Mette

Barselsstuer til 2 familier?

13 indlæg i dette emne

Kan læse mig frem til at man fx på Hvidovre enten får en-familiesstuer eller to-familiesstuer de to første døgn efter fødslen. Men tænker lidt omkring de der to-familiesstuer, hvordan ser de ud? Nogen der har overnattet der? Sover man så sammen med er andet par?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm, det kan jeg slet ikke huske vi blev fortalt, at vi kunne komme på sådan en stue på ph?

Vi var i hvert fald på ene stue. Og har ikke hørt om nogen der er havnet på tomandsstue.

Tror jeg ville spørge min jm hvad chancen var for at havne på sådan en stue

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ville også have spurgt sidst men ser nu slet ikke min jm medmindre jeg går en uge over tid og har kun mulighed for at ringe tirsdag... Og synes det er lidt overkill at ringe til hospitalet for at spørge haha. Men må indrømme at jeg da ikke har spor lyst til tomandsstue!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har født begge mine børn på Hvidovre, og fik fin en-familiestue ved den første fødsel. Dog deler man bad og toilet med én anden familie. Ved min anden fødsel, var der desværre ikke plads, så der sov vi fire familier i et depot - og alle vores mænd lå på gulvet ved siden af vores senge...det var ikke særlig sjovt. På dag to lå jeg det meste af dagen på en gang, men endte heldigvis med til sidst at få en stue. Jeg skulle have lagt kateter hver tredje time, og det var godt nok ikke fedt - hverken i depotet eller på gangen - selv om de trak et gardin for. Krydser fingre for at i får en fin en-familie stue....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke, det kommer an på, om man ender på barselsgangen eller på patienthotellet?

På patienthotellet havde vi vores egen lille stue med seng,sovesofa og eget bad og toilet. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lå på barselsgangen på en 2 familiesstue. Det var et stort rum, adskilt med forhæng og så var der så kun 1 bad (men 2 toiletter, så vidt jeg husker?) Det fungerede ok, men synes nu nætterne var lidt hårde. Dem på den anden side havde brug for en del hjælp fra JM osv, så der kunne godt være noget larm om natten. Bortset fra det generede det mig ikke overhovedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigerinde fødte 36+6, men en fin velskabt pige. For sikkerheds skyld skulle de blive der 5 dage (altså på barselsgangen), og den sidste nat kom der en familie ind på stuen også, og det synes de var meget hårdt. Og fik heldigvis lov til at komme hjem dagen efter :)

Så håber også, at det har noget at gøre med om man er på barselsgangen eller ej.

Min veninde som fødte tvillinger på Roskilde lå sammen med 3 andre familier i en stor stue.. (i en uge!) Det synes jeg selv er alt for meget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hi hi, jeg laa paa 4 mands stue hernede sydpaa - og sidste nat var ny, lille baby ofte vaagen og skreg efter mors maelk, som ikke var til at faa fat i :zzz Kl. 6 hed det GODMORGEN! saa var der besoegstid fra 6:30 til 7:30, hvorefter der var stuegang, rengoering og morgenmad. Tror foerst der var nogenlunde ro igen 10:30 :wacko

Altsaa - og her skulle faren jo gaa hjem 19:30...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge gange jeg har været på barselsgangen i Hvidovre fik vi en en-familie stue. Jeg ved så ikke om det var fordi jeg fik kejsersnit og jeg tror det er meget afhængig af om hvor mange der er der i forvejen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik en 2-familiersstue, men fordi der ikke var så mange, der lige havde født, fik C den anden seng. Dagen efter fødslen slog vi sengene sammen til en stor dobbeltseng. SÅ hyggeligt :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lå på Herlev på en 2-familiesstue på barselsgangen. Det var et ret stort rum delt op af et forhæng. Jeg lå der en uge, så nåede at bo på stue med flere forskellige andre. Jeg synes ikke det var så slemt, dog svingede oplevelsen lidt alt efter hvor meget de andres baby skreg. Hvis man ender på stuen med nogen med et kolikbarn er det knap så fedt. Men ellers synes jeg det var hyggeligt og vi snakkede godt sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hi hi, jeg laa paa 4 mands stue hernede sydpaa - og sidste nat var ny, lille baby ofte vaagen og skreg efter mors maelk, som ikke var til at faa fat i :zzz Kl. 6 hed det GODMORGEN! saa var der besoegstid fra 6:30 til 7:30, hvorefter der var stuegang, rengoering og morgenmad. Tror foerst der var nogenlunde ro igen 10:30 :wacko

Altsaa - og her skulle faren jo gaa hjem 19:30...

Hihi ja det er jo lidt anderledes end i DK :-)

Her i schweiz lå jeg på to mands stue begge gange. Mændene bliver normalt ikke eller kun natten efter fødslen. det var faktisk rigtig fint og der var top service i 5 dage ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi ja det er jo lidt anderledes end i DK :-)

Her i schweiz lå jeg på to mands stue begge gange. Mændene bliver normalt ikke eller kun natten efter fødslen. det var faktisk rigtig fint og der var top service i 5 dage ;-)

Det kom ogsaa bag paa mig, at det slet ikke var saa slemt endda at undvaere M om natten og naar han korte hjem for lige at hvile i loebet af dagen. Det blev da foerst haardt at komme hjem, hvor vi skulle klare det hele selv :D

M fik nu lov at blive til 22 eller noget i den stil, selvom alle skal gaa kl. 20. Kl. 6:30 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER