? Jeg fik HVER DAG at vide af mine forældre, at de elsker mig, men jeg kan ikke mindes nogensinde at have hørt dem sige det til hinanden da de var gift...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er pudsigt. Jeg siger det også altid mindst en gang om dagen til mine børn. Har faktisk ikke tænkt over forskellen før :chin:

Måske elsker jeg bare mine børn højere :lolhit

Ej jeg tror nok, at jeg engang for længe siden besluttede, at mine børn i hvert fald aldrig måtte være i tvivl og at det derfor skulle siges hver dag, hvor jeg muligvis tager det lidt mere for givet at min mand "selv kan regne det ud" fordi han er voksen...

Eller også handler det om, hvad man er opdraget med? Jeg fik HVER DAG at vide af mine forældre, at de elsker mig, men jeg kan ikke mindes nogensinde at have hørt dem sige det til hinanden da de var gift...

For mig handler det klart om noget opvækst noget. Omvendt dog. For jeg lovede mig selv som barn at jeg ville sige til mine børn hver dag at jeg elsker dem! Også når de laver ballade og er trælse!

Jeg siger også til Jon at jeg elsker ham når han er mega ondsvag. Det er svært og hårdt at sige, men jeg ved at jeg mener det indenunder det trælse ;)

Jeg har hørt min far sige jeg elsker dig til min mor mindre end 5 gange i mit liv, og jeg kan huske at jeg blev MEGET glad i maven når han sagde det (fordi jeg altid frygtede at de skulle skilles (det er de ikke blevet)). Og det værste i min barndom var når de skændtes, hvorfor jeg også tænker at hvis William og Nohr hører os skændes, men også at vi siger at vi elsker hinanden, så behøver de ikke frygte at vi skal skilles.

Det er måske stadigvæk Stephanie 5 år der tænker ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg siger det en gang dagligt. Når jeg har lyst, nogle gange mere. Især inden vi går i seng. Jeg elsker dig er for mig alt hvad der indebærer tryghed, kærlighed, og omsorg. I en lille sætning. Det betyder meget at sige det. Ligesom når jeg siger det til ungerne. Jeg mener det. Hver gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, HVER dag! Og jeg kan føle og følge begge "lejre". For det sker da ofte, at vi "bare lige siger det af vane", men det sker også ofte, at vi ser hinanden i øjnene, rører ved hinanden. Eller lige tager fat i hinanden og siger: "hey, jeg elsker dig virkelig meget". Og der ER da forskel på de to måder at sige det på.

Men inde i mig bor der bare en usikker pige. Så han aldrig skal være i tvivl*. Jeg siger det også til mine børn hver dag. Det er på en måde noget rituelt, som har en dybere betydning, og selv når jeg et skidesur på M, så siger jeg det, inden jeg går i seng. For det minder mig om, at når alt kommer til alt, så elsker jeg ham.

De skal bare vide, at jeg hver dag tænker, at jeg elsker dem.

*jeg er med på at du heller ikke er i tvivl. Men det er bare en logik inde i mit hoved, som jeg på et tidspunkt har besluttet er vigtig for mig :)

Sikke en snak jeg fik startet :O

Tak for alle jeres bidrag! Jeg var lige ved at føle mig forkert (ja, jeg er monster følsom) så er glad for andre også siger det hver dag og sådan lidt i farten-agtigt. Jeg qouter dele af Fisters indlæg, fordi du så rammende beskriver sådan som jeg har det. Og samtidig har jeg åbenbart ændret mig lidt siden jeg nu får oplevelsen af at det netop har mistet mening :unsure Måske opfatter jeg det egentlig forskelligt afhængig af mit eget humør :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER