Sabrina85

Strækmaver og tør hud! et godt råd

15 indlæg i dette emne

Selvom jeg "kun" er i uge 11.. så er min mave MEGA stor da den er meget oppustet, ligner en i 20ende uge allerede. Så jeg ville gerne have noget creme til min mave og resten af kroppen da den tørrer en del ud og jeg ville undgå strækmærker (hvis man kan)..Fik et godt råd fra en ekspertrise at man skulle blande Clarins Hile Tonic (en olie imod strækmærker) samt Matas mavecreme sammen.... det har jeg så gjort og NØJ en lækker creme der kommer ud af det, med en fantastisk naturlig citron duft...alle ingredienser er naturlige og uden parabener.... men syntes bare jeg ville give dette råd videre jeg fik... ved ik om andre har gode råd, kom gerne med dem :) God søndag til alle :7himmel ... overskriften skulle selvfølgelig hedde strækmærker hahah... tror jeg har for meget mave på hjernen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt hvis det virker ;) Jeg har dog både en veninde og søster der har brugt formuer på diverse mirakel cremer og olier mod strækmærker hvor det ikke har haft nogen effekt?! :)

SÅ jeg har fulgt et andet godt råd fra en der slap for tigerstriber... :) Nemlig bare en helt almindelig god fed creme uden parfume osv.. og har smurt maven lige så længe som vi har prøvet at få børn :)

Ved ikke om man kan gøre noget.. men tænker bare generelt at hvis huden er gennem fugtet så går det forhåbentlig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Strækmærker er desværre avelige og man kan ikke gøre så meget ved dem, men hvis du har god elastit i din underhud så burde de ikke komme som sådan

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Strækmærker kan ikk undgåes, desværre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror desværre heller ikke man kan gøre noget for at undgå strækmærker - Enten får man dem, eller også gør man ikke. Jeg selv er f.eks. gået igennem 2 graviditeter uden at få et eneste strækmærke, og jeg har intet gjort for at forhindre dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger Matas' mavecreme - til tider blandet med en ansigtsolie fra weleda.

Man kan ikke sikre sig mod strækmærker - men det føles rart, at man trods alt har gjort sit med begrænset vægtøgning og gennemfugtet/fedtet maveskind:-) og som bonus er jeg i hvert fald foreløbig sluppet for nogen form for kløe på maven:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mandelolie mandelolie mandelolie det reddede mig og blev brugt til hele kroppen i rigelige mængder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Strækmærker kommer grundet forandring i underhuden :) Og lige gyldigt hvor meget olie eller creme man kommer på så når det aldrig ned i underhuden...

Men ja det føles rart at gøre noget for sig selv, og ikke mindst har huden godt af fugt især grundet de mange hormonelle forandringer ;) DEt eenste man reelt kan gøre er at håbe man ikke får det og så passe på med vægtstigningen i starten... det skulle efter sigende give huden en bedre mulighed for at forberede sig så mærkerne ikke kommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min første graviditet brugte jeg clarins olie, TS nævner.

Atså, nu ved jeg godt, man ikke kan regne med det pga. Arvelig disponering, men vi var tre kvinder, som alle ventede os. De to af os ofrede pengene på olien og den sidste brugte en billig creme. Og det var os med dlarins olien der slap. Begge to uden en eneste strækmærke.

Men uanset hvad, så var det en forkælelse af mig, lidt selvære og et boost til at starte dagen op som tyk og tung med masser af nenergi ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige været inde og kigge på ingredienslisten. Kunne kun finde den på en engelsk hjemmeside og jeg håber da ikke det er den du har brugt. Bare ved et hurtigt øjekast kan jeg da se 3 af de 26 deklareringspligtige parfumestoffer, som menes at kunne give allergi. Så nok er du begejstret for det er "naturligt" og uden parabener, men ikke om jeg ville lade det komme i nærheden af min baby!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan jo også vælge en ren original arganolie uden parfume og parabener.

mht. Til den med parfumestoffer, så er der også arvelig disponering for allergier.

hermed ikke sagt at ens baby FÅR allergi hvis man bruger produktet. Omvendt kan man undgå alt. Selv smide sin mobil og pc ud og så få et allergisk barn alligevel ;-)

der er grund til at være forsigtig, men hysterisk...?

Hvis man har taget bevidste valg om rengøringsmidler, sæbe til hænder, krop og hår, hvis ens plejeprodukter ellers er sparsomme og nøje udvalgte og de i overvejende grad er uden parfumer og parabener, så mener jeg man er ansvarlig nok.

der kan jo være et enkelt produkt man simpelthen ikke kan finde en erstatning for fx til uren hud eller noget medicinsk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er skam ikke parfumeforskrækket men synes nu man bør holde sig fra de værste(de 26 deklareringspligtige). Parfumeallergi er jo ikke arveligt,men da man er mere følsom.som.gravid virker det som en dum chance at tage. Mht produkter til uren hud laver eucerin en serie til uren hud uden.parabener og parfume. Fås på apoteket:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger babyolie -efter bad og inden jeg går i seng om aftenen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg gik helt indtil mener det var 38+6 uden strækmærker, og så lige deromkring på samme dag opgav mine graviditetsbukser som revnede og maveskindet som også revnede i en milliard strækmærker - sådan i løbet af få minutter :lol Var lidt surrealistisk at gå på toilet og der var intet. Kort efter revner mine bukser (mens jeg er hos svigerfamilien, selvfølgelig :lol) og da jeg vil inspicere skaderne er min mave pludselig dækket fra navlen og ned :lol

 

:o

 

De kan også komme under fødslen, så man lige tror, at man slipper, men næ nej :numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har stadig ingen fået er uge 31+3 nu, og bruger den olie jeg anbefalede... så håber at jeg fortsat ingen får :) men nu får vi at se...


Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER