tsecret

Motion (eller det der ligner)

11 indlæg i dette emne

Inspireret af gå-snakken i smalltalk-tråden - hvad dyrker i andre af motion nu her?

Jeg har jo stort set intet gjort indtil nu - både fordi en masse forskellige motionsformer har været forbudt pga behandling, og fordi vi har været ekstra forsigtige denne gang. Så det eneste jeg har forsøgt at holde fast i, er at gå nogle ture. På vores ferie fik jeg svømmet en del, men har ikke fået taget mig sammen til at komme af sted herhjemme endnu.

Mit mål de næste par måneder er at kunne gå 5 km i et stræk, og så sidenhen gerne optimere på tiden. Jeg er nemlig tilmeldt walk'en på DHL sammen med arbejdet i august, og det har jeg lyst til at kunne klare :)

Derudover skal jeg til fys på mandag, og så satser jeg på at gå all-in på ryg og bækkenøvelser i håb om at smerterne kan forsvinde eller forbedre sig lidt.

Men jeg kunne godt bruge lidt inspiration :) Vi rammer jo lige sommerferien om lidt, så jeg har lidt svært ved holdtræning - om man kan klare det efter sommerferien eller hvordan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har meldt mig til noget hold-noget, som starter i morgen. Mindful moving hedder det - faktisk fandt jeg linket herinde fra en anden bruger som havde anbefalet det. Så har jeg det sådan, at jeg bare ikke kan gå for tiden - det har ellers været det vi gjorde - men har jeg gået bare en kilometer har jeg ondt, ondt, ondt! Men altså - jeg har fundet ud af, at cykling er rigtig godt. Jeg får ikke ondt - men jeg kan sagtens få sved på panden. Så til de dage hvor det regner eller blæser for meget hopper jeg op på min fars vældig højtknirkende motionscykel, og det fungerer faktisk ok for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg holder mig til at gå ture i lokalområdet, netop også fordi sommerferien kommer og holdene så stopper.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I starten svømmede jeg 1-2 gange om ugen, men det løb efterhånden ud i sandet efter min makker startede til fodbold igen :-(

Og nu hvor vejet er blevet godt, skal jeg have taget mig sammen til at cykle på arbejde igen.

Og... Så har jeg købt en dvd med gravid yoga som jeg skal til at i gang med.

Så mange gode intentioner, men det er lidt sværere at gennemføre dem ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har meldt mig til noget hold-noget, som starter i morgen. Mindful moving hedder det - faktisk fandt jeg linket herinde fra en anden bruger som havde anbefalet det. Så har jeg det sådan, at jeg bare ikke kan gå for tiden - det har ellers været det vi gjorde - men har jeg gået bare en kilometer har jeg ondt, ondt, ondt! Men altså - jeg har fundet ud af, at cykling er rigtig godt. Jeg får ikke ondt - men jeg kan sagtens få sved på panden. Så til de dage hvor det regner eller blæser for meget hopper jeg op på min fars vældig højtknirkende motionscykel, og det fungerer faktisk ok for mig :)

Det lyder spændende! Kører det bare hele sommeren igennem så?

Cykling er ikke lige mig nu her. Jeg er en pivskid og bange for at falde og maven så tager skade - og motionscykel er liiige en tand for kedelig ;)

Jeg tror jeg holder mig til at gå ture i lokalområdet, netop også fordi sommerferien kommer og holdene så stopper.

Overvejer du et hold efter sommerferien eller tror du vi er for store og besværede der?

I starten svømmede jeg 1-2 gange om ugen, men det løb efterhånden ud i sandet efter min makker startede til fodbold igen :-(

Og nu hvor vejet er blevet godt, skal jeg have taget mig sammen til at cykle på arbejde igen.

Og... Så har jeg købt en dvd med gravid yoga som jeg skal til at i gang med.

Så mange gode intentioner, men det er lidt sværere at gennemføre dem ;-)

Svømning er så godt, men lidt et tiltag at komme af sted til, så kan godt forstå det løb i sig selv når din makker holdt. Hvad mon der skal til for at få os til det?

Vil du sige om dvd'en er god og sådan? Det kunne jo være man skulle overveje sådan noget. Kan du yoga i forvejen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her bliver det ikke til meget motion.. Et par gå-ture hist og her.. Ellers ikke.. :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overvejer du et hold efter sommerferien eller tror du vi er for store og besværede der?

Jeg tror ikke det kan nås. Jeg har jo termin i starten af oktober, og oftest starter hold op i september. Så det vil nærmest ikke kunne nås.

Og ja, så tror jeg nemt vi kan være for besværede.

Nu ser jeg tiden lidt an, hvordan det går med de gåture. Bliver det for besværligt, har vores lokale svømmehal et varmt bassin, hvor der er et stativ med vægte osv. sat op, til bl.a. gravidietssvømning og træning i vand. Så det kunne jeg også overveje at benytte mig af. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her bliver det også mest til gode gåture, som er det jeg befinder mig bedst med, men vil gerne begynde at svømme igen snart. Jeg var i fin svømmeform inden graviditeten, men kvalmen lagde mig ned og gjorde, at jeg ikke kunne svømme, så har ikke svømmet rigtigt i 4 mdr. - har dog været i lidt varmtvandsbassin her på det sidste. Kan godt mærke min krop er spændt og øm og trænger til motion.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder spændende! Kører det bare hele sommeren igennem så?

Cykling er ikke lige mig nu her. Jeg er en pivskid og bange for at falde og maven så tager skade - og motionscykel er liiige en tand for kedelig ;)

Cykling er ikke lige mig nu her. Jeg er en pivskid og bange for at falde og maven så tager skade - og motionscykel er liiige en tand for kedelig

Hehe,ja, kondicyklen er måske ikke lige det mest ophidsende i verden, men du ved, jeg tænder for fjerneren, og så går den ½ time, jeg ligesom har besluttet jeg bruger på det af sig selv. Og jeg har fået pulsen op og sådan... Men det er nok ikke den motionsform jeg ellers ville vælge. For mig er det bare rart, at hvis det pludselig begynder at gøre ondt, så kan jeg stoppe med det samme og skal ikke hjem et eller andet sted fra.

Mht. holdet som starter i morgen, så er det (vist nok)10 gange (nogle gange er dobbeltgange) og slutter midt juli. Jeg må melde afbud til 2 aftener, men jeg har fået lov til at nøjes med at betale for de gange jeg rent faktisk kan være der, hvilket jeg synes er en rigtig fin service. Jeg ville egentlig gerne have haft hele kurset med, men det var ligesom dette eller intet. Det der startede før havde for få tilmeldte, og det næste bliver for sent. Det er bygget op om dels noget motion, dels forskellige aspekter omkring graviditet, fødsel og "moderskab", og nogle gange skal partneren med. Vi må se. Jeg synes, det lyder meget godt. De gange jeg ikke kan komme er heldigvis dem, der for mig lyder kedeligst ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På besøg:-) Hvor i landet holder du til henne? Jordemoderhuset i København snakkede om at forsøge at holde gang i noget træning hen over sommeren - evt bare med gang-til-gang-betaling - jeg ved så ikke, om det bliver til.

Angående at blive for store og besværede til træning efter ferien, så er det jo langt fra sikkert - jeg har 2 1/2 uge til termin og har (pudse pudse glorie;-) senest være til stepaerobic i morges:-), jeg er stensikker på, at træningen er stærkt medvirkende til, at jeg ikke rigtig har ondt nogen steder (andet end periodiske bagateller).

Det gode ved fitness-centret og stepaerobic o.l. e, at jeg - som Mistel på cyklen - ved, at jeg bare kan holde op, hvis noget skulle føles ubehageligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er kommet lidt mere igang med at kunne gå lidt ture...

Har flere gange været på strøg/tivoli ture nu, jeg skal bare have pauser, når jeg får ondt... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER